|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Smugleser
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenHovedpoenget i tingrettens dom (jeg har såvidt lest den, men ingen av kommentarene), er vel at den store bruken av isolasjon sjelden eller aldri har vært oppe til vurdering av fengselsmyndighetene, og i praksis bare følger av at han sitter på høyrisikoavdeling. Alvorlige grader av isolasjon er skadelig. En slik vurdering bør gjøres med jevne mellomrom, og det er her i hovedsak retten mener at myndighetene har sviktet.
![]() |
#162 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjen
Jeg synes ikke det er underlig, men helt fint. Alle kan jo saksøke staten for pålegg staten gir dem, inkludert ABB. Dette var jo en sivil rettsak. han er jo fremdeles en person, og jeg liker at vi fremdeles ser ham som et menneske med fulle rettigheter. Og noe så inngripende bør jo vurderes prinsippielt fra tid til annen.
![]() |
#163 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjen
Ja. Dette er så viktig.
![]() |
#164 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenhttp://www.nettavisen.no/nyheter/inn...423141442.html
![]() |
![]() |
#166 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: ABBs soningsforhold - igjenOisann.
![]() |
![]() |
|
|