|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
This is normal!
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsert
Selvfølgelig skal ikke skolen si nei "bare fordi". Det er det da heller ingen som har sagt.
![]() |
![]() |
#2 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jo, du sier jo det. Hvorfor mener du de skulle sagt nei til å flytte en prøve da? De stenger ikke den dagen. De resterende elevene får vanlig undervisning og prøven blir holdt en annen dag. Rektor sier selv at dette er helt uproblematisk. Så hvorfor skulle de sagt nei?
![]() |
#3 |
I mål
|
Jeg tipper vel at ekstraarbeidet ved ikke å flytte den ville vært veldig mye større. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
koko
|
Nemlig!
![]() |
#5 |
Dårlig husmor
|
Det er nå så ymse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
Det er jeg også veldig enig i. Jeg ser virkelig ingen enkel løsning heller.
![]() |
![]() |
#7 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertNorske skoler gir jo fri og legger til rette for idrettsutøvere hele tiden. JB-konserten er ikke akkurat første gang dette har skjedd noe sted - men det er kanskje første gang det har vært så mange på en skole som skal avgårde på det samme?
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertHvorfor ikke. Skal ikke elevene få ansvar får å ta igjen tapt skolearbeid selv?
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
De gjør jo ikke det. Jeg har veldig dårlig erfaring med elever som er borte på ferie, konserter, sportgreier eller what ever. De er ikke forberedt når de kommer tilbake, og de forventer at læreren skal lære de det de gikk glipp av når de var borte. Etter nesten 20 år i skolen føler jeg at jeg har ganske godt belegg for å mene det i forhold til de elevene jeg har hatt de årene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertHusker ennå hvor utrolig kjip frøken var da hun sa NEI til fri pga mormor ville ta meg med til Oslo ifm Kong Olavs begravelse. Jeg var da 14 år. Vi dro allikevel, og jeg syns det var en veldig "fin" opplevelse. Men når jeg tenker på den dagen kommer alltid minnet om den teite frøkna opp....
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertDere får flytte til Bergen. Her er det tilpasset undervisning for alle i alle fag. De tryller det til så de kan krysse klassetrinn til og med. Fantastisk.
![]() |
#12 |
kamerat
|
På alle skoler?
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
Uten å ha lest tråden synes jeg det var skikkelig realt gjort av skolene å flytte tentamen. Egentlig en skikkelig gladnyhet faktisk. Jeg synes JB er bånn i bøtta og det synes sikkert mange i skoleledelsene rundt omkring også, men at de tar sånne hensyn til det som for mange av ungene/ungdommene er en skikkelig "once in a lifetime"-opplevelse synes jeg er kjempeflott.
![]() |
#14 |
Introvert optimist
|
Neimen, hvor tar du det fra da?
Amen!
![]() |
#15 |
Glamorøs
|
Nei, du sa ingenting om alternativet, bare at de ikke fikk være i klasserommet. Når det er der undervisningen skjer, så er det litt vanskelig å fantasere seg fram til hva du egentlig mente. Du sa heller ikke at det var snakk om barn som sparket og hylte, men de barna som ikke greide å sitte rolig.
![]() |
#16 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertDen perfekte skolen finnes sikkert ikke, men jeg tror ikke det er så dumt med litt flytende klassegrenser. Om en ligger på nivå 6 i matte og nivå 2 i norsk blir sjelden undervisning i nivå 4 i alle fag en suksess. Og mitt inntrykk fra skolen der det var vanlig å være i grupper med samme nivå er at det ikke var noe skamfullt eller uvanlig i det hele tatt. Det minnet meg om videregående der vi hadde noen timer i felles hovedklasse, og resten spredt rundt omkring etter interesser og evner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertJeg er enig med Mave her, desuten synes jeg det er fint at skolene er fleksible når det gjelder ting som er viktig for ungdom/barn selv om voksne kanskje synes det er litt dust. Å bli tatt på alvor er en viktig motivasjons faktor så jeg synes også det er pedagogisk lurt.
![]() |
#18 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konserthttp://www.budstikka.no/nyheter/rekt...sert-1.7833887 |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertJeg synes det er komplett dustete, men det overrasker meg ikke i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Flyttet tentamen på grunn av Justin Bieber-konsertAt du synes det, rine, overrasker ikke meg i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|