Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant i 2016

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-15, 00:56   #1
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant i 2016

Bare sånn for moroskyld spurte jeg om lokalet i nabolaget var ledig. Svaret var da at det var leid ut for mange år siden for denne datoen.
Jeg har konfirmant om to år også, antar da at lokalet allerede er leid ut. Men kanskje 06- eller 09-modellen?

Gammel 28-05-15, 10:49   #2
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi fikk også slik bekreftelsesmail rett etter påmelding, lurt å ringe og sjekke da!

Gammel 20-08-15, 00:58   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

I dag var konfirmanten og jeg på besøk hos bunadssvdelingen på museet her. Vi har nå bestilt veøy bunad som hun vil ha. Den blir kok veldig fin, og de lovde oss å legge på godt symonn så den kan reguleres en del senere.

Gammel 20-08-15, 01:00   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sånn ser den ut:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg image.jpg (205,4 KB, 59 visninger)
Gammel 20-08-15, 07:59   #5
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Så fin!

Min skal få Nedre Buskerudbunad, sort.

Gammel 20-08-15, 08:51   #6
Magica
søt

Magica sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Så fine bunader!

Gammel 20-08-15, 09:35   #7
Addison
Champagne til alt

Addison sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg må i gang med bunadsprosjektet, dvs. gå videre med det. Vi har noen deler, hun fikk noe sølv i julegave, og vi har kjøpt forkle. Min mor syr bringeduk. En lokal bunadssystue er førstevalg for stakk/liv og resten av delene, greit å få prøvd tett opptil, pluss få gjort det "riktig", siden dette er bunad jeg har et sterkt forhold til.

Det blir en slik som dette, bortsett fra perlebroderi i stedet for korssting, og litt ulikt sølv.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg nhbunad.JPG (74,3 KB, 15 visninger)
Gammel 22-08-15, 10:53   #8
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan bare glemme å kjøpe hverken sko eller dress, før 2 sekunder før han skal ha det på seg. Bunad vil han ikke ha, men om han hadde villet det, så tror jeg han måtte ventet til han var over 20 år med å få det. Rett før jul var han 167, nå er han 182. Helt vanvittig hvor for han vokser.

Ellers, så har jeg gått og ventet i spenning i hele sommer, på hvilken gruppe han kommer i. Er det likt konfirmasjonsopplegg i alle kirker? Hos oss skal de gjennom et visst antall gudstjenester (tror det er 8?), og så skal de gjennom tilsvarende mengde nett-undervisninger, - som skal leveres inn og rettes før de går videre til neste leksjon. Og så skal de ha fellessamlinger med undervisning, og i tillegg skal de være medlem av en eller annen gruppe som skal ha ukentlige samlinger. (Ten-sing, kafé og bønnegruppe, diakonarbeid, musikk, lyd og media, og sånne ting.)

Gammel 22-08-15, 10:59   #9
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Har dere konfirmant snart, DM? (Vi er jo et heeelt år etter i løypa, massevis av tid.. )

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-15, 11:04   #10
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Oi, jammen vokser de mye på kort tid.
Vi måtte kjøpe dress til eldste i mai for vi skulle i konfirmasjon. Vi levde litt i håpet om at han kan ha den på sin konfirmasjon neste høst men muligens ikke, nei. Min er ikke så høy men vokste fra 161 til 168 på 6mnd nå. Vi tipper, og håper på at han ender på rett under 180.

Ingen info om konfirmasjon her. Søren at jeg ikke tenkte på det for jeg så presten i går. Hun har også konfirmant neste høst så hun vet nok det meste.

Gammel 22-08-15, 13:28   #11
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vår sønn har vokst ti cm i sommer, så dressen blir nok innkjøpt i april ja.

Gammel 23-08-15, 00:12   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Kanskje vi må fri etter pent konfirmasjonsdresser i tråden for 2015-konfirmantene.

Gammel 23-08-15, 15:42   #13
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storesøster skal ha oldemorens bunad, en nydelig damaskkjol fra Nord-Gudbrandsdalen. Den må syes om, men jeg tror vi drøyer til vinteren. Noen har nå E-cup...

Gammel 26-08-15, 17:50   #14
Albertine
Bør lage seg en tittel selv

Albertine sin avatar

Medlem siden: Oct 2014
Blogginnlegg: 38
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Da har vi endelig fått spikra dato!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 18:01   #15
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Frøkna skal ha blå nordlandsbunad. Hun skal overta enten min eller mamma sin; skal få stemoren min - som syr bunader - til å se på begge og vurdere hvilken som er mest egnet til å sy om. Mamma sin er nok lengre, men samtidig er hun så vanvittig tynn at det kan hende at den ikke lar seg tilpasse; selv om Frøkna er slank er hun muskuløs og mer kraftig bygget enn bestemoren.

Gammel 26-08-15, 19:25   #16
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi har også fått vite at konfirmasjonsdagen til sognet her helt sikkert blir 10. og 11.sept. Dersom det blir mange så blir det også helgen etter.
Håper vi kan få lørdagen pga tilreisende. Evt får vi ta selskapet på lørdagen og kirken på søndagen.

Har vinglet endel mht lokale. Hadde vel tenkt å ha det hjemme. Pes. Så slo det meg at mannen jobber et sted med stor og flott kantine. Nå har han spurt om å leie lokalet og da må man kjøpe maten der, enten tapas,koldtbord eller 3-retters.
Skal sjekke litt mer mht pris men har fått et overslag på middag. 3-retters.
Vi går aldri til noe ferdig ellers og foreldre er gamle og lite hjelp i så jeg tror vi går for dette. En stor lettelse. Nå er det kun kaker som skal planlegges og lages og det kan gjøres fredagen.

Det starter opp med første samling i uke 42 så da vet vi mer.

Sist redigert av GinaK : 28-08-15 kl 11:03.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 23:07   #17
Mamma til fire
Nybegynner

Medlem siden: Aug 2015
Mamma til fire har et hav av muligheter foran seg
Standard

En spennende tid. Har lokale og dato, men det er det eneste som er planlagt

Mamma til fire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-15, 02:10   #18
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Standard

I dag fikk vi bekreftet at lokalet er vårt på konfirmasjonsdgen. Supert!!

Gammel 27-08-15, 22:18   #19
Magica
søt

Magica sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

I dag fikk vi bekreftet at lokalet er vårt på konfirmasjonsdgen. Supert!!

Hvor og når skal dere ha? Vi skal ha 7.mai på sangens hus.

Gammel 27-08-15, 07:29   #20
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Har fått spikret dato og opplegget starter førstkommende søndag med presentasjon av konfirmantene.
Vi har time i desember på husfliden for mål til omsying av bunad og søm av ny skjorte.
Vi har to lokaler til gjengelig. Begge er veldig hyggelige, men ett er litt for lite og det andre er uten dekktøy. Må vurdere litt til hva jeg skal gjøre med saken.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:39.