|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?
Jeg blir hissig når du tillegger meg meninger. Jeg synes ikke det er redelig debatteknikk, og det blir ikke bedre av at du hersketeknikker og hevder at jeg er hisssig og tar det personlig. Klart jeg att det personlig når du hever å vite bedre enn meg hva jeg EGENTLIG mener. Jeg ser forskjellen på en ideologisk og kommersiell kampanje. Begge er en kampanje, men bare det ene er reklame, som jeg altså mener at Joner-kampanjen ikke er.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Hersketeknikk også, ja. Du verden. Jeg prøvde å gi deg tilbakemelding på at jeg oppfatter som uvanlig hissig, ikke bare mot meg, men også mot Bluen som helt åpenbart kom med en forsøksvis morsom kommentar.
|
|
|
#3 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Jeg oppfattet det Bluen sa som at hun mente jeg var helt dust.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Av u-hu-tallige ( |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?OK, men da må du lese hva jeg skriver også. Jeg reagerer kun med mild overraskelse over at du definerer reklamekampanje veldig smalt. Jeg har vært med på mange sånne kampanjer fra sponsorsiden, f.eks. gjennom pasientorganisasjoner, og jeg kan forsikre om at de i hvert fall er omfattende og profesjonelle, og skiller seg fra mine produktkampanjer kun ved at de selger medlemskap og posisjonering av budskap og ikke et fysisk produkt.
|
|
|
#6 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Men Candy, det er jo gjentatt gang på gang at hverken Joner eller Anorak har fått en krone for dette, ergo er det ikke betalt for hverken meningen til Joner eller kommunikasjonsrådene fra Anorak. Ergo er det veldedighet/idealisme eller pur giverglede for det de medvirkende syntes var en god sak. At det err en kampanje har jeg vært inneforstått med hele tiden. Jeg skjønte jo det første gang jeg så innlegget på fb.
|
|
|
|
|
#7 |
|
Halloen!
Imponert. Det tror jeg ikke det var så mange andre som gjorde. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Librocubicularist
|
Korleis definerer ein kampanje, då? Eg tenker at det skal litt til at ein privatperson som bobler over av engasjement kan skrive ein status på face og at det ved hjelp av magi er eit nummer som dører til gave til riktig organisasjon.
|
|
|
|
#9 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg føler vi går litt i ring her nå, så det har kanskje ikke så mye hensikt å fortsette dette sporet. Men hvorvidt noen har blitt betalt for å delta i kampanjen har ingenting å si i denne sammenhengen, ei heller om det er kommersielt, politisk eller idéelt budskap. Man kan gjerne hevde at det faktum at det ikke er betalt for plasseringen, gjør det til en PR-kampanje og ikke reklamekampanje, men det er jo problemet - sosiale medier gjør at disse grensegangene har blitt svært utvisket, og det er derfor ekstra uheldig at avsendere er uklare. Det er en klar økonomisk interesse i denne kampanjen.
|
|
|
#10 |
|
intro
|
Det stemmer - jeg synes overhodet ikke du er dust, pøbel.
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg skjønte ikke at det var en kampanje, men det er vel fordi jeg er schikklig domm.
|
|
|
#13 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg tenker at slik SoMe har utviklet seg, så er det vesentlig å vite om noe er betalt for eller ikke - fordi SoMe har gjørt at det tradisjonelle skillet mellom redaksjonelt stoff og det kommersielle - annonsene, ikke er slik det var i de tradisjonelle mediene.
|
|
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Korfor skal eg føle meg lurt og manipulert av Kristoffer Joner / Anorak?Jeg synes heller ikke det skal merkes annonse, men jeg synes det skulle vært tydelig at NOAS var avsender. I motsetning til deg, mener jeg at det ikke er viktig om Joner får betalt eller det er pro bono, men desto viktigere at det er en kampanje med intensjon om økonomisk gevinst fra en tross alt profesjonell aktør.
|
|
|
#16 |
|
Halloen!
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Librocubicularist
|
Eg veit. Eg køyrde forbi.
|
|
|
|
#19 |
|
Introvert optimist
|
Aldri har jeg sett 17-åringen himle sånn med øynene som da hun fortalte om det. Og er det noen som er gode på himling med øynene så er det tenåringer.
|
|
|
#20 |
|
Librocubicularist
|
Det er utruleg fjollete av ein statsråd å kalle meiningsopinionen for hylekor i eit demokratisk land.
|
|
![]() |
|
|