Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-08-24, 18:09   #161
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Ja, det står heller ikke (der jeg har lest i alle fall) hvem som kontaktet hvem. Bare at de har hatt kontakt (og jeg regner med at de kjenner hverandre). I det hele tatt vet jeg lite om hva som har skjedd og hva som foregår, ut over det som avisene skriver.

Men at siktede ikke avgir forklaring er etter råd fra advokaten hans da, så det sier ikke så mye om hans innstilling til saken.

Gammel 13-08-24, 18:20   #162
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Altså at en mor tar kontakt med en venninne av sønnen (som hun kjenner) etter at sønnen har gjort venninnen vondt, kan jeg godt skjønne. Hun kan ha villet uttrykke støtte og sympati for eksempel. Jeg kunne godt ha gjort det samme (men ville nok først forhørt meg om det var «lov»/lurt i en slik sak, noe jeg regner med at hun har gjort.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 18:21   #163
Isprinsessen
Bør lage seg en tittel selv

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Nå beveger vi oss vel drøyt over i ryktebørsen? Og man kan jo ikke akkurat klandre Marius for å gjøre det han blir rådet til av advokaten sin.

Slottet bekrefter at Kronprinsessen har hatt samtale med fornærmede og nrk meldte tidligere i dag at tidligere kjæreste sier at det var både psykisk og fysisk vold, mn den psykiske volden var værst for henne. Og en annen eks har snakket ut på podcast, så hvor mye ryktebørs det er vet jeg ikke.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 18:27   #164
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Altså at en mor tar kontakt med en venninne av sønnen (som hun kjenner) etter at sønnen har gjort venninnen vondt, kan jeg godt skjønne. Hun kan ha villet uttrykke støtte og sympati for eksempel. Jeg kunne godt ha gjort det samme (men ville nok først forhørt meg om det var «lov»/lurt i en slik sak, noe jeg regner med at hun har gjort.

Ja, og samtidig står det heller ikke noe om at det var kronprinsessen som hadde tatt initiativ til kontakten. Så det vet vi heller ikke (med mindre det står noe annet et sted jeg ikke har lest).

Gammel 13-08-24, 18:29   #165
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isprinsessen, her.

Slottet bekrefter at Kronprinsessen har hatt samtale med fornærmede og nrk meldte tidligere i dag at tidligere kjæreste sier at det var både psykisk og fysisk vold, mn den psykiske volden var værst for henne. Og en annen eks har snakket ut på podcast, så hvor mye ryktebørs det er vet jeg ikke.

Samtalen mellom kronprinsessen og slottet er nå en ting, men ekser som bekrefter at Marius har vært voldelig mot dem har jeg ikke sett i noe seriøst media. Har du link til NRK-saken?

Gammel 13-08-24, 18:29   #166
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men de vet ikke hvem som tok kontakt og vet ikke om det var som trøstende "svigermor" eller for å påvirke henne. Begge VGs "politi og juseksperter" hevder det kan være uheldig, men ikke ulovlig dersom det ikke er kontaktforbud.

Angående disse exene føler jeg at ex 1 (JS) er mer troverdig enn hun med posen, som lever av å være influenser og realitykjendis ... I mine tanker kan hun ha hengt seg på for å være relevant. Men dette er mine "følere" og dermed omtrent ryktebørsverdig! Jeg har bare lest det JS skrev på Insta selv (via noens post på FB, tror jeg), podkasten har jeg ikke hørt eller lest om utover overskriften. Overskriften var ca "Jeg ville redde ham".

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 18:32   #167
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Samtalen mellom kronprinsessen og slottet er nå en ting, men ekser som bekrefter at Marius har vært voldelig mot dem har jeg ikke sett i noe seriøst media. Har du link til NRK-saken?

Hørte det på nrk radio mellom klokken 11.30 og 12.30

Gammel 13-08-24, 19:30   #168
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Men de vet ikke hvem som tok kontakt og vet ikke om det var som trøstende "svigermor" eller for å påvirke henne. Begge VGs "politi og juseksperter" hevder det kan være uheldig, men ikke ulovlig dersom det ikke er kontaktforbud.

Angående disse exene føler jeg at ex 1 (JS) er mer troverdig enn hun med posen, som lever av å være influenser og realitykjendis ... I mine tanker kan hun ha hengt seg på for å være relevant. Men dette er mine "følere" og dermed omtrent ryktebørsverdig! Jeg har bare lest det JS skrev på Insta selv (via noens post på FB, tror jeg), podkasten har jeg ikke hørt eller lest om utover overskriften. Overskriften var ca "Jeg ville redde ham".

Jeg tenker at man skal være forsiktig med å si hvem man tror på og ikke ut fra hva de jobber som/hva som var i den posen/whatever. Da er det jo ikke rart ofre ikke vil stå frem hvis de har noe grums i bagasjen selv. Har ikke lest/hørt noe av det de har sagt, men som en hovedregel.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 19:35   #169
Simone

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Podkasten med intervjuet av NH blei spilt inn før hendelsen. Det samme blei episoden av «Girls of Oslo» der ho snakka om bruddet. Så ingen grunn til å tru at desse uttalelsene kom for å «henge seg på». Men når det er sagt er det sikkert lønnsomt for ho å henge seg på no for å få litt fleire førere på Instagram og Snapchat…Men det har ho sikkert allerede fått.
Men uansett syns eg det er veldig bra at eks-kjærestane hans står fram med dette. Det kan jo vere at det er snakk om psykisk og fysisk vold som har pågått over fleire år mot fleire ulike personar. Kanskje det er fleire som vågar å stå fram når dei ser at det er andre som har opplevd lignande ting med han.

Gammel 13-08-24, 19:40   #170
Chablis
Drømmer

Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nå har det aldri blitt sagt hvem NH snakket om, er vel lun spekulasjoner.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 19:42   #171
Chablis
Drømmer

Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Nå beveger vi oss vel drøyt over i ryktebørsen? Og man kan jo ikke akkurat klandre Marius for å gjøre det han blir rådet til av advokaten sin.

Ja, nå synes jeg det beveget seg over på ryktebørsen og litt sånn det er på kg, for ingen vet hvem som tok kontakt.

Gammel 13-08-24, 19:42   #172
Chablis
Drømmer

Standard

Det står likevel ingen steder hvem som tok kontakt først.

Gammel 13-08-24, 19:51   #173
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chablis, her.

Det står likevel ingen steder hvem som tok kontakt først.

Min mening er uansett at mor til en tiltalt ikke burde ha kontakt med fornærmede/offer når saken etterforskes og under en eventuell rettsprosess. Unntak er i de tilfeller der mor har brutt med tiltalte i en sak, men selv da burde en være varsom.
Selv om dere har diskutert side opp og ned at kongefamilien ikke har makt i Norge så mener jeg at maktforholdene mellom kronprinsessen og fornærmede ikke er likt, dvs at kronprinsessen av sin rolle har større makt enn fornærmede og dermed burde det vist ennå større forsiktighet med ko takt mellom de to partene.

Gammel 13-08-24, 19:54   #174
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Nettavisen har jeg lest om både JS og NH som snakker om fysisk og psykisk vold i forhold. MM ville skåne MBH for offentligheten da han var barn, men som voksen har han selv valgt å være en offentlig person. Han har hatt offentlige personer som partnere (influensere), solgt ting på Finn og oppgitt slottets adresse osv.
Han er vel som ML vil ikke være offentlig, men trenger presse pg medieomtale.
Og nei, det han har gjort av vold er ikke greit, før noen skal påpeke det.

Begge artiklene/intervjuene kom like etter hendelsen. Jeg gidder ikke legge inn linker.

Sist redigert av Millen : 13-08-24 kl 22:00.
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 20:26   #175
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

NRK (eller de andre store avisene) melder ikke at ekskjæresten hevder at Marius har vært voldelig mot henne uten at de lager en ordentlig nyhetssak på det. Jeg synes det er en uting å gjengi rykter som er plukket opp i sosiale eller useriøse medier i en sak som denne.

Gammel 13-08-24, 20:28   #176
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Begge artiklene/intervjuene kom like etter hendelsen. Jeg gidder ikke legge inn linker.

https://730.no/apneropp-om-fysisk-og-psykisk-vold/

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-24, 20:30   #177
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Standard

Denne saken gjengir kun en instagram-post.

Gammel 13-08-24, 20:38   #178
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Standard

Men tenker dere da at damer sier det har vært vold i forholdet bare for å juge? Tjene penger? Skape oppmerksomhet? Den ene har skrevet det på sin Instagram den andre snakket om det i podcasting og nevnt at forholdet har vært vanskelig flere ganger før dette.

Gammel 13-08-24, 20:39   #179
Chablis
Drømmer

Standard

Men tenker dere da at damer sier det har vært vold i forholdet bare for å juge? Tjene penger? Skape oppmerksomhet? Den ene har skrevet det på sin Instagram den andre snakket om det i podcasting og nevnt at forholdet har vært vanskelig flere ganger før dette.

Hun i podcast har ikke nevnt navn og da blir der kun spekulasjoner , det kan man droppe.

Gammel 13-08-24, 20:41   #180
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne saken gjengir kun en instagram-post.

Ja, til ex-samboerens Instagram der hun skriver at hun (også) ble utsatt for fysisk og psykisk vold. Og det tenker jeg er en sikker kilde, hun var tross alt sammen med han i 4 år.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.