|
|||||||
| Autofil Bilsnakk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?Her har begge kjørt opp med manuell, noe jeg ennå synes er det mest fornuftige valget, selv om manuelt sakte men sikkert fades ut. Unge folk kjøper gjerne litt eldre biler, og der er det mye som er manuelt.
|
|
|
#2 |
|
finner ut av mye
|
Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?Jeg har ingen sterke meninger om temaet, men tenker at så lenge det er biler uten automat på veiene er det praktisk å ha sertifikat for det. Men kjøreskoler klarer sikkert helt fint å gi opplæring i giring. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?Ungene på 15 og 16 fikk tilskudd til bil av besteforeldrene, så vi spyttet i 1/3 og kjøpte en liten og grei elbil (e-up!) |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?Ok, jeg gidder ikke å google, men MIN elbil, en e-golf, bremser overhodet ikke når jeg slipper gassen, med mindre jeg endrer fra D til D1, D2, D3 eller B. Det gidder jeg ikke å gjøre, for jeg liker å bestemme selv når jeg skal bremse.
|
|
|
#5 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?
Ja, det siste der merker vi også veldig stor forskjell på. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?Vi har Nissan Leaf. Den har en knapp vi kan trykke på og da bremser den hvis vi tar foten av gassen. Jeg liker ikke den funksjonen, så jeg velger å bremse selv.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Jeg lånte den av bilbutikken da bilen min var på service der. Jeg likte heller ikke den funksjonen, var uvant.
|
|
|
#8 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Jeg har som sagt alltid trodd at elbiler var sånn, og de to vi har hatt har jeg ikke trengt å venne meg til, jeg syntes det gikk helt naturlig. Det føltes mye mer annerledes å ikke skulle skifte gir. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
Sv: Øvelseskjøring - hvor viktig er manuelt gir?Jeg liker heller ikke den funksjonen som leafen har. Våre hybridbiler er det valgfritt, jeg bruker det kun på fjellet, for å ha 4x power i oppoverbakkene tilbake.
|
|
![]() |
|
|