Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvordan man oppfatter folk på nett

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 20:14   #161
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan man oppfatter folk på nett

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er litt små-morsomt, jeg. F.eks dette:

Vil påstå at mitt svar til O-mamma var mye mildere enn det som kommer tilbake fra enkelte "forsvarere".

Og det var hele hensikten, Skremmern! Du bør innimellom få svar som ligner litt på dine egne, for å se på trykk hvor utrolig grenseløst dumt det er å uttrykke seg slik du gjør. Du gir jo inntrykk av å ikke ha sosial intelligens i det hele tatt. Mulig du er slik du uttrykker deg i RL også, men det tror jeg ærlig talt ikke. Tøffa!!

Gammel 09-10-06, 20:15   #162
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er litt små-morsomt, jeg. F.eks dette:

Vil påstå at mitt svar til O-mamma var mye mildere enn det som kommer tilbake fra enkelte "forsvarere".

Det at andre er slemme mot deg, betyr ikke at det er greit at du er slem mot andre.

Og selv om vi har det høyt under taket her, så betyr ikke det at vi ikke skal oppføre oss ordentlig og ha folkeskikk. Påpek gjerne dustete oppførsel, men forsøk å ikke kalle noen for dust, nek eller verre ting.

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Du er og blir det største neket, Skremmern. Fytti katta så utrolig barnslig du er mange ganger! Dersom du ikke takler uenighet, så la være å diskutere eller ta hatten din og forlat åstedet selv da vel!

Dette synes jeg heller ikke var noe snilt å si. Faktisk så skulle jeg ønske at vi sluttet å kalle andre duster og nek, eller verre ting.

Vi er voksne, så får vi pinadø prøve å oppføre oss som det, også.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:16   #163
HP
Administrator

HP sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Men, når hun er sutrete i samtlige innlegg, må det være lov å konkludere med at vedkommende faktisk er et sutrete nek.

Du står fritt til å konkludere med at vedkommende skriver sutrete innlegg, hvis det er din oppfattning.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:16   #164
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du gir jo inntrykk av å ikke ha sosial intelligens i det hele tatt.

Dette var i alle fall ikke pent sagt, Elin.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:17   #165
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du gir jo inntrykk av å ikke ha sosial intelligens i det hele tatt. Mulig du er slik du uttrykker deg i RL også, men det tror jeg ærlig talt ikke. Tøffa!!

Den der kunne du virkelig spart deg for elin. Det der var skikkelig lavmål.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:17   #166
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Faktisk så skulle jeg ønske at vi sluttet å kalle andre duster og nek, eller verre ting.

Vi er voksne, så får vi pinadø prøve å oppføre oss som det, også.

Gammel 09-10-06, 20:18   #167
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Du står fritt til å konkludere med at vedkommende skriver sutrete innlegg, hvis det er din oppfattning.

Godt.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:19   #168
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Anyone for popcorn?

Gammel 09-10-06, 20:19   #169
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Når dere snakker om nek, så synes jeg det var litt morsomt da mannen til min søster alltid omtalte dama (nå eks) til broren min for et nek, han sa det jo aldri til henne. men han sluttet med det etter at min bror og dama kom på besøk og datter til min søster (2 år gammel) sier at nå kommer onkel og neket.

Gammel 09-10-06, 20:20   #170
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Anyone for popcorn?

Yes, please Coca Cola?

Gammel 09-10-06, 20:21   #171
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Dette var i alle fall ikke pent sagt, Elin.

Nei, heeeelt enig! og at jeg skrev det i så sterke ordelag var for å illustrere hvor utrolig teit det både høres og ser ut å kalle noen for nek, uintelligent, idiot osv. Legg merke til at jeg skrev det til Skremmern, ikke til alle andre som jeg også kanskje er uenig med, men som evner å uttrykke seg som folk.

Gammel 09-10-06, 20:23   #172
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes det begynner å bli tydelig at enkelte brukere kanskje prøver å teste grensene litt her ved å herme etter favorittskjellsordet til en viss annen bruker. Er det noen som er enige i at ordet "nek" er veldig forrige uke? Jeg orker ikke mere mas om nek, høye hester og nisselue. Hva med "dustemikkel"?
Og jeg er faktisk enig i at det er mer intelligent å forstå flest mulige av vårt lands mange og varierte dialekter, enn det er å IKKE forstå dem. Uavhengig av om det er skrevet eller talt, og uavhengig av hvordan man framstår. Dialektene eksisterte faktisk før både bokmål og nynorsk.
(Og jeg har, i likhet med Oskarsmamma, studert nordisk.)

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:26   #173
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Det at andre er slemme mot deg, betyr ikke at det er greit at du er slem mot andre.

Det har jeg aldri påstått og det var heller ikke poenget mitt. Greia er at det visstnok er greit å "ta igjen" på den fornærmedes vegne, og da gjerne med sterkere ord.

Gammel 09-10-06, 20:28   #174
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Nei, heeeelt enig! og at jeg skrev det i så sterke ordelag var for å illustrere hvor utrolig teit det både høres og ser ut å kalle noen for nek, uintelligent, idiot osv. Legg merke til at jeg skrev det til Skremmern, ikke til alle andre som jeg også kanskje er uenig med, men som evner å uttrykke seg som folk.

Ja, sikkert. Hvor dumme tror du vi er? Du skrev det i sinne, din sutrepave.

Gammel 09-10-06, 20:29   #175
DM
Live and let live

DM sin avatar

Standard

Greia er at det visstnok er greit å "ta igjen" på den fornærmedes vegne, og da gjerne med sterkere ord.

Hva gir deg det inntrykket?

(Både du og Elin har begge fått reaksjoner på deres innleg, og for øyeblikket synes jeg Elin er den som har gått lengst)

Gammel 09-10-06, 20:30   #176
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, nå altså! :hendene i siden og oppgitt mamma-uttrykk: Nå må dere slappe av og skjerpe dere! Alle sammen. Nek er helt forrige uke og ukens utfordring er å finne skjellsord som er minst en generasjon gamle og aller helst fra grisgrendte strøk.

Skåp, feks. Min mormor kaller sin svigerinne et skåp. Et realt skåp, endatil.

Gammel 09-10-06, 20:31   #177
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Haha, Safran - jeg har mye større popcorn enn deg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:31   #178
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Gremli Skremli, her.

Jeg synes det begynner å bli tydelig at enkelte brukere kanskje prøver å teste grensene litt her ved å herme etter favorittskjellsordet til en viss annen bruker. Er det noen som er enige i at ordet "nek" er veldig forrige uke? Jeg orker ikke mere mas om nek, høye hester og nisselue. Hva med "dustemikkel"?
Og jeg er faktisk enig i at det er mer intelligent å forstå flest mulige av vårt lands mange og varierte dialekter, enn det er å IKKE forstå dem. Uavhengig av om det er skrevet eller talt, og uavhengig av hvordan man framstår. Dialektene eksisterte faktisk før både bokmål og nynorsk.
(Og jeg har, i likhet med Oskarsmamma, studert nordisk.)

Å hvor enig jeg er! Du setter ord på akkurat det jeg mener!
Nek, høye hester og uttrykk som næsj og pøh er veldig oppbrukt. De går igjen og igjen og igjen til det kjedsommelige.... og ordet uintelligent også for den saks skyld.

Er også helt enig i at man ikke gir inntrykk av å være skarpeste kniven i skuffen dersom man ikke forstår dialekter.

Gammel 09-10-06, 20:33   #179
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Skåp, feks. Min mormor kaller sin svigerinne et skåp. Et realt skåp, endatil.

Skåp. Skåp... Er det...dialekt?

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:35   #180
Elin

Elin sin avatar

Standard

Ja, sikkert. Hvor dum tror du vi er? Du skrev det i sinne, din sutrepave.

Nei, finnes ikke sint. Gjør jeg inntrykk av å være sint? I så fall skal jeg skjerpe meg, for jeg liker ikke å bli tatt for å være noe jeg svæææææært sjelden er.

Emneord
klassiker, krangling, språk

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.