|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Leser
|
Sv: Terror og frykten for represalier
Heldigvis har vi religionsfrihet! Hurra! Og grunnen til at jeg sier hurra er at folk kan få tro på hva de vil - selv om du blir "krenket" (litt usikker på hva du legger i begrepet).
|
|
|
#2 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Terror og frykten for represalierJeg synes ikke det er så rart at folk blir støtt av at man harselerer med noe så personlig som religion kan være for enkelte. Det betyr ikke at jeg synes det er OK at noen skal tvinge andre til taushet ved trusler om/bruk av vold. At det viktig å trykke slike tegninger nå, er åpenbart, men det kan diskuterest om det har vært like viktig alltid? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Sv: Terror og frykten for represalierSelvfølgelig er det å gå med hijab eller gullkors et valg man tar, det er jo ikke som om dette blir limt på med ekstra sterk superlim ved fødselen. Jeg blir ikke krenket av å se verken hijab eller kors, men hadde foretrukket å forholde meg minst mulig til folks religion sånn i det daglige. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Glamorøs
|
Sv: Terror og frykten for represalierDet er jo masse man forteller med hvordan man ser ut, ikke bare religion. Er det problematisk også? Det er ganske mange jeg vil kunne se hvor står politisk, basert på ganske nøytrale klær.
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Sv: Terror og frykten for represalierJeg er helt med på at vi er altfor lettkrenkelige i dette landet, altså. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Terror og frykten for represalierGaia.. Det var en kommentar med tanke på at elg heller ikke ønsket at legning skulle være synlig. Neida, gifteringen uttrykker ikke legning, men er et symbol på at man er i et forhold så noe påtrengende kan det nok være det også. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
Sv: Terror og frykten for represalierJeg synes vi kan innføre borgerdrakt. Grå skjorte, grå bukse, formløst, uten mønster eller noe annet som kan vise personlighet eller noe annet krenkende. Så er det supert om alle farger håret i samme farge, grått, helst, og holder det på en lengde på, tja, fire centimeter jevnt over. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
kamerat
|
Sv: Terror og frykten for represalierMaolue?
|
|
|
#15 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Terror og frykten for represalierFor meg er religion en ganske privat ting, så selv om jeg blir hverken støtt eller krenket av å se folk vise frem religionen sin utenpå, så syns jeg det er litt påtrengende. Det er selvsagt mitt eget problem.
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel Sist redigert av Polyanna : 15-01-15 kl 11:02. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Leser
|
Hvis jeg må forholde meg til mennesker i spesielle settinger synes jeg det er stas å vite masse om dem. Mens i andre settinger ønsker jeg bare å fokusere på "funksjonen" til personen. Minner meg om en lege jeg hadde - han hadde boxer med store røde hjerter på, vistes rett gjennom buksen. Jeg husket ingenting han sa. Ingenting.
|
|
|
#17 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: Terror og frykten for represalierEr det noen som har definisjoner på fornærmet, støtt og krenket? |
|
|
|
|
|
#18 |
|
|
Ingen enkeltperson kan dømme hva som er en rett eller gal følelse, men opplevelsen av krenkelse har med den kulturelle sammenhengen man er i å gjøre. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
|
Sv: Terror og frykten for represalierOg angående "muslimsk" påkledning så får det kun symboleffekt når det tas ut av egen kultur. Klærne i seg selv er ikke muslimske. Går man på gaten i Egypt kan man ikke ut i fra klesdrakt fortelle hvilken religion folk har ut i fra klesdrakt. |
|
|
|
![]() |
|
|