|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
kamerat
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMeh, denne diskusjonen er så full av stråmenn! Her er noen.
Det er jo langt på vei samme friksjon vi ser her, noe som jo er fascinerende, siden vi snakker engelsk klassekamp på 1930-tallet i sitatet.)
|
|
|
#162 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnVi møttes før vi startet å studere, så der visste vi jo ikke hvor vi skulle ende opp, men som en del av 'intervjurundene' i starten, så ble nok ganske mange tanker og planer om framtida kartlagt. Å studere og få seg en utdannelse var viktig, og de stegene man måtte ta for å komme dit var viktig. Vi fikk tidlig et ansvar ikke bare ovenfor oss selv, men også for den andre som skulle ta del i den framtida vi skapte. |
|
|
|
|
|
#163 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn
Jeg har A i 15 studiepoeng jeg ikke engang kjøpte pensumbøkene til. Var ikke på en eneste forelesning heller, så....
|
|
|
|
#164 |
|
Textrovert
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg må være lit domm, for jeg synes ingen har vekttallene mine har kommet rekende på ei fjøl. Selv om fagene jeg har tatt, sikkert medfører øyerulling i visse kretser.
|
|
|
#165 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Det handler jo mye om flaks og personlighet. Jeg har to fag som er veldig ulike, i det ene fikk jeg A uten å kjøpe pensum og uten å lese, i det andre jobbet jeg knallhardt gjennom hele semesteret og fikk D. Jeg går i klasse med folk det har vært omvendt for.
|
|
|
|
#166 |
|
kan tilsettes alkohol
|
|
|
|
#167 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnFor en tråd.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 05-06-15 kl 14:06. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnVennene mine, som jeg har skaffet meg i voksen alder, har samme utdanning som meg i bunnen. Et par av vennene mine fra barndommen har ingen utdannelse utover grunnskolen og andre har utdannelse. Dette har jo med når vi møttes å gjøre.
|
|
|
#169 |
|
Mother of Dragons
|
Nå snakker jeg helt generelt og frikoblet fra tråden sånn at det er klart at jeg ikke mener noen faller i noen kategorier.
|
|
|
#170 |
|
By the Sea
|
Nåja, jeg vet nå ikke det. Det siste kan være en belastning, riktignok, men for min del er det lettere å hente fram empati for mindreverdighetskomplekser enn snobberi. But hey - it's not a competition.
|
|
|
#172 |
|
Mother of Dragons
|
Ja, du har sikkert også vært borti supersnobber og også de som er littt sånn på vakt for å se fornærmelser i alt.
|
|
|
#173 |
|
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJo, jeg leste "dette har ingenting med denne tråden å gjøre"-forsikringen din, Esme, men jeg knegget litt av uttrykket allikevel, og tok meg i å fundere på hvilke uttalelser som vekket assosiasjonen til uttrykket "mindreverdighetskomplekster", innså at dette var det nok opptil flere forskjellige syn på, og lot det ligge med et knegg. |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg tenkte også at du hadde mindreverdighetskomplekser, Maverick, og det kom av at du følte at noen hånet (deg, andre?) når ingen faktisk gjorde det. Og selvsagt er noen vekttall enklere enn andre, og det henger ikke bare sammen med personlighet og evner. Personlig synes jeg at universitetsvekttallene har vært vanskeligere enn høyskolevettalene. Selv om fagene er noenlunde i samme bane, har jeg måttet jobbe mye hardere for en B på universitetet enn en B på høyskolen. BI skal jeg ikke uttale meg om, bortsett fra med et: Pføy! |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har to bachelorgrader, begge er nok ganske lette og jeg føler at jeg har sklidd igjennom dem begge med utstrakt grad av skippertak. I hvertfall i den siste, men jeg ser jo at alder og dertil modning har en hel del å si nå. Nå er jeg kanskje farget av min siste bachelor (økonomi), men jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at man kan få A av å ikke ha rørt pensum mer enn en kveld. (En uke derimot) Det er jo en del teori man skal kunne selvom man allerede kan "the big pickup"? Eller er det et kurs i "hvordan sette sammen et IKEA-møbel" dere har hatt? :ernemligråpååbyggemøbler: |
|
|
|
|
|
#177 |
|
både her og der
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har gjort det meget bra på noen eksamener med minimal innsats, mens andre ganger har jeg lagt ned betydelig mer innsats og likevel endt opp med helt greie karakterer. Er det ikke sånn at man kan intuitivt ha mer forståelse for noen fagområder enn andre?
|
|
|
#178 |
|
Princess Skids and Scars
|
Jo absolutt, men det er jo allikevel en del teori man må kunne. Og selvom det sitter første gang man leser det er en kveld veldig kort tid. Men som sagt, kanskje det er annerledes på andre studium. I økonomi er det ihvertfall veldig konkrete formler og modeller som man ikke kan intuitivt uten å ha lest det. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnNå sporer jeg fullstendig av her, men jeg har ingen mann så det får dere bare finne dere i.
|
|
|
#180 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnTja. Jeg tror det er mye i dette. Jeg blir ikke overrasket.
|
![]() |
|
|