|
|||||||
| Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Ingen tittel
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjerringsko - hva er det?
Go for it! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kjerringsko - hva er det?Kjerringtruser ja, jeg husker fra et annet forum for noen år siden hvor utenkelig det var for veldig mange å ha på seg "bestemortruser" eller "mensentruser", altså truser som dekket rompa og ikke var stringtruser. Lurer på om de har konvertert nå, når trusemoten har endret seg totalt og string er så å si utdødd. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kjerringsko - hva er det?Jeg innrømmer glatt at jeg er en kjerringtrusebruker iallefall. Når det gjelder kjerringbil så ble jeg mektig irritert over en bilreklame er om dagen. Den var myntet på damer. Liten og nett bil. Fullt av vesker og leppestift rundt omkring og som salgsargument: "enkel å parkere". De røde strømpene mine begynte å gløde. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjerringsko - hva er det?Jeg synes det er litt vanskelig det med kjerring,og er litt usikker på hva jeg mener selv. Det er jo definitivt sånn at de fleste av mine klær er annerledes enn de en 20- åring går i. Jeg hadde en periode for ca fire år siden hvor jeg likte godt Chill N og OM. Det er nok hva mange av 20- åringene ikke går i. Nå er jeg lei av de og synes det er traust selv, igjen lurer på om det handler om overeksponering og massekopiering av stilen. Det har også blitt mye mer rendyrket, slik at mange av de som nå bruker de klærne, er de som også kjører shabby chic, flagreklær og ellers en stil som nå strengt tatt er litt ut. (betyr ikke at man ikke skal få bruke det!)
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Kjerringsko - hva er det?Jeg hadde høyhælte joggesko for 8-10 år siden. Jeg tror jeg dropper det denne gangen og kaller meg trendsetter.
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kjerringsko - hva er det?Og så er det noe med hvem som bruker det rett og slett. Jeg har en venninne som ikke bryr seg noe om hva hun tar på seg egentlig. Stort sett lite sminke, store gensere kjøpt på Fretex og en gammel posete bukse. Allikevel ser hun fullstendig smashing og veldig chic ut. Hadde jeg hatt på meg det samme i min str så hadde jeg sett helt forferdelig ut. Hun ser liksom kul ut uansett hva hun har på seg. Nå er jeg ganske langt unna å være en elegant danser som det hun er, men allikevel. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
Nettopp. Jeg så akkurat et bilde av meg selv i et antrekk jeg godt kunne hatt på meg på den tiden jeg absolutt var kul nok på Blindern. Med tjue kilo ekstra, så jeg nå mest ut som en slags bag-lady,
|
|
|
#8 |
|
godtemonster
Og for å følge opp: Når jeg tenker meg om, har jeg vel alltid hatt en angst for å kle meg for voksent og har assosiert det med "tantete" - eller kjerringaktig. Jeg var av den freakete svartkledde typen i yngre år, mislikte å bruke penger på klær og fant heller kule ting på loppemarked og bruktbutikker. For meg var (og er det til dels fortsatt) det tantete å ha innesko på jobb, ha med sko i veska når man skal på middag til venner, bruke drakt og høyhæla sko, ha forskjellige vesker til ulike antrekk osv. Jeg føler meg veldig mye mer vel i converse og dr martens-lignende sko enn i høye hæler og blanke støvletter. Nå må jeg vel imidlertid se i øynene at jeg unektelig er i tante- og til og med bestemoralder og bør tenke nytt om kategoriseringene mine.
|
|
|
#9 |
|
Princess Skids and Scars
|
Mens jeg synes Boden er tantete. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
godtemonster
Det var nettopp det som var poenget mitt. Jeg forsøker å godta at jeg faktisk er i tante-kjerring-alderen og har fått hjelp av Boden til å kle meg deretter.
|
|
|
#11 |
|
Borte
|
Ikke sant. Noen har det bare helt naturlig i seg å se smashing ut. Andre må være mer gjennomtenkte og noen får det bare tålelig til uansett. Jeg tror at det handler mer om sånt enn om hvorvidt det noe galt eller kjerringaktig med selve klærne/skoen.
|
|
|
#13 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kjerringsko - hva er det?Jeg leste en artikkel i et engelsk blad hvor Boden ble karakterisert som kjerringklær.
|
|
|
#14 |
|
Princess Skids and Scars
|
Selv engelskmenn mener det er kjerringklær ja, det sier litt. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Kjerringsko - hva er det?Hvis Boden er slike fleece-kjoler med hetter og hjerter på er jeg tilbøyelig til å være enig. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
godtemonster
Nei, det er det absolutt ikke. Nå må jo noen nesten lage en Boden-tråd også.
|
|
|
#20 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
Da tror jeg du hadde dødd litt om du så meg og vesla i våre makne lyseblå velourkjoler med pomponger på. Det var riktignok et røverkjøp, om man i det hele tatt kan betegne plagg som aldri kommer til å bli brukt som røverkjøp, men jeg vet ennå ikke hva som kom over meg. Sist redigert av Madicken : 19-02-13 kl 20:55. |
|
|
|
![]() |
|
|