|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnFor en tråd.
Guttene 02 og 05. On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier. Sist redigert av Karamell : 05-06-15 kl 13:06. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnVennene mine, som jeg har skaffet meg i voksen alder, har samme utdanning som meg i bunnen. Et par av vennene mine fra barndommen har ingen utdannelse utover grunnskolen og andre har utdannelse. Dette har jo med når vi møttes å gjøre.
|
|
|
#4 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunn
Ja, du har sikkert også vært borti supersnobber og også de som er littt sånn på vakt for å se fornærmelser i alt.
|
|
|
#5 |
|
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJo, jeg leste "dette har ingenting med denne tråden å gjøre"-forsikringen din, Esme, men jeg knegget litt av uttrykket allikevel, og tok meg i å fundere på hvilke uttalelser som vekket assosiasjonen til uttrykket "mindreverdighetskomplekster", innså at dette var det nok opptil flere forskjellige syn på, og lot det ligge med et knegg. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg tenkte også at du hadde mindreverdighetskomplekser, Maverick, og det kom av at du følte at noen hånet (deg, andre?) når ingen faktisk gjorde det. Og selvsagt er noen vekttall enklere enn andre, og det henger ikke bare sammen med personlighet og evner. Personlig synes jeg at universitetsvekttallene har vært vanskeligere enn høyskolevettalene. Selv om fagene er noenlunde i samme bane, har jeg måttet jobbe mye hardere for en B på universitetet enn en B på høyskolen. BI skal jeg ikke uttale meg om, bortsett fra med et: Pføy! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Princess Skids and Scars
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har to bachelorgrader, begge er nok ganske lette og jeg føler at jeg har sklidd igjennom dem begge med utstrakt grad av skippertak. I hvertfall i den siste, men jeg ser jo at alder og dertil modning har en hel del å si nå. Nå er jeg kanskje farget av min siste bachelor (økonomi), men jeg kan ikke for mitt bare liv forstå at man kan få A av å ikke ha rørt pensum mer enn en kveld. (En uke derimot) Det er jo en del teori man skal kunne selvom man allerede kan "the big pickup"? Eller er det et kurs i "hvordan sette sammen et IKEA-møbel" dere har hatt? :ernemligråpååbyggemøbler: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
både her og der
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg har gjort det meget bra på noen eksamener med minimal innsats, mens andre ganger har jeg lagt ned betydelig mer innsats og likevel endt opp med helt greie karakterer. Er det ikke sånn at man kan intuitivt ha mer forståelse for noen fagområder enn andre?
|
|
|
#10 |
|
Princess Skids and Scars
|
Jo absolutt, men det er jo allikevel en del teori man må kunne. Og selvom det sitter første gang man leser det er en kveld veldig kort tid. Men som sagt, kanskje det er annerledes på andre studium. I økonomi er det ihvertfall veldig konkrete formler og modeller som man ikke kan intuitivt uten å ha lest det. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnNå sporer jeg fullstendig av her, men jeg har ingen mann så det får dere bare finne dere i.
|
|
|
#12 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnTja. Jeg tror det er mye i dette. Jeg blir ikke overrasket.
|
|
|
#13 |
|
can-jur
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg er da uroelementet som ikke passer inn i noen statistikk.
|
|
|
|
#14 |
|
Søt og rar
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg møtte mannen min på studiet, så det lå jo litt i kortene at vi kom til å ende opp på omtrent samme utdanningsnivå. Nå har jeg i likhet med ham lagt meg etter doktorgraden også, bare for å jevne heelt ut.
|
|
|
#15 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnJeg tror også at de fleste fag, det være seg sosiologi eller kjemi, blir uoverkommelige om man virkelig har tungt for det. Jeg har ikke tungt for det, (håper jeg |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnRealfag
|
|
|
#17 |
|
Søt og rar
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnMedisin var ganske lett som studium, særlig etter førsteårskneika med basalfagene biokjemi og organisk kjemi.
|
|
|
#18 |
|
Leser
|
Sv: Å velge en partner med lik bakgrunnPartner med samme utdannelse, eller han droppet ut, jeg fullførte. Ikke så veldig merkelig i og med vi møttes i studietiden.
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Mens jeg har spesialisering i organisk kjemi, med tilleggsfag innen biokjemi.
|
|
|
#20 |
|
kan tilsettes alkohol
|
Høyner deg.
|
![]() |
|