Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har barna dine julekalender/adventskalender?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-12, 17:07   #161
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har barna dine julekalender/adventskalender?

Menneh ... To kalendere? Pakkekalender i tillegg til Star Wars eller lego? Blir ikke det fryktelig mye?

Gammel 02-12-12, 21:28   #162
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av IOA, her.

Vel, den umiddelbare tanken for pakkekalenderen var at eldste gledet seg sånn at hun ikke fikk sove i går, og stod opp kl 03:30 for å åpne første pakke.

Før 06 i dag på begge to Eldste elsker å sove og er et mareritt å få opp, men ikke i dag. Hun stod like godt opp og bygget lego.

Gammel 02-12-12, 22:40   #163
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Heldigvis våkner ikke mine noe tidligere pga pakkekalender, heller motsatt.

Gammel 03-12-12, 10:27   #164
millact

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

06:30 på eldste i dag, dette liker jeg!

Gammel 03-12-12, 10:31   #165
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Heldigvis våkner ikke mine noe tidligere pga pakkekalender, heller motsatt.

Haha, har du kjøpt en så kjedelig kalender?

Her har ungene playmo-kalender. Etter eget ønske. Og for å skaffe meg selv litt merarbeid, har jeg like godt tatt playmoen ut av eskene, pakket dem inn og puttet den i den nydelige saken vi har på veggen.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 10:49   #166
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Haha, har du kjøpt en så kjedelig kalender?

Her har ungene playmo-kalender. Etter eget ønske. Og for å skaffe meg selv litt merarbeid, har jeg like godt tatt playmoen ut av eskene, pakket dem inn og puttet den i den nydelige saken vi har på veggen.

De har pakkekalender, så de vet jo ikke hva som er inni den. Og til nå har de vært strålende fornøyd med innholdet, så den er ikke kjedelig.

Gammel 03-12-12, 10:54   #167
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine får pakkekalender i år. De får alle sammen pakke den 1., 23. Og 24., ellers hver tredje dag.

I fjor var det legokalender til eldste og mummi til mellomste. Jeg synes det er best med pakkekalender til de som er under 3-4 år for Lego og playmo etc. har for små deler.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 10:54   #168
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sonja Sockersöt, her.

Jo, men i år ble det slik. Til neste år skal jeg høre med dem hva de vil ha før jeg setter igang med pakkehamstring.

Hvis jeg først hadde kjøpt inn 48 smågaver, hadde det ikke blitt aktuelt med noen kalender i tillegg uansett hva barna ville. Heldigvis er det jeg som bestemmer hos oss.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 11:28   #169
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Har Maileg kalenderdukke på deling, fylt med sjokolade og i alt fire gaver. Skulle hatt Lego Friends kalenderen, men var for sent ute.

Gammel 03-12-12, 11:30   #170
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Begge har pakkekalender. Og så har de hver sin sjokoladekalender som jeg akkurat nå kom på at vi har glemt i skapet. Til vårt forsvar, så kom vi hjem fra ferie sent i går kveld, så kalenderstarten kom litt brått på.

Gammel 04-12-12, 00:18   #171
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Prinsessetruse i dag. We're good again.

Gammel 04-12-12, 07:21   #172
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

De har pakkekalender, så de vet jo ikke hva som er inni den. Og til nå har de vært strålende fornøyd med innholdet, så den er ikke kjedelig.

Jeg tullet. ;-) Tenkte på det at de ikke våknet tidlig, snarere motsatt..

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 07:30   #173
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg tullet. ;-) Tenkte på det at de ikke våknet tidlig, snarere motsatt..

Joda, jeg skjønte det, men jeg kunne jo ikke ha på meg at jeg var en dårlig mor.

Gammel 04-12-12, 08:04   #174
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gutta er superfornøyde med Star Wars kalenderen sin. Men i går fortalte eldste at det var en i klassen som hadde FIRE kalendere. Så når vi kom hjem fra trening i går kveld startet de på sin egen hjemmelagde kalender. Minsten fikk et kort av storebror i dag der det stod: " Du er verdens beste bror"

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 08:18   #175
Tangerine
Eklektisk

Tangerine sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Herlig, Anne C.

En ide til jenta mi som ønsker seg en kalender ti: Hun kan lage sine egen!

De har pakkekalender (åpner annenhver dag, felles på lørdag og søndag), og så en Star Wars legokalender på deling. Jenta er misfornøyd, da hun mener at Star Wars ikke er til henne. Stakkar.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 09:32   #176
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her har alle ungene enten lego eller playmo kalender, også har jeg hengt opp de fine gavekalenderene også som svigermor har laget en til hver av dem, men i år er det bare gave på lørdager og søndager og julaften på gavekalenderen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 10:44   #177
kiki

kiki sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg "investerte" i 3 Maileg-julekalenderdukker i fjor, og siden de er såpass dyre så blir det nok pakkekalender i mange år fremover.

Gammel 04-12-12, 13:38   #178
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Vi har en slags aktivitetskalender til ungene. Lapper med ting vi skal gjøre som fokuserer litt på familiehygge men også noen praktiske ting. Eksempelvis juleforberedelser av typen skrive julekort til ungenes venner, eller pynte til jul, kjøpe juletre, kakao til kveldsmaten (det får de aldri ellers), juleforestilling i teateret, lage pepperkakedeig, tur til frisøren (ungene elsker frisøren sin) etc. Jeg ble inspirert av en annen tråd her inne da jeg var på jakt etter noe ikke-materialistisk kos til advent. Der fikk jeg også tips om å lese Julemysteriet av Jostein Gaarder, det er så langt suksess og utrolig fascinerende.

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Hadde jeg hatt overskudd, hadde jeg lagd pakkekalender til alle. Jeg synes sånt er hyggelig. Hadde selv pakkekalender, og vi åpnet hver 3. dag. Synes det blir litt stusselig og skulle åpne hver 4. Men 2 kunne kanskje delt?

Et år (da vi bare hadde 2, tror jeg), lagde jeg kombinert pakke- og aktivitetskalender. Husker med gru hvordan jeg kvelden i forveien drev og flyttet på posene siden det ikke var tid til baking/kino/... den dagen. Det skal jeg aldri gjøre mer.

Dette løser jeg ved å ha en liste med aktiviteter men ikke skrive på lappen før kvelden før når jeg har oversikt over neste dag. Fungerer fint. Noen ting er planlagt da, tur i teateret f.eks.

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.