|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmant 2017
Det varierer fra sted til sted, i alle fall her. Høstkonfirmantene starter etter jul og så har de en ukes leir om sommeren.
#162 |
blid
Medlem siden: Oct 2006
#164 |
trøtt
|
![]() Sv: Konfirmant 2017Poden har bestemt seg for kirkelig konfirmasjon, og de aktuelle datoene er 21., 25.(himmelfarten) og 28. mai. Vi har sagt vi ønsker 25.mai, og meldt ham på sommerleiren. Han er innskrevet, og jeg håper vi får datoen vi ønsker.
#165 |
Textrovert
|
![]() Sv: Konfirmant 2017Vi må snart snakke skikkelig med trettenåringen om dette. Han har liten forståelse om hva konfirmasjon er. Vi har fått info om både humanistisk og kirkelig konfirmasjon, så han må enten lese selv, eller vi må forklare det for han. Kusina hans skal konfirmeres i kirka snart, så da får han i det minste opplevd det. Egentlig tror vi ikke at han ville like å ha konfirmasjonsselskap, men han hadde sikkert hatt nytte av det sosiale rundt forberedelsene. Men det er vel ikke så veldig vanlig å ha konfirmasjon, men ikke ha selskap? Vi tenkte at vi i stedet for selskap kanskje kunne ta han med på en utenlandstur? Han snakker hele tiden om hvor lyst han har til å dra til New York.
#166 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Konfirmant 2017Jeg synes ideen om foreberedelser og tur istedet for selskap er en god ide, Divine. Det er jo for han - og hvis han ikke ville sette pris på selskap, så er det virkelig ikke noe poeng å ha selskap.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
#167 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Konfirmant 2017Morsomt at du skulle skrive dette akkurat nå, Divine. Et besøk fortalte akkurat nuh om hvordan et søskenbarn hadde feiret med tur til Miami med foreldre og besteforeldre (i hans slekt er det lik et veldig, veldig, veldig lite selskap. De blir liksom fort en 30-50 stykker når de samles.
#168 |
blid
![]() Sv: Konfirmant 2017Å booke HEF-konfirmasjon er visst nesten like vanskelig som å booke Springsteen-billetter
#169 |
Bedreviter
|
Og det var jo ikke vanskelig å forutse at kom til å skje i det hele tatt. |
![]() |
![]() |
#170 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Konfirmant 2017Med bonusbarn har vi konfimasjon både i år, neste år og i 2018. Første til helga som dermed sette standarden i nokre år framover. Og vi snakke om gave. Er det "feil" å låse ei pengegave til for eksempel sertifikat?
![]() |
#171 |
blid
#172 |
Glamorøs
|
Nei, til egne barn syns jeg det er greit, eller om det er noe spesielt konfirmanten ønsker seg penger til. Til andres barn syns jeg det er litt ugreit. om f.eks. Hiawata skulle fått penger til sertifikat hadde de vel blitt stående på bok i kanskje 20 år.
#173 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Konfirmant 2017Gaah, umulig å komme inn på sidene.
#174 |
Fortynnet
|
Det kan du vel ikke være sikker på? |
![]() |
![]() |
#175 |
Glamorøs
|
Nei, sikker kan jeg selvsagt ikke være, men jeg syns det er dumt å låse en sum til noe man selv mener er superpraktisk, men det ikke er sikkert konfirmanten selv om konfirmantens familie syns det samme. Jeg syns det er lurt å sjekke på forhånd.
#176 |
Ferdiglada
![]() Sv: Konfirmant 2017Det er pappaen hennar og eg som gir sammen, vi er rimelig samkjørte
![]() |
#177 |
Glamorøs
|
Ja, det var derfor jeg skrev at jeg syns det er greit til egne barn, eller om det er noe konfirmanten faktisk ønsker seg (eller foreldrene mener er et fornuftig bidrag).
#178 |
Ferdiglada
![]() Sv: Konfirmant 2017Da har FP talt og det blir en sum satt inn på lukka konto
![]() |
#179 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Konfirmant 2017Her i Oslo valgte de å ha informasjonsmøte om humanistisk konfirmasjon dagen etter påmeldingen åpner...
![]() |
#180 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Konfirmant 2017Her blir infomøtet førdt i januar. Men den siden suger hoppetau, jeg ser de har utsatt påmeldingen nå da ...
|
|