Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Facebook?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-07, 09:07   #161
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Facebook?

Jeg er der også og har til nå kun funnet 1 - en - fra både skole- og studiedager. Brått føler jeg meg veldig gammel. Har derfor ikke heeeeelt skjønt greia. Hva er det man blir hekta på? Et stadig økende antall venner på listen?

Gammel 22-04-07, 09:11   #162
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg er der også og har til nå kun funnet 1 - en - fra både skole- og studiedager. Brått føler jeg meg veldig gammel. Har derfor ikke heeeeelt skjønt greia. Hva er det man blir hekta på? Et stadig økende antall venner på listen?

Neinei, hehe. Jeg driter i hvor mange jeg har på lista, men det jeg er "hekta" på er å finne igjen gamle kjente, og nå har jeg funnet over 40 stykker fra bla. barne- og ungdomsskolen, og en gammel vennegjeng. Dersom man ikke finner noen der inne er det jo kjedelig, da hadde jo jeg gitt opp etter en dag. Jeg finner bare flere og flere, ettersom flere melder seg inn. I går meldte en kamerat seg inn, en kamerat jeg ikke har sett på 10 år. Var skikkelig koselig å se ham igjen. Fant også sønnen til ei venninne av mamma, han er blitt brannmann og greier. Jøss.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 09:14   #163
Ingrid-lille
Dramaqueen

Ingrid-lille sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men når man "finner igjen" gamle kjente, så får man jo bare sett et bilde? eller er det noe jeg ikke har forstått her?

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 09:14   #164
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dersom man ikke finner noen der inne er det jo kjedelig, da hadde jo jeg gitt opp etter en dag. Jeg finner bare flere og flere, ettersom flere melder seg inn.

Jeg føler meg gaaaaaammel!

Er det håp om mitt oldiskull kommer diltende etter?

Gammel 22-04-07, 09:21   #165
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingrid-lille, her.

Men når man "finner igjen" gamle kjente, så får man jo bare sett et bilde? eller er det noe jeg ikke har forstått her?

Det spørs hvilke innstillinger de har. De fleste jeg har funnet har stilt inn profilen slik at alle kan de en begrenset utgave av den eller hele, det har jeg også. Noen skjuler profilen sin slik at bare bildet viser (om de har bilde i det hele tatt da), og da sender jeg av og til en PM til personen for å spørre om det er rette vedkommende, dersom jeg er usikker. Når man først får lagt til personen til vennelista eller poker dem og blir poket tilbake, får man tilgang til vedkommendes profil og kan lese det de har skrevet, feks. hvilken skole de går på, hva de jobber med osv. Vennelistene til de man finner er også greie å gå gjennom, på den måten finner man ofte ENDA flere kjente.

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Jeg føler meg gaaaaaammel!

Er det håp om mitt oldiskull kommer diltende etter?

Kan godt hende de, flere og flere melder seg jo inn nå ettersom det begynner å bli skikkelig Facebook-hysteri for tiden.
Jeg har endel folk på min venneliste, som er 40-50 år gamle faktisk.

Sist redigert av Dixie Diner : 22-04-07 kl 09:44.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 09:39   #166
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg måtte jo bare opprette fil jeg også. Helt UTROLIG hvor mange kjente jeg fant. Det hadde jeg aldri trodd. Morsomt jo

Gammel 22-04-07, 10:51   #167
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har funnet endel bekjente som jeg ikke har lagt til. Dvs de er ikke bekjente, men f.eks brødre av tidligere venner.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 10:55   #168
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har fått noen venner jeg ikke kjenner nå. Gutter.

Er ikke det litt merkelig?

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 10:56   #169
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan jo avvise de?

Noen som vil sjekke opp deg?

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 11:02   #170
Pastill
Pauset

Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Du kan jo avvise de?

Noen som vil sjekke opp deg?

Jeg må jo godkjenne de iom at jeg ikke er sikker på om jeg burde kjenne de.
Har sendt mail og spurt om jeg kjenner de, laget en veldig begrenset profil og lagt de til der. Så da ser de bare wallen, noen få bilder og kan sende mail.

Han ene var kjekk tror jeg.

Gammel 22-04-07, 11:06   #171
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, jeg er registrert, men har ikke satt meg heeeelt inn i det enda. Søkte litt etter venner fra da jeg var au-pair i usa, og fant begge de eldste som jeg var au-pair for Veldig morsomt!

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 11:31   #172
Kaz
Juba Juba

Kaz sin avatar

Hvor: Oslo
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg er faktisk blitt helt hekta.
Har brukt endel tid denne uka, men har funnet igjen noen få, men gode venner fra studietiden i London. Jeg og en venninne har laget en gruppe for den skolen vi gikk på, og det har dukket opp noen der allerede, vi håper det vil "ta av" skikkelig.

Har også funnet noen gamle venner fra en ungdomsorganisasjon jeg var veldig aktiv i.

Jeg er også "gammel" føler jeg (1975), men tror faktisk at det kommer til å strømme på med "oldiser" etter at det har blitt omtalt endel i pressen (eller; det kan forsåvidt slå begge veier).

Jeg har lagt ut endel bilder også, som bare mine venner kan se. Det meste er bilder fra ting vi har gjort sammen, har scannet litt gamle album og sånn, også littegrann skrytebilder av familen, så klart. Morsomt med den tagge-funksjonen.

Mitt største problem er at jeg ikke husker hva folk heter til etternavn, og så er det endel som har skiftet også.

Har meldt meg inn i en gruppe som heter Den nasjonale forening mot orddeling, den er helt i FPs ånd, synes jeg. Ligger mange morsomme bilder der.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 11:35   #173
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg meldte meg inn - og ut igjen. Skjønte overhodet ikke poenget. Ja jeg fant igjen en del fra skoler jeg har gått på, men hva skal jeg med det? Liker heller ikke konseptet med at alle kan se hvem som er venn med hvem og snoke i gamle bekjente. At man kan sette høy privacy synes jeg heller ikke er noe argument. Om alle gjør det så forsvinner jo poenget med facebook?

Definitivt ikke noe for meg.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 11:39   #174
Pastill
Pauset

Standard

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Jeg meldte meg inn - og ut igjen. Skjønte overhodet ikke poenget. Ja jeg fant igjen en del fra skoler jeg har gått på, men hva skal jeg med det? Liker heller ikke konseptet med at alle kan se hvem som er venn med hvem og snoke i gamle bekjente. At man kan sette høy privacy synes jeg heller ikke er noe argument. Om alle gjør det så forsvinner jo poenget med facebook?

Definitivt ikke noe for meg.

Forsvinner poenget?
Poenget er vel å bruke det som "kontaktsenter for venner". Jeg har i allefall ikke gitt andre enn "venner" tilgang og kommer til å fortsette med det. Andre vil bare se navnet mitt og bilde.
Syntes det er kjempegøy med gamle kjente jeg da. :hypersosial:

Gammel 22-04-07, 13:32   #175
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er helt hekta

Gammel 22-04-07, 14:37   #176
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Og gjett hvem som poket meg i dag!!

MAMMA!

Jeg må ringe. Hun må komme seg ut. Vil da ikke ha henne der .
Eller. Kanskje det er flere i den generasjonen som kommer der også etterhvert?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 14:40   #177
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Og gjett hvem som poket meg i dag!!

MAMMA!

Jeg må ringe. Hun må komme seg ut. Vil da ikke ha henne der .
Eller. Kanskje det er flere i den generasjonen som kommer der også etterhvert?

Gammel 22-04-07, 14:48   #178
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Forsvinner poenget?
Poenget er vel å bruke det som "kontaktsenter for venner".

Jo men om alle gjør seg så private at ingen kan se en så blir det jo umulig å finne noen? Eller har jeg misforstått?

Jeg klarer fint å ha/ta kontakt med gamle bekjente per SMS, mail eller telefon *gammeldags*

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:08   #179
Frost
Bør lage seg en tittel selv

Frost sin avatar

Hvor: Tromsø
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hva er å poke? :grønn:

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 15:15   #180
Clubby
Free Toy Inside!

Clubby sin avatar

Hvor: Oslo
Clubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smartClubby imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fått mail fra Maria Mena jeg

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.