Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-04-13, 11:41   #1
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Skolen burde sagt nei om det var store vansker med å flytte prøven. Hvis det lå rimelige hindringer i veien for å gjøre det. Hvis det betydde masse ekstraarbeid for lærerne eller hva som helst. skolen burde ikke si nei bare fordi. Det hadde i såfall ikke vært demokrati og medbestemmelse, men diktatur. Elever skal også ha retten til å bli hørt og lyttet til.

Selvfølgelig skal ikke skolen si nei "bare fordi". Det er det da heller ingen som har sagt.

Gammel 05-04-13, 11:43   #2
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Selvfølgelig skal ikke skolen si nei "bare fordi". Det er det da heller ingen som har sagt.

Jo, du sier jo det. Hvorfor mener du de skulle sagt nei til å flytte en prøve da? De stenger ikke den dagen. De resterende elevene får vanlig undervisning og prøven blir holdt en annen dag. Rektor sier selv at dette er helt uproblematisk. Så hvorfor skulle de sagt nei?

Gammel 05-04-13, 11:55   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolen burde sagt nei om det var store vansker med å flytte prøven. Hvis det lå rimelige hindringer i veien for å gjøre det. Hvis det betydde masse ekstraarbeid for lærerne eller hva som helst. skolen burde ikke si nei bare fordi. Det hadde i såfall ikke vært demokrati og medbestemmelse, men diktatur. Elever skal også ha retten til å bli hørt og lyttet til.

Jeg tipper vel at ekstraarbeidet ved ikke å flytte den ville vært veldig mye større.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 12:25   #4
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Nemlig!

På endel ytringer på facebook for tiden får jeg inntrykket av at voksne sin jobb er å utøve makt overfor barn/ungdom.

Gammel 05-04-13, 12:29   #5
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Dere får flytte til Bergen. Her er det tilpasset undervisning for alle i alle fag. De tryller det til så de kan krysse klassetrinn til og med. Fantastisk.

Det er nå så ymse. Men det er bra at dere har vært heldige.

Jeg har en fjerdeklassing som gjør ferdig ukens mattearbeid til lunsj på onsdag og sitter og tegner eller strikker resten av uken. Stadig vekk. Det er fint med tegning og strikking, men det kan bli litt mye.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 11:40   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg mener lærerne blir satt til en nesten uløselig oppgave, og har ikke problemer med å forstå hvorfor de ender med å bortprioritere skoleflinke, rolige elever.

Det er jeg også veldig enig i. Jeg ser virkelig ingen enkel løsning heller.

Gammel 05-04-13, 11:58   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Norske skoler gir jo fri og legger til rette for idrettsutøvere hele tiden. JB-konserten er ikke akkurat første gang dette har skjedd noe sted - men det er kanskje første gang det har vært så mange på en skole som skal avgårde på det samme?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 12:06   #8
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvorfor ikke. Skal ikke elevene få ansvar får å ta igjen tapt skolearbeid selv?

Gammel 05-04-13, 12:11   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor ikke. Skal ikke elevene få ansvar får å ta igjen tapt skolearbeid selv?

De gjør jo ikke det. Jeg har veldig dårlig erfaring med elever som er borte på ferie, konserter, sportgreier eller what ever. De er ikke forberedt når de kommer tilbake, og de forventer at læreren skal lære de det de gikk glipp av når de var borte. Etter nesten 20 år i skolen føler jeg at jeg har ganske godt belegg for å mene det i forhold til de elevene jeg har hatt de årene.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 12:16   #10
Mariss
Superduperaktiv

Mariss sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Husker ennå hvor utrolig kjip frøken var da hun sa NEI til fri pga mormor ville ta meg med til Oslo ifm Kong Olavs begravelse. Jeg var da 14 år. Vi dro allikevel, og jeg syns det var en veldig "fin" opplevelse. Men når jeg tenker på den dagen kommer alltid minnet om den teite frøkna opp....

Syns ikke saken er noe big deal så lenge skolen fikset ny dato for tentamen.

Gammel 05-04-13, 12:16   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dere får flytte til Bergen. Her er det tilpasset undervisning for alle i alle fag. De tryller det til så de kan krysse klassetrinn til og med. Fantastisk.

Gammel 05-04-13, 12:27   #12
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

På alle skoler?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 12:40   #13
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg sitter og skummer på debatten på NRK nå. Hva mener dere om at 5 skoler i Ålesund flyttet tentamens slik at elevene kunne reise til Oslo for å se JB?

Uten å ha lest tråden synes jeg det var skikkelig realt gjort av skolene å flytte tentamen. Egentlig en skikkelig gladnyhet faktisk. Jeg synes JB er bånn i bøtta og det synes sikkert mange i skoleledelsene rundt omkring også, men at de tar sånne hensyn til det som for mange av ungene/ungdommene er en skikkelig "once in a lifetime"-opplevelse synes jeg er kjempeflott.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 12:57   #14
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Darth, her.

Det er vel neppe bare denne fraværsdagen disse elevene har? Jeg vil påstå at det ofte er de samme elevene som er borte - med middels til dårlig grunn - igjen og igjen og igjen.

Neimen, hvor tar du det fra da? Min datter skal ha en fridag i mai for å gå på One Direction-konsert. Det vet hun ikke om ennå for øvrig for det skal være bursdagsgave, men jeg tror det blir den andre fraværsdagen hennes dette skoleåret. Den første var på grunn av sykdom.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg tror det er lettere å være begeistret for spekteret når det spekteret går fra "lopper i blodet" til "stille og fredelig", ikke fra "sparker, hyler og kaster møbler rundt seg tross en voksen på seg hele tiden" til "stille og fredelig".

Amen!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 13:01   #15
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bokormen, her.

Har jeg sagt det?

Nei, du sa ingenting om alternativet, bare at de ikke fikk være i klasserommet. Når det er der undervisningen skjer, så er det litt vanskelig å fantasere seg fram til hva du egentlig mente. Du sa heller ikke at det var snakk om barn som sparket og hylte, men de barna som ikke greide å sitte rolig.

Når det er sagt så er jeg mor til en av disse stille drømmerne, som ikke blir utfordret nok. Det betyr ikke at jeg ønsker meg en fullstendig nivådelt skole hvor vi stuer bråkmakerne sammen så vi slipper å forholde oss til dem.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 13:09   #16
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Den perfekte skolen finnes sikkert ikke, men jeg tror ikke det er så dumt med litt flytende klassegrenser. Om en ligger på nivå 6 i matte og nivå 2 i norsk blir sjelden undervisning i nivå 4 i alle fag en suksess. Og mitt inntrykk fra skolen der det var vanlig å være i grupper med samme nivå er at det ikke var noe skamfullt eller uvanlig i det hele tatt. Det minnet meg om videregående der vi hadde noen timer i felles hovedklasse, og resten spredt rundt omkring etter interesser og evner.

Og litt på siden vet jeg ikke hva man skal gjøre med elever som ødelegger time etter time, friminutt etter friminutt. Førstehjelp er å ta all assistentressurs fra de som er greie og rolige men hadde trengt det sårt likevel. Men hva med deres rettigheter? Hva med de 20 andre barna som får et kvarter av hver bidige time kastet bort på bråk og rot? Burde det finnes et tak på hvor mye fellesskapet skal betale for en enkelt elevs adferd?

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 13:13   #17
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Jeg er enig med Mave her, desuten synes jeg det er fint at skolene er fleksible når det gjelder ting som er viktig for ungdom/barn selv om voksne kanskje synes det er litt dust. Å bli tatt på alvor er en viktig motivasjons faktor så jeg synes også det er pedagogisk lurt.

Gammel 05-04-13, 13:46   #18
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

http://www.budstikka.no/nyheter/rekt...sert-1.7833887

Fra denne skolen tar det fem minutter (maks ti) å gå til Telenor Arena. Ikke rart Ålesund-elvene måtte ha fri.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 16:37   #19
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er komplett dustete, men det overrasker meg ikke i det hele tatt.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-13, 17:10   #20
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

At du synes det, rine, overrasker ikke meg i det hele tatt.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.