|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg tenker at Swifties kan gjøre en forskjell.
![]() |
#2 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg har håp om at debatten vippet tvilere over på Harris' side. Kulten til Trump gir blanke i hvordan han fremstår eller hvor mye han lyger.
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
Jeg tror ikke Swift har så mye påvirkning på selve resultatet. Dette er det jo gjort målinger på, at i det store og det hele så har det lite å si.
Dessverre er det slik at både demokrater og republikanere mener at demokratene må ha høyere moral og stilles til ansvar for alt, men republikanerne ingenting. F.eks. så mener Trump at hans retorikk IKKE påvirket til storming av kongressen, men demokratenes retorikk førte til at han ble skutt. Harris får kritikk for et dyrt smykke, ingen syns det er problematisk at Trump bor i en slags Las Vegas-versjon av Versailles.
![]() |
#4 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)At Swift i natt går offentlig ut å støtter Harris er strategisk kalkulert, Harris står frem som en soleklar vinner hos tvilere og hjemmesittere.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg klarer ikke helt se sammenhengen mellom hva du siterte av meg og hva du skrev, Tally? Jeg mener ikke at man skal forvente mer redelighet av demokrater enn av republikanere. Jeg mener man skal forvente redelighet over hele fjøla. Det jeg kommenterte var hvordan det at Trump og hans velgere blir latterliggjort (og ja, de latterliggjør andre veien også, men jeg hadde foretrukket at Harris vant dette valget så jeg er ikke så bekymret for effekten den veien) kan medføre en følelse av at man må "stå sammen" mot den ironiske intellektuelle eliten. Og at det er greit å være obs på at latterliggjøring som fører til polarisering kan føre til at den man ikke ønsker skal få stemmer, får flere stemmer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Nei, det var en løs henvisning til det Bjørgaas sier, at Harris ikke må være for "flink". At det kun er demokratene som får disse kravene, aldri republikanerne.
![]() |
#7 |
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Aha! Lurte på om jeg hadde kløna til hva jeg skrev der. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)
![]() |
#9 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Sorry, måtte
![]() |
#10 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg tror desverre ikke debatten har så mye å si. Alle vet jo hvor dust Trump er, tror ikke noen plutselig oppdager det nå og endrer mening. Syns Kamala var flink, og Trump var Trump. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Kjenner jeg blir smått skremt. Folk spiser kjæledyr, TROR han på det? Og abort ETTER en fødsel,hva er greia, er mannen helt klin sprø,eller lever han i vår verden i det hele tatt..? Vinner Trump, blir det fire forferdelige år. Mye verre enn de forrige fire han satt. Utvilsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Trøtt
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Anbefaler «i det store bildet» podcasten som en annen FPer anbefalte for meg i dag tidlig. Sofie Høgastøl (
![]() |
#14 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Vinner DT igjen er det bevis på at for mange USAere ikke kan analysere noe annet enn fisen sin. Og hva er det med at noen tror at abort etter fødsel er en greie? Da kalles det drap antar jeg og ville blitt etterforsket. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Putin sier, i følge NRK at han støtter Harris.
![]() |
#16 |
can-jur
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Men hvordan kan en voksen mann, såpass oppegående at han har vært president i en kjempestort demokratisk land, si på direkten at man tillater abort etter fødsel?
![]() |
![]() |
#17 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Men en ting er sikkert: jeg er svært fornøyd med at Joe Biden trakk seg. Nå blir det enda tydeligere hvor gal Trump er, når han stiller mot en oppegående politiker.
![]() |
![]() |
#18 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Inagh, klart det er. Men jeg tviler på at det virker.
![]() |
#19 |
kamerat
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Jeg tror ikke noen tar Putins «støtte» til Harris alvorlig. Det burde man i hvert fall ikke. De har jo en kjøpt og betalt kandidat allerede.
![]() |
#20 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Kan vi snakke om valget i USA (igjen …)Det er så fullstendig ubegripelig at dette er et jevnt valg. Jeg mener, alvorlig talt? Millioner av mennesker synes det er en god ide å velge en notorisk løgner og sjødiggende klovn med antidemokratiske vyer til president.
![]() |
![]() |
|
|