Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva har gjort deg glad i dag? #13

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-22, 14:12   #1
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #13

Smertedempingen er absolutt et gedigent pluss for leddene mine også. Telefonprat utsettes jeg ikke for sånn til vanlig, heldige meg. Jeg pleier å lese bok på telefonen. Godt er badingen uansett.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 29-05-22, 17:55   #2
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det var veldig hyggelig at både 06-modellen og 02-modellen hadde lyst til å bli med foreldrene sine på kino og se Top Gun i dag

Anne C er aktiv nå  
Gammel 29-05-22, 19:38   #3
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

At guttungen møtte helten sin og fikk bilde med han.

Gammel 29-05-22, 20:02   #4
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

At guttungen er på beina igjen og rundt omkring med venner etter en lengre periode som forholdsvis immobil på krykker etter operasjon. Ikke slik at han kan begynne å trene enda, men han er ute, er med. Hadde vært en tur på banen i dag, for å henge med venner, og endte med å spontandømme en kamp da den opprinnelige dommeren ikke møtte opp (3-er, med svært unge spillere, så det var ikke behov for mye løping).

At storesøs har søkt om, og fått innvilget utvidet tid på heldagsprøve i matte i morgen. Hun blir alltid overmannet av intens hodepine (stressrelatert), som går ut over konsentrasjonen og resultatene, i slike situasjoner. Så hun rekker ikke å bli ferdig, og får ikke til det hun egentlig kan godt. Med en time ekstra tid kan hun ta flere pauser og ta det litt mer med ro, og bare vissheten om det gjør kanskje at hun stresser mindre og ikke får det like ille som hun pleier.

Sist redigert av My : 29-05-22 kl 20:09.
My er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 11:10   #5
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det er bekrefta at fraværsgrensa blir som normalt fra høsten! Kanskje vi endelig kan få ro til å fokusere på kjernedelen av jobben vår, ikke på å gjete 18-19-åringer som ikke takler friheta unntaket har ført til!

Gammel 30-05-22, 12:14   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det er bekrefta at fraværsgrensa blir som normalt fra høsten! Kanskje vi endelig kan få ro til å fokusere på kjernedelen av jobben vår, ikke på å gjete 18-19-åringer som ikke takler friheta unntaket har ført til!

Veldig positivt ja. Det er jo ingen grunn til å fortsette med unntaket nå som det ikke er koronarestriksjoner lenger.

Gammel 30-05-22, 12:29   #7
sindrome
Boler'o?

sindrome sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
sindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de flestesindrome er kulere enn de fleste
Standard

At jeg fikk ønsket konfkurs og seremoni for begge jentene og at datteren til venninnen min kom på samme kurs!! Det er ekstra hyggelig når livets høytideligheter kan feires sammen med både familie og venner! Dessuten kan vi få ganske mange gjester til seremonien siden det er to konfirmanter, og det gjør litt opp for at ingen fikk delta på seremoni for eldste, siden den til slutt ble avlyst etter 3 utsettelser eller hva det var!

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 12:36   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

At jeg fikk ønsket konfkurs og seremoni for begge jentene og at datteren til venninnen min kom på samme kurs!! Det er ekstra hyggelig når livets høytideligheter kan feires sammen med både familie og venner! Dessuten kan vi få ganske mange gjester til seremonien siden det er to konfirmanter, og det gjør litt opp for at ingen fikk delta på seremoni for eldste, siden den til slutt ble avlyst etter 3 utsettelser eller hva det var!

Bra jobba sindrome! Det har virkelig blitt et sirkus det der, med påmelding til humanistisk konfirmasjon. Jeg fikk også mine to på samme seremoni, da jeg meldte dem på i fjor, men de fikk ikke plass på samme kursgruppe i utgangspunktet. Men satte jentungen på venteliste på guttungens gruppe, og hun fikk plass der etter en stund. Fordel med dobbelt så mange gjesteplasser ja, her fikk alle gjestene våre som ønsket det plass på seremonien i år. Ekstra hyggelig fordi jentungen opptrådte. Storesøster fikk seremoni, halvannet år tidligere, men bare med to deltakere per konfirmant, så det var bare mannen og jeg som fikk være der og se det live, mens det ble strømmet for resten.

Gammel 30-05-22, 16:19   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ga bort en leke-gressklipper som sender ut såpebobler til en snart fireåring som hadde mye mer glede av den enn min niåring. Herlig å se hvor glad hun ble

Gammel 30-05-22, 17:51   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

At 17-åringen for en gangs skyld var ganske fornøyd etter heldagsprøve i matte i dag. Sprudler og skravler og er i godt humør.

Tror det hjalp en hel del med utvidet tid. Og ikke minst innsatsen til et annet FP-barn.

Sist redigert av My : 30-05-22 kl 21:37.
My er ikke aktiv  
Gammel 30-05-22, 18:03   #11
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg er glad for at det gikk greit med tentamen han eldste hadde. Han fikk det ikke til første gangen, så er glad han fikk en ny sjanse.

Gammel 30-05-22, 21:28   #12
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sol. Hele døgnet.

-ea- er ikke aktiv  
Gammel 31-05-22, 20:16   #13
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg fikk gitt bort mye i dag. Godt å få det vekk.

Gammel 31-05-22, 20:25   #14
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Ferieplanlegging! Ferien begynner å ta form, også Norges-biten.

Gammel 31-05-22, 21:02   #15
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Vel. Dagen min begynte med å forsove meg. Og fortsatte liksom i det sporet, stort sett en grå dag som ble ganske svart
Under middagen sier 13 åringen at han valgte "sykle mer" som bærekraft-prosjekt for at vi skulle fikse sykkelen hand (never mind at han ikke fortalte oss a. Men han hade evslgt det før første uka var over.) men dere GIDDER jo ikke!

Der og da sendte jeg mail til butikken hvor vi kjøpte den. Og så dro vi på korpsøving.

Vel hjemme begynner det jeg blir glad for.
Ja. Butikken kunne ta service/reprasjon fikk jeg beskjed på mailen. Og de er åpen til 20, jeg kastet sykkelen baki bilen (vel, lirket den inn etter å ha lirket av fremhjulet) og guttungen og dro. Så nå er sykkelen levert.

Og mannen drev og klippet gresset. Og tok ut komposten når han var ferdig. På vei hjem fra jobb har han vært på apoteket, så frøkna er ikke tom for medisin i moegen, hun har ut august. Og fått tak i nye flasker til brus - maskinen. Alle vi hadde var utgått på dato og siden vi har mysoda, ikke sodastream, så er det slett ikke så lett å få tak i flasker, men i går fant vi ut at det merket de selger på clas og på Kjell også passer, så han har kjøpt det også. Og røde tranfisk, for der selger ikke kiwi og minstemor vil bare ha dem.

Så, ok. En kjip dag på mange vis, det er det fortsatt. Skuffelsen er tunge. Men å være gift med denne mannen lyser opp.

Gammel 01-06-22, 08:19   #16
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Her har vi seier på seier.

I går - besøksdag på ungdomsskolen. Lillesøster møtte hun som skal være assistent til høsten, og hadde 2 timer på skolen, så seg litt om, snik-kikket på klassen sin, og ble litt bedre kjent på basen og med assistenten. Jeg kunne dra og var hjemme en time.
Kjempeseier!!

Nå sitter vi og venter på at hun skal hentes, for hun skal være med på klassetur til Rypetoppen!
Det er seier bare det at hun vil være med.
Og gjennomfører hun dette, og blir borte til fredag kveld, så er det en kjempeseier!!

Hun har med seg min venninne som kjenner henne kjempegodt, og skal dele lavvo med henne + guttungen hennes. Og de kjører selv oppover, slik at de slipper kaoset med bussen. Det er lagt til rette i hue og ræva, og jeg sitter på standby til å ev måtte kjøre oppover og hente hvis det skjærer seg.
Men bare det at hun VIL!

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 01-06-22, 08:24   #17
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Jobbrelatert: Jeg fikk testet noe i går og det virket slik vi ville. Det gjør mye arbeid enklere.

Strå er ikke aktiv  
Gammel 01-06-22, 09:01   #18
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Her har vi seier på seier.

I går - besøksdag på ungdomsskolen. Lillesøster møtte hun som skal være assistent til høsten, og hadde 2 timer på skolen, så seg litt om, snik-kikket på klassen sin, og ble litt bedre kjent på basen og med assistenten. Jeg kunne dra og var hjemme en time.
Kjempeseier!!

Nå sitter vi og venter på at hun skal hentes, for hun skal være med på klassetur til Rypetoppen!
Det er seier bare det at hun vil være med.
Og gjennomfører hun dette, og blir borte til fredag kveld, så er det en kjempeseier!!

Hun har med seg min venninne som kjenner henne kjempegodt, og skal dele lavvo med henne + guttungen hennes. Og de kjører selv oppover, slik at de slipper kaoset med bussen. Det er lagt til rette i hue og ræva, og jeg sitter på standby til å ev måtte kjøre oppover og hente hvis det skjærer seg.
Men bare det at hun VIL!

Dette!

Gammel 01-06-22, 09:26   #19
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Serafin, innlegget ditt gjorde meg ordentlig glad!

Jeg funker bare sånn halvveis på jobb om dagen, og er ikke særlig komfortabel med det. Da er det desto hyggeligere å høre at noe jeg har laget og vist fram for et annet område i selskapet har blitt omtalt videre til toppledelsen! En kraftig reminder om at ting ikke må være verken perfekt eller helt ferdig før de begynner å gi verdi!

Timar er ikke aktiv  
Gammel 02-06-22, 09:31   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Å sitte i utesofakroken med kaffe om morgenen. Tar meg tid til det hver morgen, noen ganger med teppe, og regnet trommende på takoverbygget, andre ganger med sol, og alltid med utsikt over byen og fjorden i all slags lys. Og nå om dagen, lydene fra fulgekassa til jentungen, og synet av de travle blåmeisforeldrene som flyr ut og inn og mater sine små.

I dag var det behagelig temperatur, og utrolig frisk og god luft etter regnværet som har vært i natt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:21.