|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#162 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?
Før 06 i dag på begge to
![]() |
#164 |
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?06:30 på eldste i dag, dette liker jeg!
![]() |
#165 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Haha, har du kjøpt en så kjedelig kalender? |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Tittel og tittel....
|
De har pakkekalender, så de vet jo ikke hva som er inni den. Og til nå har de vært strålende fornøyd med innholdet, så den er ikke kjedelig.
![]() |
#167 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Mine får pakkekalender i år.
![]() |
#168 |
Halloen!
Hvis jeg først hadde kjøpt inn 48 smågaver, hadde det ikke blitt aktuelt med noen kalender i tillegg uansett hva barna ville. Heldigvis er det jeg som bestemmer hos oss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Har Maileg kalenderdukke på deling, fylt med sjokolade og i alt fire gaver. Skulle hatt Lego Friends kalenderen, men var for sent ute.
![]() |
#170 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Begge har pakkekalender. Og så har de hver sin sjokoladekalender som jeg akkurat nå kom på at vi har glemt i skapet.
![]() |
![]() |
#172 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Jeg tullet. ;-) Tenkte på det at de ikke våknet tidlig, snarere motsatt.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#173 |
Tittel og tittel....
|
Joda, jeg skjønte det, men jeg kunne jo ikke ha på meg at jeg var en dårlig mor.
![]() |
#174 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Gutta er superfornøyde med Star Wars kalenderen sin. Men i går fortalte eldste at det var en i klassen som hadde FIRE kalendere. Så når vi kom hjem fra trening i går kveld startet de på sin egen hjemmelagde kalender. Minsten fikk et kort av storebror i dag der det stod: " Du er verdens beste bror" |
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Herlig, Anne C. |
![]() |
![]() |
![]() |
#176 |
Står på egne ben
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Her har alle ungene enten lego eller playmo kalender, også har jeg hengt opp de fine gavekalenderene også som svigermor har laget en til hver av dem, men i år er det bare gave på lørdager og søndager og julaften på gavekalenderen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#177 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Jeg "investerte" i 3 Maileg-julekalenderdukker i fjor, og siden de er såpass dyre så blir det nok pakkekalender i mange år fremover.
![]() |
![]() |
#178 |
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?Vi har en slags aktivitetskalender til ungene. Lapper med ting vi skal gjøre som fokuserer litt på familiehygge men også noen praktiske ting. Eksempelvis juleforberedelser av typen skrive julekort til ungenes venner, eller pynte til jul, kjøpe juletre, kakao til kveldsmaten (det får de aldri ellers), juleforestilling i teateret, lage pepperkakedeig, tur til frisøren (ungene elsker frisøren sin) etc. Jeg ble inspirert av en annen tråd her inne da jeg var på jakt etter noe ikke-materialistisk kos til advent. Der fikk jeg også tips om å lese Julemysteriet av Jostein Gaarder, det er så langt suksess og utrolig fascinerende.
Dette løser jeg ved å ha en liste med aktiviteter men ikke skrive på lappen før kvelden før når jeg har oversikt over neste dag. Fungerer fint. Noen ting er planlagt da, tur i teateret f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|