Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julen 2025

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-25, 13:59   #1
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 58
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Julen 2025

I dag vurderte eg å aldri stå opp, for eg skal bake ut fattigmann og goro. Har kun stilt med "hjelpande" barnehender i det arbeidet før, så føler meg på litt tynn is. Ikkje veit eg om deigane eg har laga er gode heller. Får berre kaste meg uti det etter kvart, for alt vi veit kan det jo bli bra. Eg håpar det, for då blir pappa veldig glad og det syns eg han fortjener.

Ellers har eg satt opp middagsforslag til utpå nyåret, så det må handlast inn litt småtteri i dag.

Gammel 24-12-25, 12:18   #2
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

God jul!

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-25, 13:40   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

God jul.

Gammel 15-12-25, 22:40   #4
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

I dag har jeg bakt verdens beste kokosmakroner med vaniljekrem i deigen, rocky road og peanøtt-/havreflarn. Fra før av har jeg bakt to andre sorter og så kjøpte jeg to sorter på bondens marked og en haug med kaker og godteri i Tyskland. Jeg aner ikke hvem som skal spise alt dette.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-25, 22:42   #5
Musemus
<3

Musemus sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Jeg har rullet marsipankuler og hatt på smeltet sjokolade. Oppå der har jeg hatt karamellkuler, krokankrønsj og lakris. (Hver for seg)

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-25, 23:16   #6
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har fått handlet masse innhold til julestrømper m.m. i dag, og har laget pepperkakedeig nå i kveld, som skal stå til avkjøling til i morgen. Litt hver dag, så kommer jeg jo i mål til slutt, uten alt for mye stress.

Gammel 16-12-25, 15:32   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg har fått handlet masse innhold til julestrømper m.m. i dag, og har laget pepperkakedeig nå i kveld, som skal stå til avkjøling til i morgen. Litt hver dag, så kommer jeg jo i mål til slutt, uten alt for mye stress.

Ahh, julestrømpene. De har jeg sannelig glemt litt i år også. Like godt at ungene ikke har for stor forventninger. Godteri er fint

Gammel 16-12-25, 16:06   #8
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ahh, julestrømpene. De har jeg sannelig glemt litt i år også. Like godt at ungene ikke har for stor forventninger. Godteri er fint

Ja bortsett fra en stk juletrepynt (som de har fått hvert år siden de var små) får mine også bare godteri i julestrømpene.

Gammel 16-12-25, 16:10   #9
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

I mål med alt til eiga jul. Gjenstår å bake fattigmann og goro til pappa. Det trur eg får bli hans bursdagsgåve i år. (Han har bursdag 22. desember.) Eg for min del har bursdag denne veka og har valgt å invitere ein haug med damer til kaker, bobler og portvin. Den seansen ligg eg litt etter skjema til, men kjem meg sikkert i mål.

Gammel 16-12-25, 16:13   #10
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Standard

Eg kjøpte godteriposar i julestrømpeversjon på Europris og tenkjer å berre tømme innhaldet over i "skikkelige" juledtrømper. Syns eg er skikkelig hjernedød som ikkje har tenkt på det tidlegare.

Gammel 16-12-25, 16:17   #11
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Ja bortsett fra en stk juletrepynt (som de har fått hvert år siden de var små) får mine også bare godteri i julestrømpene.

Mine får en juletrepynt i kalenderen, den dagen vi skal pynte juletreet.

Julestrømpa fylles somregel med restene fra kalenderinnkjøp, og litt ekstra godteri fra jule-innkjøpene generelt.

Gammel 15-12-25, 23:29   #12
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Har på Kurt Nilsen julekonsert med Kork på tv nå, pulsen senker seg, og kanskje julestemningen begynner å snike seg på. Jeg jobber med å ta tilbake julen etter fjorårets jul som ikke var spesielt bra.

Gammel 15-12-25, 23:34   #13
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Jeg har bakt alle delene til pepperkakelandsbyen. Vi skal pynte og sette sammen i morgen. Gaver som skal sendes ble pakket og sendt i dag. Nå er det mest baking som er igjen. Tenker jeg tar pepperkaker i morgen.

Gammel 16-12-25, 00:52   #14
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har pyntet til jul. Det er en uke for tidlig, men nå ble det slik i år.

Jeg har også bakt rundstykker til fryseren.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-25, 00:57   #15
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

I morgen er planen å bake ut (i allefall en del av) pepperkakedeigen som jeg lagde i dag. I tillegg skal jeg bake julebrød. Skal møte min niese til lunsj på onsdag, få overlevert noen gaver, og da tenkte jeg hun kunne få et julebrød (baker fire av en porsjon).

Gammel 16-12-25, 16:42   #16
Millen
Klare sjøl

Millen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Millen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtidMillen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har fått unna endel gaver idag som skal leveres torsdag. Siste pakken der venter jeg på hjemlevering. Også har jeg fått ordnet gave til mannen den er forventet å komme torsdag..Bestilte like godt på nett når butikken Jeg var innom idag ikke hadde det jeg skulle ha.
Planen i ettermiddag var å bake Pepperkaker, men når folk ikke er hjemme gidder ikke jeg gjøre det alene.

Gammel 16-12-25, 17:25   #17
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mine kids, spesielt den ene, liker nesten ikke noe godteri, så der kjøper jeg Stratos og Melkehjerter. Skal spe på med noe juleskum og sånt til han som liker det.

Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-12-25, 17:27   #18
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Da er aller siste gave pakket inn. Julestrømpeinnhold ble kjøpt sammen med julegodt da jeg var på harrytur med en venninne. Juletreet kjøpte vi på fredag. Jeg venter fremdeles på gave jeg bestilte for Mamma som er til broren min og kona hans, jeg håper den kommer fram i tide. Og så mangler jeg fremdeles den ene gaven til mannen, men der venter jeg på svar fra noen som ikke kommer til å skje før jul så den ene gaven hans får bli en boks med en lapp med løfte om at gaven kommer.

I dag skal vi pynte pepperkakelandsbyen.

Gammel 16-12-25, 18:16   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Fri mandag og tirsdag. Rekker mye da.

Vært på polet etter jobb i dag.

Gammel 16-12-25, 22:38   #20
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

En bra dag i dag, føler jeg, tok en effektiv runde etter jobb og fikk handlet masse på julemarkedet av mat som skal på bordet til julefrokostene ++, fikk omsider kjøpt gave til sønnen (18) (han må få litt mer, for å matche verdien på søstrenes gaver, men det skal jeg få til), og en gave til, som må leveres i morgen.

Etter at jeg kom hjem har jeg bakt noen brett med pepperkaker, av deigen som jeg lagde i går (ca halvparten er igjen, det får jeg ta en annen dag, eller delegere, men nå har vi i alle fall en boks), og har bakt fire julebrød/julekaker, der de to første står i ovnen as we speak. De ser ut til å bli riktig så flotte, og jeg tenker å gi ett av dem til niese som jeg møter til lunsj i morgen. Så gir jeg trolig ett til leieboerne (mor med tenåringsdatter), putter ett i fryseren, og det siste spises til kveldsmat i kveld, av meg, eldstejenta og sønnen (som er de eneste som er hjemme). De to er på butikken nå, for å kjøpe brunost, som vi var tom for, og melk til kakao, som sønnen mener er helt nødvendig tilbehør til julekake med brunost. Så her legges det opp til full julestemning i kveld. Og i tillegg til det har jeg fått pakket inn julegavene til svoger og svigerinne, og smånevøene på 2 og snart 5, de bor her i byen, men reiser bort før helga, så sønnen skal kjøre og levere gavene i morgen.

Sånn, det var masse skryt av/om meg selv, det synes jeg at jeg har fortjent.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:39.