Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Når nokon ikkje drikk alkohol

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Undre du deg?
Ja 36 17,65%
Nei 168 82,35%
Deltakere: 204. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-14, 00:23   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når nokon ikkje drikk alkohol

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har ofte ferier hvor vi trasker oss halvt i hjel slik at vi egentlig er mest klar for pizza på hotellrommet når kvelden kommer.

Vi trasker også. Enormt. Og om kvelden trasker vi til en ny restaurant. Ungene mine er vant til å gå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 00:24   #2
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi trasker også. Enormt. Og om kvelden trasker vi til en ny restaurant. Ungene mine er vant til å gå.

Men orker dere virkelig å bruke penger på en restaurant man er for sliten til å ha glede av sånn egentlig?

Forskjellig klode? Dere sørger kanskje for å være i shape til å ha glede av den.

Gammel 24-09-14, 00:27   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men orker dere virkelig å bruke penger på en restaurant man er for sliten til å ha glede av sånn egentlig?

:

Vi har mer glede av god mat enn feks en pizza (som også kan være god, for all del) uansett om vi er slitne eller ei. Det samme gjelder forøvrig lunsj. Er det rart vi bruker penger på ferier..

Og så er det sjelden vi bestiller på forhånd. Der spiller formen min en avgjørende rolle. Vi tar det meste på sparket, men vi reseracher alltid slik at vi har et utvalg.

Gammel 24-09-14, 00:30   #4
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har mer glede av god mat enn feks en pizza (som også kan være god, for all del) uansett om vi er slitne eller ei. Det samme gjelder forøvrig lunsj. Er det rart vi bruker penger på ferier..

Og så er det sjelden vi bestiller på forhånd. Der spiller formen min en avgjørende rolle. Vi tar det meste på sparket, men vi reseracher alltid slik at vi har et utvalg.

Jeg skal innrømme at jeg ikke plukker restauranter fullstendig random jeg heller altså, men jeg tror jeg sikter på et litt annet segment.

Gammel 24-09-14, 00:22   #5
Guava
Bør lage seg en tittel selv

Guava sin avatar

Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenker at det kan være greit å være tydelig i invitasjonen med tanke på hva som forventes.
Jeg tenker ikke at det forventes av meg å drikker mange glass vin ut i fra en middagsinvitasjon uten presisering.

Jeg blir gjerne med i fornøyelsesparker også og kan kose meg der, men om den som inviterer presiserer at det forventes at jeg kjører karuseller må jeg melde pass. Da må den som inviterer heller be noen andre for å unngå å bli skuffet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 00:23   #6
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Guava, vi er perfekt match. Jeg melder meg frivillig til å kjøre karusell med dine barn.

Gammel 24-09-14, 00:27   #7
Guava

Guava sin avatar

Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Guava, vi er perfekt match. Jeg melder meg frivillig til å kjøre karusell med dine barn.

Ja og å bestille pizza når alle er slitne har vi jo god erfaring med.

Gammel 24-09-14, 00:29   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Ja og å bestille pizza når alle er slitne har vi jo god erfaring med.

Ja.

Og rusbrus på boks.

Gammel 24-09-14, 00:34   #9
Guava

Guava sin avatar

Standard

Ja.

Og rusbrus på boks.

Hysj på deg!

Gammel 24-09-14, 00:25   #10
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må innrømme jeg synes det er litt leit dersom ingen kan invitere meg med på en sjuretters gourmetrestaurantopplevelse fordi jeg ville ha valgt et alkoholfritt alternativ til maten. Jeg er veldig glad i god mat, og jeg er glad i god drikke, men da uten alkohol i. Jeg drikker ikke cola til maten, jeg ville satt pris på f.eks en syrlig eplejus for å balansere en fet kjøttrett, en tranebærdrikk til kyllingfileten osv. En helhetlig opplevelse. Jeg synes det er forholdsvis arrogant å gi uttrykk for at en sanselig livsnyterholdning krever rus.

Gammel 24-09-14, 00:27   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg må innrømme jeg synes det er litt leit dersom ingen kan invitere meg med på en sjuretters gourmetrestaurantopplevelse fordi jeg ville ha valgt et alkoholfritt alternativ til maten. Jeg er veldig glad i god mat, og jeg er glad i god drikke, men da uten alkohol i. Jeg drikker ikke cola til maten, jeg ville satt pris på f.eks en syrlig eplejus for å balansere en fet kjøttrett, en tranebærdrikk til kyllingfileten osv. En helhetlig opplevelse. Jeg synes det er forholdsvis arrogant å gi uttrykk for at en sanselig livsnyterholdning krever rus.

Skulle jeg delt en sånn opplevelse med deg så hadde jeg jo sørget for at det var et sted som kunne fått til akkurat det der, ikke sant?

Gammel 24-09-14, 00:36   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg ville gjerne hatt deg med! Du virker som du setter pris på god mat, det er jo det viktigste! Og jeg ville visst hva du ønsket på forhånd!

Rus er fullstendig uviktig for meg, siden du nevnte det.

Gammel 24-09-14, 00:34   #13
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Tre retter er liksom utenfor vårt segment med mindre de har lekeplass i restauranten. Men vi vil gjerne ha god lokal mat. Hvis det lar seg kombinere med toåring.

Gammel 24-09-14, 00:37   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Tre retter er liksom utenfor vårt segment med mindre de har lekeplass i restauranten. Men vi vil gjerne ha god lokal mat. Hvis det lar seg kombinere med toåring.

Nå har vi bare to unger og minste er 10. Men jeg husker hvordan det var.

Gammel 24-09-14, 00:40   #15
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

De tre største er greie å dra med altså selv om de synes toppen av luksus er meny på mac donalds. Minsten er også grei, men han er to år. Så foreløbig legger han litt føringer for opplegget.

Gammel 24-09-14, 08:49   #16
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men nå svarte jeg før jeg oppdaget at det var enda en side med svar, og at det poenget var blitt nevnt flere ganger før. Ja ja.

Gammel 24-09-14, 09:02   #17
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kan ikke huske å ha reagert på at folk takker nei til alkohol. På samme måte som det alltid er noen som ikke vil ha kaffe, brus, napoleonskake eller tyttebærsyltetøy til ribbemiddagen, så finnes det mennesker som (nesten) alltid sier neitakk til alkohol. Trodde faktisk ikke det var noe særlig til tema, men skjønner av tråden at dette er mer komplisert enn som så.

Jeg er en av dem som meget sjelden drikker alkohol. Det finnes likevel noen få settinger hvor det faller naturlig å nyte noen få, men utvalgte alkoholholdige dråper:

- En god støyt Balder når jeg når toppen av et fjell av en viss signifikans
- Glühwein på tyske julemarkeder - mest for å holde varmen
- Amaretto til espressoen min, helst når jeg er på reise
- Limoncello etter dagens fjelltur i Italia

Annet drikker jeg ikke fordi det verken smaker eller gjør godt. Nå skal det sies at jeg ikke drikker mye annet heller, to-tre kopper med kaffe på formiddagen og vann. Til maten drikker jeg ikke noe. Jeg får sjelden spørsmål om hvorfor jeg ikke drikker, og i den grad jeg har tenkt over hvorfor andre ikke drikker alkohol, har vel det mest nærliggende svaret vært at de ikke liker det.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 09:02   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis noen som har vært glad i alkohol tidligere plutselig ikke drikker mer, legger jeg merke til det, men grubler ikke så mye på grunnene. Alle har sin grunn.

Jeg er selv en av dem som har gått til å bli nesten avholds. Det største problemet med det er alle andre som mener at jeg er kjedelig.

Gammel 24-09-14, 10:12   #19
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvis noen som har vært glad i alkohol tidligere plutselig ikke drikker mer, legger jeg merke til det, men grubler ikke så mye på grunnene. Alle har sin grunn.

Jeg er selv en av dem som har gått til å bli nesten avholds. Det største problemet med det er alle andre som mener at jeg er kjedelig.

Jeg tror aldri du kommer til å bli kjedelig...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-14, 09:03   #20
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men er det så merkelig å undre seg, undrer jeg over

Jeg undrer meg over mye jeg? Hvorfor folk ikke er villig til å smake på ny mat, hvorfor folk nekter å spise fisk fordi de ikke likte (den ihjelkokte torsken..) som barn, hvorfor folk går i boblejakke i byen her når det er 30 grader om sommeren, som nekter å spise ostekake eller gulrotkake, fordi ost og gulrot ikke har noe i en kake å gjøre ... og mange undrer seg nok over hvordan det går an at jeg liker høst bedre enn sommer, hvordan jeg klarer å stå ute i t-skjorte 22.september uten å fryse, hvorfor jeg orker å bruke 50 kroner på en kaffe latte .. osv.

Jeg tenker at mange undrer seg vel over mye, det er ikke dermed sagt at man slenger det i trynet på de, kommer med kommentarer eller

Og så legger man vel opp tilstelninger/gaver/opplegg ut i fra hvordan man kjenner folk vil jeg tro. Hadde jeg invitert Tussa på ost og vin ville jeg nok om hun valgte å droppe vinen. Hadde jeg invitert Karamell til samme greia, ville jeg ikke ha reagert, fordi jeg vet at hun ikke er superglad i vin.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.