|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bedreviter
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneDet ødela vel ikke for dem, egentlig? De ble bare interessert i noe annet en periode. Min erfaring er at et dataspill kan være en veldig god ice breaker mellom fremmede barn, så nei, jeg syns ikke på generelt grunnlag det er galt å ta med seg dataspill inn i et lekeområde. At det kan ha vært uheldige faktorer i denne situasjonen, som jeg ikke kjenner til, er selvsagt godt mulig. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
can-jur
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur alene
Hvordan mener du at det ikke ødela?
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Ja, hvis det gjorde det umulig for de andre barna så fortsette med leken, selv om de hadde lyst til å leke, så er jeg selvsagt enig i at det er uheldig. Hvis problemet var at ungene som var der fikk mer lyst til å flokke seg om gutten som spilte enn å fortsette med den andre leken, så ser jeg ikke problemet. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
can-jur
|
Problemet var at det ble avbrutt en velfungerende lek og alle barna ble passifisert på en blunk. Og de yngste gikk lei av å se på ganske fort. Men kunne ikke fortsette sin lek fordi de var hindret av den spillende gutten.
|
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg må igrunnen si meg enig med Floksa jeg. En ting er det dersom det er få barn der som har problemer med å finne kontakten men det er noe helt annet når det er flust med barn som leker fint sammen som blir passivisert. Jeg hadde villet at barna lekte i lekeområdet jeg. Skal de sitte stille får de enten gjøre det i setene sine eller finne seg et annet egnet sted. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneAv en eller annen grunn, så synes jeg faktisk at litteratur er et bedre alternativ til langtidssyssel enn dataspill på nettbrett. Mer verdig? Tja, kanskje. Jeg ønsker jo heller at ungene skal finne gleden i en god bok fremfor gleden i å nå nivå ørten i Candy Crush. Spill som simulerer brettspill og som involverer flere er imidlertid veldig kjekke på brett.
|
|
|
#7 |
|
maler
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg skjønner ikke at et barn fikk ha med seg laptop inn i det lekeområdet, men jeg skjønner heller ikke hvorfor man tok barn ut derfra fordi det satt barn stille der? De gangene jeg har vært i den lekevogna har noen sett på film, noen har lest bøker, noen har hatt med ds og de minste har typisk klatret. Jeg regner med at det ville vært et like stort problem dersom de satt stille og perlet/leste/lekte med trashpack/petshop?
|
|
|
#8 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneEr to typer lekevogn da, på det ene toget vi var på var det et lekevogn der det var plass til å sitte stille, kunne se film eller gjøre litt av hvert.Her hadde jeg ikke blunket over å se pc eller nettbrett bli brukt. På det andre toget vi tok på vei hjem igjen var det bare et lekeområde (type "klatrestativ") midt i toget. Her syntes jeg det er på sin plass at det er aktivitet og fysisk lek. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Glamorøs
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneNå hadde jeg egentlig tenkt til å skrive et innlegg med himling over hvor motstander noen av dere virker å være av teknologisk nyvinning, men jeg tror jeg nøyer meg med å signere Teo i alt hun har skrevet. Hun er høfligere enn meg.
|
|
|
#11 |
|
heimføing
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg har fulgt med sånn passe her, men enda ikke skjønt hvorfor en elleveåring skulle ta tog i ti timer aleine? Hvis det er pga prisen, så går det vel en del penger til mat/drikke/godteri underveis? |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneMht spilling i lekevogn. Jeg ville synes det var dumt at de ble sittende og se på en annen spille. Mine barn trenger noen ganger å utfolde seg fysisk - og det er gjerne derfor vi oppsøker lekegreier på lengre turer.
|
|
|
#13 |
|
I mål
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneVi har forøvrig både DS, iPad og iPod og har det med på ferie, men ingenting brukes i bilen. Vi har heller ikke film. Jeg tenker som flere andre her at det blir nok av det ellers. Dersom vi skulle kjørt type 12timersturer, hadde vi nok tatt det med, men det ville blitt brukt i porsjoner. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneNei, det må jo selvfølgelig hver enkelt familie regulere selv. Jeg mener ikke å ha noen fasit, jeg syns bare ikke det er spesielt bakstreversk og teknologifiendtlig å ikke ha totalt fri flyt av elektroniske spill på reise. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Bedreviter
|
Det er jeg enig med deg i, men det er heller ikke et tegn på at man ignorer ungens oppdragelse, nedprioriterer familiesamkvem og ender opp med ignorante barn som ikke husker at de har har vært i Italia eller hva de gjorde der. (Nei, jeg antyder ikke at det var det du antydet.) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Glamorøs
|
Det er det vel heller ingen som har påstått.
|
|
|
#17 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Nei, men det er jeg ikke uenig i heller. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneJeg måtte av nysgjerrighet spørre min femteklassing om hun hadde likt å reise alene med toget i 10 timer. Hun ble helt ekstatisk. "Hvor skal jeg?!? Hvor skal jeg?!? Bergen? Er det Bergen? Ålesund? Hvor?"
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneMine har aldri vært på lang togtur, men på bilturer er det verken spill eller film. Mest fordi jeg er gjerrig, jeg gidder ikke kjøpe dvd-spiller til bilen, og vi har bare en iPad. Sånt blir det krangling av, så det dropper vi. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Elleveåring på ti timers togtur aleneMin 02-er hadde storkost seg, og antagelig regulert fint en miks av lesing, høre på musikk, spilling og å leke med figurer på brettet foran seg.
|
![]() |
|
|