|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneI de barnehagene hvor det er lov å sende barn alene, er det regler på det? |
|
|
|
|
|
#162 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneI barnehagen der sønnen min gikk, spurte jeg om det var greit og forklarte at vi ville øve litt til skolestart.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#163 |
|
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg hadde nok aldri latt mine barn gå alene til barnehagen, men har ingen problemer med å se at andre ser det på annen måte, at barn er forskjellige, at barnehagene har forskjellige standarder o.l. Noe annet er vel litt dumt, er det ikke? |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Om å la barn gå til barnehagen alene
Jeg vet ikke om bhg til mellomsnuppa har noen regler på det,- tror heller det er individuelle avtaler. |
|
|
|
|
|
#165 |
|
By the Sea
|
Jeg uttrykte meg ikke klart nok mht. dette å sette seg inn i andres tankegang.
Du sier: "Jeg tror mange verner om sine egne følelser."
Jeg sliter ikke med å sette meg inn i andres situasjon - jeg er rett og slett uenig i andres beslutning i denne saken.
|
|
|
#166 |
|
Leser
|
Når er det du mener - tuftet på pedagogisk kunnskap om barn generelt, din erfaring med barn gjennom mange år og egne holdninger til hva barn trenger i ulike stadier - at barn kan gå alene til SFO/skole? Og hvilke konsekvenser er det du mener det vil ha for de som går tidligere?
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 16-09-07 kl 21:45. Årsak: Byttet ut et punktum med et spørsmåltegn |
|
|
|
|
|
#167 |
|
By the Sea
|
Jeg tror absolutt at du gir barnet ditt normal oppfølging.
|
|
|
#168 |
|
By the Sea
|
JEG mener at det beste for førskolebarn er å bli fulgt helt inn i barnehagen og hentet igjen etterpå.
|
|
|
#169 |
|
trenger lading
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneHar i grunnen aldri vært i tankene mine i gjøre det, men så er det 1,5 km til barnehagen vår, og må krysse riksveien.
|
|
|
|
#170 |
|
flisespikker
|
Nei, det er selvsagt helt greit, og slik har jeg det også. Det med å ikke greie å sette seg inn i andres tankegang var jo et sitat fra deg selv, det var derfor jeg trakk det inn - når du nå sier at du ikke egentlig mente det slik, så er jo det greit.
Var det et spørsmål til meg? Jeg er ikke spesielt provosert her.
|
|
|
#171 |
|
Leser
|
Ja, jeg skjønner dette, ettersom det er det du har argumentert for gjenneom hele tråden. Jeg ville derfor vite når du mener det er OK at barna går alene? (Jeg skrev SFO/skole fordi det nødvendigvis må være i den tidsperioden du mener det er OK at de går alene.)
Hvorfor er det mye mer nyansert når det gjelder skolebarn? Hva er det du mener som gjør at førskolebarn ikke kan differensieres, mens skolebarn kan differensieres?
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell Sist redigert av him : 16-09-07 kl 22:04. Årsak: Gjorde siste setning tydeligere |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneJeg tror faktisk jeg er glad for at vi har de reglene vi har for da er saken grei uansett hva foreldrene måtte ønske. |
|
|
|
|
|
#173 |
|
By the Sea
|
Jeg er ikke helt sikker på om det er meg du har i tankene her, men muligheten er jo absolutt til stede for det..!
|
|
|
#174 |
|
By the Sea
|
Tror de fleste av oss har et syn på barn, mennesker, tilværelsen som gjør at vi har noen generelle oppfatninger som fungerer som prinsipper;
|
|
|
#175 |
|
By the Sea
|
Selvfølgelig argumenterte jeg subjektivt.
|
|
|
#176 |
|
Leser
|
Nei, du trenger selvfølgelig ikke å stå skolerett, men jeg blir nysgjerrig på hva du mener med argumentasjonen din, ettersom jeg ikke forstår den helt.
Vi snakker vel egentlig om aldersgruppen 5-13 ettersom barn kan være født sent på året. Og det er derfor jeg reagerer på at du kategorisk sier at førskolebarn skal følges, mens hos skolebarn kan det diskuteres. Hvis man har et barn som er født i januar vil dette barnet være like gammelt som et skolebarn som er født i desember og derfor antok jeg at du også hadde meninger om skolebarn - ettersom det i realiteten er en overlappende gruppe.
|
|
|
#177 |
|
By the Sea
|
Min mening om skolebarn, er at det kommer helt an på barnet, skoleveien og praktiske hensyn om det skal gå alene eller ei.
|
|
|
#178 |
|
Bedreviter
|
Det er det ikke noe vanskelig å være enig med deg i. Jeg tror ingen i tråden har tatt til ordet for at det er greit (eller anbefalt) at barnehagebarn følger seg selv til og fra barnehagen på daglig basis. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Mellom barken og veden
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Gud, så glad jeg er for at du ikke jobber i mine barns barnehage! |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Passiv
|
Sv: Om å la barn gå til barnehagen aleneHadde aldri latt mine barnehagebarn gått til eller fra åleine,uansett avstand. Om det så er snakk om 100 meter. Sjølv om en kan stole på barnet,er det ikkje så sikkert man kan stole på omgivelsane. Det er mange som har sluppet større barn enn bhg barn en liten tur på nær butikken,og vips så kjem ikkje barnet tilbake. |
|
![]() |
|
|