|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg må innrømme at jeg liker å få menighetsbladet.
#162 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Gruffetråd #20Her tror jeg det faktisk er søndagsskole ved en av kirkene, mener jeg så det på Facebook, men jeg kan huske feil. Kirkebesøk i skoletiden har jeg ingenting i mot, så lenge de også hadde besøk andre religiøse bygg. På våre barns skoler har de aldri gjort noen av delene og har heller aldri skolegudstjenester til jul og sånt som vi hadde da jeg var liten. Jeg synes det er bra sånn.
#163 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Gruffetråd #20Ja, det var deltakelse på gudstjeneste jeg mente, ikke kirkebesøk som et innslag i religionsfaget for å lære om kristendommen på linje med andre religioner, og tilsvarende besøk i deres lokaler. :.presiserer:
#164 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Den sjuke ungen (som er autist) med store sensorutfordringer ang eget snørr. Kjempepraktisk når man er forkjølt og ikke takler å snyte seg. Resultatet er timer med snufsing - og det er ikke noe å annet å gjøre enn å holde ut.
#165 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #20
Det er ikke helt nyansert. Det er ikke alle Jehovas Vitner som driver med det de gjør fordi de skjelver av frykt for guds vrede og helvete - det er faktisk svært lite helvete/guds vrede-greier i deres religiøse tekster, helvete tror de ikke på i det hele tatt. Det er en hel del av dem som gjør dette fordi de mener det er riktig, fordi de føler på fellesskap, fordi de blir ivaretatt på en måte i menigheten, som de ikke blir i storsamfunnet. Frykten for ekskludering gjelder nok for en del, men absolutt ikke for alle, og man blir ikke ekskludert bare fordi man ikke driver med oppsøkende forkynnelse (selv om man blir utsatt for det som nok oppleves som påtatt vennlig, men antagelig ganske ubehagelig oppfølging av sektens "eldste"). |
![]() |
![]() |
#166 |
Fola Blakken
|
Jeg ble også forundret. Er dette kyrkja, den norske, liksom? Jeg liker kirken min, og leser menighetsbladet, men dette ble jeg faktisk småsur av.
![]() |
#167 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Du er ikke den eneste med erfaring derfra. Med helvete mente jeg metaforisk slik vi bruker det i dagligtale, det var selvfølgelig litt dumt. Selv uten religiøst helvete er troen for veldig, veldig mange basert på frykt for Gud og religiøse ledere, som du nok vet.
![]() |
#168 |
|
Åh, jeg trodde jeg var den eneste med erfaring, jeg. |
![]() |
![]() |
#169 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Jeg har mange familiemedlemmer i Jehovas Vitner, en forelder som har vokst opp der, og langt fra alle er veldig aktive eller driver oppsøkende misjonering. Jeg har aldri satt min fot der, og vet ingen ting om hvordan de da møtes i forsamlingen. |
![]() |
![]() |
#170 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
![]() Sv: Gruffetråd #20Når du våkner og dagen starter med å gå til h...... og bare vet du bil være sint og sur hele dagen. Ikke pms eller noe sånt.
#171 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gruffetråd #2010-åringen fikk religiøs reklame fra pinsemenigheten i en liten godtepose på Halloween... Med "Jesus elsker deg SÅ høyt" og masse argumenter for hvorfor de skulle komme på barneklubben, møter og fritidsaktiviteter. |
![]() |
![]() |
#172 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Gruffetråd #20Men dagens skikkelige gruff: våkne av en helt jævlig drittlukt, for å oppdage at den ene bikkja har diare... Det var bæsj overalt der de lå, inkluder begge hunder og en madrass. 1,5 times vasking klokka 2.30-4 på natta var en herlig start på uka! |
![]() |
![]() |
#174 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Gruffetråd #20Å herregud Snippa.
#175 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
wtf??? |
![]() |
![]() |
#176 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Gruffetråd #20God bedring til hunden Snippa |
![]() |
![]() |
#177 |
Klare sjøl
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Gruffetråd #20God bedring til hunden, Snippa.
#178 |
|
![]() Sv: Gruffetråd #20Sønn skiftet til vinterdekk i går (flink!), og så var for pokker det ene punktert. |
![]() |
![]() |
#179 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Er det lov? Kan man anmelde sånt? Reklame rettet mot barn er det vel regler for?
#180 |
Yes, we can!!
|
Eller løper inn til deg i senga for å si fra at de må kaste opp, sånn at man våkner av å bli kastet opp på i ansiktet.
|
|