|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Og det mener jeg er et problem (skader saken mer enn det gagner), at antatt normalvektige kropper skal omtales som syltynne. Jeg mener det i stor grad skyldes at det som er en "normal kropp" blir stadig større i våre øyne.
|
|
|
|
#2 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Modellene i dag er enda tynnere enn da var for 10-15 år siden. Jeg er overhodet ikke enig i at større kropper forherliges i dag i deg hele tatt. Jeg har en elleveåring i hus som synes hun er feit og jeg kan virkelig ikke se hva et ubdertøysbilde av en veldig tynn barsrlkvinee har for misjon annet enn å skaffe henne en masse pr. Jeg synes vi godt kan snakke om at dette, og jeg synes selvsagt ikke er greit hvis veldig tynne folk føler seg stigmatisert. Men det er forskjell på å være naturlig tynn og å være tynn fordi man løper mange, mange mil i uken kg lever på ekstremdiett. Jeg er enig ned Guava i hennes betraktninger og vil forøvrig bare si at det er virkelig ikke misunnelse som får meg til å reagere på dette altså. Jeg kjenner mange unge jenter med et ganske forstyrret forhold til mat og er oppriktig bekymret for det.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Poenget mitt m^2 er at det at man selv har et bra selvbilde ikke betyr at mane er sunn (akkurat som man kan være overvektig og leve ganske sunt likevel). Om jeg blir 100 kg og fremmedeles synes jeg er fin, så bør jeg jo formidle til mine barn at a) man kan være fin fordi om man er overvektig - MEN man bør være normalvektig for eksen sin skyld. Ikke "det virkigtige er at du er fornøyd med deg selv". For selv om det unektelig er veldig viktig å være fornøyd med seg selv, så er det også veldig viktig å ha god helse. Og det spiller vekt inn, enten vi liker det eller ei.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)
Anbefaler deg å lese den NRK-saken Harriet la inn hvis du ikke gjorde det |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Overvekt er et problem, men idealene som fremstilles er BMI nærmere undervekt enn overvekt. Fokuset blant ungdommer og voksne er blant det store flertall å bli tynnere enn det de er. Likevel øker gjennomsnittsvekten. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
www.bomulls.no
|
|
|
|
#11 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg for min del synes det er leit at Fotballfruen fremstiller så mye som er normalt med graviditet som uønsket og negativt. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg skrev normalvektig, å unnlot med vilje å nevne bmi, iom at jeg mener at bmi er et dårlig tall for helse for en god del, og overhode ikke fungerende på barn.
|
|
|
#13 |
|
Shake it out!
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Nå måtte jeg Google dama og jeg synes heller ikke hun ser sykelig tynn ut. Slank, helt klart. Men syk eller usunn? Seriøst?
|
|
|
#14 |
|
Textrovert
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Det er vel heller hvordan hun eksponerer kroppen som er problemet her.
|
|
|
#15 |
|
Personlig pessimist
|
Jo, for all del, nok en gang så er jo det noe annet.
|
|
|
|
#16 |
|
kan tilsettes alkohol
|
For dem begge.
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
|
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg har iallefall aldri sagt noe om at MC ser syk ut. Kjenner jeg blir akutt lei hele diskusjonen og kverulering og pirking. Dere får nå bare mene at Miley er et sunt kroppsideal så mye dere vil, så får jeg jobbe videre på hjemmebane med å banke inn at egenverd ikke skal måles i hvor flat mage man har.
|
|
|
#19 |
|
Shake it out!
|
Altså. Miley har en flott kropp. Slank og veltrent. Den burde definitivt kunne være et ideale. Måten hun viser den fram på, not so much.
|
|
|
#20 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kroppen fire dager etter fødsel (jmf "Fotballfrue" bildet...)Jeg misliker virkelig at vi skal applaudere halvdaffe og halvtjukke, mens tynne mennesker skal vi rakke ned på. Jeg kommer personlig aldri til å applaudere usunn livsstil, det være seg lubben eller for tynn. Den nye trenden med å klappe i hendene hver gang noen med former legger ut bilder synes jeg er tåpelig all den tid det sjeldent er former, men overvekt som vises fram. Det er ikke till å komme unna at overvekt faktisk er usunt, selv om du bare kaller det former.
|
![]() |
|
|