|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
intro
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)
Ho-ho, jeg skjønner at jeg er heldig - kan ikke huske en eneste slik samtale, og definitivt ikke på de to "mammatreffene" vi har vært bedt på.
|
|
|
|
#2 |
|
Yes, we can!!
|
Hoho, jeg kjenner at denne rykker langt mer i rødstrømpefoten enn en invitasjon til mammakveld.
|
|
|
#3 |
|
This is normal!
|
Dette kjenner ikke jeg meg igjen i.
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Ikke jeg heller, men det kan nok ha mye med type arbeidsplass å gjøre. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
maler
|
Jeg gjør heller ikke det, men det tror jeg har med typen arbeidsmiljø å gjøre. Jeg har ikke noe problem med å se for meg at kvinner inn på steder som har vært mannsdominert i generasjoner gjør noe med miljøet. Ikke fordi den enkelte kvinne nødvendigvis er så veldig forskjellig fra den enkelte mann, men fordi en kvinne kan virke som en katalysator på å normalisere omgangstonen om man kan si det litt sleivete.
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg synes du har en utrolig stereotyp og ganske fordomsfull oppfatning av andre kvinner, Simone.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Eg anar naturlig nok ikkje kva menn snakkar om når dei er aleine, sidan eg ikkje er der då. Men når menn er med meg (og andre kvinner) snakkar dei om det som kvinner snakkar om når dei er med menn. Det kan vere faglige diskusjonar, aktuelle saker i nyhetene, situasjonen i psykiatribehandlinga i Norge, sjukefravær, verdensproblemer, elbilar, bilkø, den idioten du holdt på å kræsje med på veg til jobb, ein dokumentar eller film vi har sett på TV, morsomme episodar vi har opplevd hos tannlegen, tabbar vi og andre har gjort, småkranglar vi har hatt med partner heime som blei litt komiske sette i ettertid osv. Absolutt ikkje noko som ein i utgangspunktet skulle trenge ein mann for å diskutere, men av ein eller anna grunn havnar diskusjonen lettare på sånne tema i lunsjen dersom det er minst ein mann der.
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11 Sist redigert av Simone : 03-10-14 kl 15:04. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Snasent argument.
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08 Sist redigert av LilleRosin : 03-10-14 kl 15:34. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Det er nokså hardt fremdiskuterende på at det er skikkelig dårlig/surmaget/antiflerkulturelt å argumentere for å ha ikke-kjønnsdelte arrangement.
|
|
|
#10 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Det ser ikke jeg.
|
|
|
#11 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Jeg kan bare snakke for meg selv, esme, men jeg ville faktisk foretrukket å være eneste dame på mannetreff |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Åh, don't get me started... I podens klasse så er det ikke bare det at de foretrekker å treffes bare mødre, men helst bare jentemødre.
|
|
|
|
#14 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Hos oss var det ein mann i FAU på skulen i fjor. Det samme i barnehagen. Då hadde det vore reine kvinnegrupper i mange år.
|
|
|
#16 |
|
Peppy!
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Uansett, denne ungdomslederen kjenner jeg at jeg er bekymret for. Hvem vil da seg selv så vondt?
|
|
|
|
#18 |
|
Peppy!
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Hva gjelder dette med kjedelige temaer når man er i kvinneforsamlinger - det stemmer jo rett og slett ikke. Det handler om at folk er kjedelige. Og fullstendig uten antenner for hva andre synes er interessant å høre om. Jeg spiser lunsj med forskjellige folk hver dag. Noen ganger bare kvinner. Noen ganger er jeg alene med mennene. Og blandings. Det er jo akkurat like kjedelig å høre om at man har installert en ny dass på hytta som i å høre om barnehagens manglende evne til å tørke votter på vinteren. Noen ganger er man bare utsatt for kjedelige folk som krever for stor del av spotlighten, og prater ivei. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
maler
|
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)Dette med å dele etter kjønn skjer fortsatt på alle nivåer. Jeg er enig i at man alltid skal tenke over at det er nødvendig. Det er ikke bare kult for unger i gata når mødrene til jentene finner ut at man skal arrangere mor-datter-formingstreff heller når man har tissen feil vei selv. Forsåvidt er det litt kjipt for de voksne også som mister et kontaktpunkt. Noe av det samme blir det kanskje med rene mamma- og pappakvelder. Jeg greier ikke å hisse meg opp veldig mye kjenner jeg, samtidig er sannsynligheten for at jeg hadde møtt opp på en mammakveld større enn på en foreldrekveld. Jeg prøver å finne ut hvorfor her, for det er ikke fordi jeg liker kvinner bedre enn menn, men jeg tror det er fordi jeg har opplevd noen ganger at det virkelig ikke lønner seg å utebli fra den typen samlinger, det kan gå ut over både en selv og ungene sosialt i gruppa senere i og med at man da ikke blir like naturlig å kontakte som de andre som har snakket sammen. Foreldretreff oppfatter jeg som litt løsere og mindre forpliktende av en eller annnen grunn.
|
|
|
#20 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Mammakveld (er jeg urimelig)På forrige foreldremøte jeg var på ble det etterlyst "noen sterke karer" som kunne hjelpe til med litt tung bæring. En av mammaene er PT og driver med vektløfting, og er nok sterkest av alle foreldrene på skolen. Hun mente det var fint de var ute etter menn, så slapp hun unna. |
|
|
|
![]() |
|
|