Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Skal du se Berlinerpoplene?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-11-07, 09:43   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal du se Berlinerpoplene?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Så to episoder på nett Tv for noen dager siden og jeg kom rett på serien.

Jeg og

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-07, 08:02   #2
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Synes ikke tv-serien lever opp til boka!

Gammel 01-11-07, 12:31   #3
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg leser boken for første gang nå, så skal jeg se serien etterpå.

Bøkene er ikke akkurat tungleste. Jeg var i USA forrige uke, og leste Berlinerpoplene fra perm til perm på flyet til USA og Eremittkrepsene perm til perm på flyet fra USA. Nå er jeg så jetlaged at jeg sitter oppe om natta og leser Ligge i grønne enger. Blir snart ferdig med den også. Venter med å se serien til jeg er ferdig med alle bøkene.

Jeg er trønder, men har faktisk null kjennskap til Byneset, så jeg kommer neppe til å reagere på de lokale "feilene". Verre blir det vel hvis ting fra Trondheim ikke stemmer med boka.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-07, 15:39   #4
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Bøkene er ikke akkurat tungleste. Jeg var i USA forrige uke, og leste Berlinerpoplene fra perm til perm på flyet til USA og Eremittkrepsene perm til perm på flyet fra USA. Nå er jeg så jetlaged at jeg sitter oppe om natta og leser Ligge i grønne enger. Blir snart ferdig med den også. Venter med å se serien til jeg er ferdig med alle bøkene.

Jeg er trønder, men har faktisk null kjennskap til Byneset, så jeg kommer neppe til å reagere på de lokale "feilene". Verre blir det vel hvis ting fra Trondheim ikke stemmer med boka.

Pssst. Byneset ER Trondheim det nå....

Ikke for det, jeg hadde vært der en gang og hentet en hest før jeg fant meg en bynesing..... Litt flere har vært der nå etter golfbanen kom.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 18:15   #5
Fibi
Prematurmamma

Fibi sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg prøvde å se første episode for en ukes tid siden, men det hakket sånn at jeg ga opp.

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 18:31   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg prøvde å se første episode for en ukes tid siden, men det hakket sånn at jeg ga opp.

Usj, så surt! Gikk kjempefint her.
Var nettopp innom tv2 for å se om de hadde "Greys" eller "Forbrytelsen" på webtv der, men neida

Gammel 29-10-07, 18:51   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Usj, så surt! Gikk kjempefint her.
Var nettopp innom tv2 for å se om de hadde "Greys" eller "Forbrytelsen" på webtv der, men neida

Da laster du dem ned, vet du, så har du dem i boks.

Gammel 29-10-07, 19:04   #8
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Da laster du dem ned, vet du, så har du dem i boks.

Gammel 29-10-07, 19:06   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Gleder meg til neste episode i kveld! Serien baserer seg vel på de to første bøkene, eller? Sluttet ikke første bok der som forrige episode sluttet?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 19:04   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sånt får man tilbake for å prøve å hjelpe. :snøft:
Her er en veiledning, om du trenger det. Piis åff keik.

Gammel 29-10-07, 19:05   #11
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Sånt får man tilbake for å prøve å hjelpe. :snøft:

Gammel 29-10-07, 21:00   #12
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

De to første bøkene er ferdig filmet ja.

Gammel 29-10-07, 21:06   #13
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

De to første bøkene er ferdig filmet ja.

Ok, da tror jeg at det stod feil i A-magasinet på fredagen. Jeg mener at det stod der at del 2 og 3 skulle filmes til sommeren.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:10   #14
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ok, da tror jeg at det stod feil i A-magasinet på fredagen. Jeg mener at det stod der at del 2 og 3 skulle filmes til sommeren.

Jeg var på et foredrag med regissøren av første boka (ep 1-3) i mai, han fortalte da at begge bøkene var ferdig filmet. Det er dog to forskjellige regissører, blir spennende å se om det "merkes".

Gammel 29-10-07, 21:28   #15
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Bok 1 sluttet jo med det juleselskapet der alt kom på bordet mtp familieforholdene, så de hadde vel ikke hatt så mye mer stoff å lage film av i den boka.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-07, 21:30   #16
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Bok 1 sluttet jo med det juleselskapet der alt kom på bordet mtp familieforholdene, så de hadde vel ikke hatt så mye mer stoff å lage film av i den boka.

Ja, sant når jeg tenker meg om. Jeg leste de to første direkte etter hverandre for en god stund siden så jeg må innrømme at jeg ikke husker hvor den første sluttet.

Gammel 29-10-07, 23:39   #17
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg også tenkte på det med gravsteinen, at "jøss, det var vel kjapt."

Ellers satt jeg bare og syntes inderlig synd på Margido i kveld, og ble inderlig forelsket i Christer...

Gammel 30-10-07, 00:01   #18
Agurke
Fabelaktig

Agurke sin avatar

Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Jeg også tenkte på det med gravsteinen, at "jøss, det var vel kjapt."

Ellers satt jeg bare og syntes inderlig synd på Margido i kveld, og ble inderlig forelsket i Christer...

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 08:26   #19
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg fikk også fryktelig vond av Margido. Mer enn jeg fikk da jeg leste boka, faktisk. Hm...

Gammel 30-10-07, 08:43   #20
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Jeg tenkte også på stenen. Christer kunne jeg også ha blitt forelsket i (om jeg ikke hadde lest Ligge i grønn enger).

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.