Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-07-07, 19:48   #1
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Jeg er helt enig med Line* i at det bør finnes et minimum av anstendighet, men jeg er helt uenig i at det er fraværende her.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 19:55   #2
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinsessen

Jeg sier bare hør hør! til Alfa Charlie og Scarlett.

Gammel 27-07-07, 20:15   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og trippelhør.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:38   #4
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, en gymlærer som driver vranglære kan faktisk forvolde mye fysisk skade på små kropper. Jeg foretrekker en som vet hvordan øvelsene bør utføres og hvilke øvelser som passer for barn.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 21:56   #5
turi
representert

Medlem siden: Oct 2006
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oioi for en tråd..

Syns Martha gjør det som er riktig for henne, det får kongefamilien tåle, og det tipper jeg de gjør så romslige som de virker.

Og selfølgelig skal hun og andre som driver med alternative ting ta seg betalt, om de lærer bort eller healer eller hva de gjør, de bruker av tiden sin. Sjeldent folk gjør noe gratis her i verden og hvorfor skulle de det?

Om folk har bynt å gjøre ting gratis, så trenger jeg en snekker, rørlegger og en elektriker her, please fort..

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:00   #6
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Om folk har bynt å gjøre ting gratis, så trenger jeg en snekker, rørlegger og en elektriker her, please fort..

Stiller meg i kø!

Rørlegger og tapetserer takk!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:02   #7
Java
kan tilsettes alkohol

Java sin avatar

Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Jeg har ingenting i mot å betale for snekker, rørlegger og elektriker. Da får jeg noe igjen for pengene.

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:07   #8
turi
representert

turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanne, her.

Jeg har ingenting i mot å betale for snekker, rørlegger og elektriker. Da får jeg noe igjen for pengene.

Jeg har fått noe igjen for det , så jeg betalte gladelig. Og ikke var det dyrt heller.

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:24   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tja, en gymlærer som driver vranglære kan faktisk forvolde mye fysisk skade på små kropper. Jeg foretrekker en som vet hvordan øvelsene bør utføres og hvilke øvelser som passer for barn.

For ikke snakke om gymlærere som fører jentene rundt når de skal ta salto...?

Gammel 27-07-07, 22:27   #10
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

men sjølv om du ikkje har utbytte av å høyre om englar og slike ting, så kan vel andre?

Og la meg gjenta at eg har ingen tru på at slike ting faktisk verkar, men eg veit at enkelte menneske trur at det verkar. Og dersom ein TRUR, så kan det få ein effekt, f.eks ved å bli meir lykkelig? Ein får i alle fall tid og anledning til å filosofere og fundere over eins eige liv og det er sjeldan negativt.

Eg har ingen tru på tarot eller horoskop, men det er uansett ein øvelse som gjer at ein filosoferer over eins eige liv og forholdet til andre menneske. Sjølv EG som ikkje trur, kan ha nytte av slike ting og kan derfor få ein positiv effekt av noko eg i utgangspunktet syns er fjas.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:29   #11
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Joda, jeg betaler selvsagt, men skulle de plutselig utføre sitt arbeid gratis har jeg intet i mot det. Akkurat nå er jeg mest opptatt av å finne rørleggere og elektrikere som i det hele tatt har tid til å jobbe litt for meg.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:26   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvfølgelig er jeg ingen stor fan av dårlige gymlærere, men jeg foretrekker faktisk en "dårlig" (så lenge det ikke går på liv og helse løs) gymlærer foran en forkynnende KRL-lærer.

Pest eller kolera?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 00:20   #13
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

*kjenner på at jeg ikke har så mye tro på lærerstanden som jeg kanskje burde hatt*

Har det virkelig forandret seg så mye på 10 år, siden jeg gikk på ungdomsskolen? Eller hadde jeg bare virkelig uflaks med bygdeskolehelvetet jeg gikk på?

Gammel 28-07-07, 00:25   #14
lil'c
Passiv

lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Har noen laget denne siden på bøff, eller har det bikket helt over for prinse

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

*kjenner på at jeg ikke har så mye tro på lærerstanden som jeg kanskje burde hatt*

Har det virkelig forandret seg så mye på 10 år, siden jeg gikk på ungdomsskolen? Eller hadde jeg bare virkelig uflaks med bygdeskolehelvetet jeg gikk på?

Denne kan jeg signere.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 00:35   #15
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg går på lærerskolen og hadde KRL i fjor. Der lærte vi det jeg sier ovenfor. Dersom man mener at en lærer forkynner eller prøver å påvirke barn i en retning da bør dere kontakte skoleledelsen. KRL skal bygge broer. Ved å lære om ulike retninger øker en forståelsen og toleransen for hverandres ståsted.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-07, 00:40   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Jeg går på lærerskolen og hadde KRL i fjor. Der lærte vi det jeg sier ovenfor. Dersom man mener at en lærer forkynner eller prøver å påvirke barn i en retning da bør dere kontakte skoleledelsen. KRL skal bygge broer. Ved å lære om ulike retninger øker en forståelsen og toleransen for hverandres ståsted.

Nå går jeg ut i fra at man ikke lærte på lærerskolen for førti år siden at det var helt ok å mobbe elever, baksnakke elever og forskjellsbehandle elever, men det var fortsatt det jeg opplevde personlig. Jeg vet at det jeg opplevde ikke er en fellesnevner, men det er mine erfaringer jeg må basere meg på i forhold til mine barns fremtidige skolegang. Ergo kommer jeg IKKE til å stole blindt på at enhver lærer følger sin opplæring til punkt og prikke, og jeg kommer til å huske på at lærere også er mennesker, og noen ganger dårlige mennesker.

KRL i teorien synes jeg høres fint og flott ut. Jeg har ingen erfaring med hvordan den arter seg i praksis, og håper selvfølgelig at faget faktisk øker toleransen, som du sier.

Gammel 28-07-07, 00:46   #17
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For ikke å snakke om de greie lærerne som tilfeldigvis kommer for tidlig inn i jentegarderoben og går med bar overkropp i gymtimene selv.

Jeg noterer meg at du tydeligvis har vært heldigere med håndtverkere enn jeg har. De har ikke en gang giddet å sende meg et tilbud etter at de har vært på befaring, de svarer ikke på mail og

Gammel 28-07-07, 01:10   #18
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Så vidt jeg vet har menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg slått fast at KRL faget bryter med menneskerettighetene, og dermed blir det ikke mer KRL i norske skoler.
Nå må vi tilbake til kristendom og livssyn.
Og det er jammen strålende, mitt barn hadde ikke fått ha KRL.

Må vi det?

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg er av den holdning at engler tar kontakt på eget initativ ved behov. Og hvis man ikke hører noe fra dem, vel ...

"Don't call us, we'll call you ..."

Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.

Ikke alle lærere er nyutdannede, vet du.

Gammel 28-07-07, 19:03   #19
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på hvor ofte det er slike oppvasker på NM.

Gammel 28-07-07, 19:22   #20
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, det finnes da like mange rare folk blant lærere som ellers i samfunnet.
Jeg har svært gode erfaringer fra KRL-og religionsfag på barne-ungdom-og videregående skole. På barneskolen leste vi blant annet Narnia der læreren henviste til den kristne symbolikken man kunne tolke utifra boken. Spennende.
Hun lærte oss om alle religioner, men med overvekt på kristendom, og jeg kan egentlig ikke skjønne hvorfor et par stykker i klassen skulle ha livssynsundervisning istedenfor. Dette var ikke forkynning. Husker ikke så mye fra ungdomskolen, men på videregående var det større vekt på diverse religioner, husker bla at vi hadde besøk av Hare Krishna.
Gymlærere har jeg også erfaring med, og det var alltids litt rykter og drama, men når jeg tenker tilbake på dette, så tror jeg mesteparten var laget av tenåringsjenter med sans for dramatikk og intriger.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
engleskole, klassiker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:51.