Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva boikotter du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-12, 16:48   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva boikotter du?

Bruker appen "Hormonsjekk" på alt av hud og hårprodukter, så dermed er det mye som utgår. Bruker heller ikke pels og har inntil videre droppet HM i alle fall. Burde sikkert kuttet ut mye mer.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-12, 23:25   #2
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Stratos, pga den superekle reklamen med den AFganske mynden og den gamle mannen med hentesveis.
Pels, hadde ikke falt meg inn, stygt er det også!!
Coca-cola, for det er for jævli godt!!
Tyrkia, det er fortsatt lov med dansende bjørner??
Kamskjell, den har jeg ikke fått med meg, kort oppsummert, hvorfor det?
Palmolje og aspartam, det er vel direkte usunt.

Gammel 03-11-12, 11:32   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Palmolje og aspartam, det er vel direkte usunt.

Palmeolje kan vel gjerne settes i klasse med kongerekeoppdrett i henhold til CO2.

Gammel 02-11-12, 23:40   #4
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Jeg boikotter Beat for beat.

Gammel 03-11-12, 00:47   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Jeg boikotter Beat for beat.

Gammel 03-11-12, 12:06   #6
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Jeg boikotter vel egentlig ingenting, ikke sånn helt konsekvent. Gjorde et forsøk på å boikotte Nestle for en ti-års-tid siden, men oppdaget at det var lettere sagt enn gjort, de produserer og eier virkelig mye. På samme måte ble det vanskelig å konsekvent boikotte Pepsi og Coca Cola også, uten at vi samtidig tok et bevisst valg om å mer eller mindre slutte å drikke, og å servere, brus og andre drikkevarer fra selskapene (f.eks. Kuli, bonaqua, nestea etc.). Summa sumarum måtte jeg innse at jeg er en dårlig boikotter.

På den andre siden så prøver jeg å være en, delvis, bevisst forbruker. Jeg kjøper ikke pels, ikke Se og Hør heller. Lista over ting jeg unngår er lang, men en konsekvent boikott, hm, det tror jeg at jeg ikke klarer, eller ønsker.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-12, 13:20   #7
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Lista over ting jeg unngår er lang, men en konsekvent boikott, hm, det tror jeg at jeg ikke klarer, eller ønsker.

Nestle er en av de bedriftene jeg fortvilt prøver å holde meg unna. Men når man har noen med sterk nøtteallergi i familien, så er det ikke så mange alternativer til Smarties, for eksempel.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-12, 22:38   #8
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg boikotter ingenting.

Gammel 30-11-12, 17:12   #9
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Nå lurer jeg på om jeg bør ha dårlig samvittighet for å bære dunjakker og bruke dundyner. Dette var ille. Og uansett; neste gang er jeg mer bevisst på hvor dunene kommer fra. Jeg prøver i hvert fall.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 17:13   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Nå lurer jeg på om jeg bør ha dårlig samvittighet for å bære dunjakker og bruke dundyner. Dette var ille. Og uansett; neste gang er jeg mer bevisst på hvor dunene kommer fra. Jeg prøver i hvert fall.

Det tenkte jeg på og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 21:57   #11
konsulenten
Passiv

Standard

Leste om dun i stad jeg og. Har i min naivitet tenkt at dun selvfølgelig kommer fra døde fugler.

Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 00:36   #12
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Leste om dun i stad jeg og. Har i min naivitet tenkt at dun selvfølgelig kommer fra døde fugler.

De fleste tror nok det, men det stemmer ikke nei. Jeg er glad det kommer ut i media, nå når "alle" går med disse fæle dunjakkene. Så håper jeg bare nok mennesker faktisk bryr seg. Pelskragene på jakkene er jo også et kapittel for seg.

Sist redigert av Dixie Diner : 02-12-12 kl 01:02.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-12, 21:59   #13
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pakkekalendere.

Gammel 02-12-12, 00:30   #14
David
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jul 2012
David har et hav av muligheter foran seg
Standard

Boikotter ingenting. Men prøver så godt det lar seg gjøre å holde meg borte fra Ringnes/Carlsberg og Tine produkter. Det er grunnet skittent spill og nedleggelser ovenfor mindre konkurrenter.

Ikke særlig idealistisk.

Ellers "boikottes" radio, der spilles det bare dårlig "pop" anyway.

David er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-12, 02:06   #15
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I lys av surrogati-debatten kom jeg på en ting til jeg boikotter - hair extensions av menneskehår.

Gammel 01-11-12, 10:03   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

For meg er pelsdyroppdrett unødvendig. Å bruke pels/skinn fra dyr der vi også kan spise kjøttet er mer akseptabelt for meg. Jeg vil påstå at en sau som går ute det meste av sommeren har hatt et bedre liv enn en mink som lever i et lite bur.

Hadde man begynt å spise minkene, hadde det vært greit da? Jeg tror faktisk ikke folk hadde reagert noe særlig om mink ble sett på som mat i tillegg til pels, selv om forholdene var de samme som i dag, eller til og med verre.
Det er jo også interessant at flertallet i Norge er imot pels (sier de), men å møte opp i det årlige fakkeltoget er ikke like interessant. Trist.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Det er lett å boikotte når ikke boikotten koster noe.

Jeg kan late som om jeg boikotter pels og diamanter. Sannheten er at det er varer jeg overhodet ikke er interessert i å handle.
Det koster mer å boikotte HM og der har jeg litt kvaler nå. Det innrømmer jeg.

Godt sagt.

Gammel 01-11-12, 15:28   #17
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Mitt miljø ville blitt mye kjipere i en verden uten sauer,kyr, geiter og høns.

Jeg lurer også på hvordan man har tenkt å fóre alle kjæledyr vegansk?

Det går ikke, iallfall. Feks kattedyr dør av vegansk kost over tid.

Gammel 01-11-12, 15:37   #18
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Mitt miljø ville blitt mye kjipere i en verden uten sauer,kyr, geiter og høns.

Jeg lurer også på hvordan man har tenkt å fóre alle kjæledyr vegansk?

Om man er veganer kan det vel ikke forsvares å holde kjæledyr for egen nytte og glede?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.