Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere tørketrommel?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har dere tørketrommel?
Ja 242 79,34%
Nei 63 20,66%
Deltakere: 305. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-08, 14:46   #161
Arran
Under cover

Arran sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere tørketrommel?

Har ikke egen tørketrommel, men tilgang på trommel i vaskekjelleren i bygget.

Gammel 19-07-08, 14:47   #162
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Ja vi har det ja. Men ikke før nr 3 kom til verden.

Gammel 19-07-08, 18:05   #163
Ariel
Queen of intentions...

Ariel sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Nei, det har jeg ikke. Jeg anser det faktisk som luksus, og noe jeg overhodet ikke kan ta meg råd til å kjøpe.
Er det krise mht tørking av klær, får jeg låne mamma sin om vinteren. Men ellers henger jeg opp alt, hele året.

Gammel 19-07-08, 18:32   #164
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Vi hadde aldri da jeg var barn og bodde hjemme, men nå har jeg i mitt eget hus. En ting er at tørk-bare klær går veldig fort gjennom prosessen fra skittentøy tilbake i skapene - en annen ting er at tøyet blir mye mykere. Riktignok slites det mer, men jeg kan ikke si at jeg merker noe til det. Nå er vi hjemme hos foreldrene mine som fremdeles ikke har trommel, og det er helt utrolig hvor annerledes kluter, håndduker og undertøy blir.

Gammel 19-07-08, 20:17   #165
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Vi har trommel, og jeg elsker den!!! Lufta inne blir slett ikke god når man konstant har to tørkestativ stående med klær. Ikke kan jeg tørke ute, heller, da både mannen og jeg er pollenallergikere.

ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-07-08, 21:21   #166
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

Bestekompisen min påstår at tørketrommel er en luksusting som ikke finnes i de fleste norske husstander, så derfor lurer jeg jo litt: Har dere tørketrommel?

Med 190 svar hvor over 80% har svart at de har tørketrommel, så kan vi vel kanskje konkludere med at bestekompisen din tar feil. Iallefall hvis man skal ta utgangspunkt i småbarnsfamilier.

Gammel 19-07-08, 21:29   #167
Tertit
Stort sett blid

Tertit sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Nordmøre
Tertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt liktTertit er virkelig godt likt
Standard

Vi har også tørketrommel. Har hatt det i ca 10 år.

Gammel 20-07-08, 18:33   #168
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

To barn, men ingen tørketrommel her i gården. Vi bor i en ganske liten leilighet, men har faktisk droppet å skaffe tørketrommel først og fremst av plasshensyn. Badet vårt er lite, og tørkestativ i stua hver dag regner jeg med at vi ville hatt uansett, ettersom jeg absolutt ikke vil tørke mine egne klær i tørketrommel. Klart det kunne vært kjekt å ha av og til, men jeg lengter ikke etter det

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 18:37   #169
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, vi kjøpte i fjor da barn nr 2 ankom. Vi bor i leilighet og med 2 barn og lite bad ble det begrenset med tørkeplass.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 20:23   #170
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Selvsagt har vi tørketrommel! Jeg bruker den ikke på sommerhalvåret fordi jeg gjør mitt for å spare strøm, men på vinteren er det min beste venn.

Gammel 20-07-08, 20:24   #171
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Vi har tørketrommel :avhengig:

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-08, 20:27   #172
Ditlovna
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Østfold
Ditlovna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Tørketrommelen brukes til hånklær, sengetøy og undertøy. Brukes mest om vinteren, men i dette regnværet som vi har om dagen, brukes den nå også.

Gammel 20-07-08, 21:06   #173
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Vi har tørketrommel, og den er en veldig god venn av denne husmora i alle fall. Jeg hadde ikke klart meg uten. Med to små barn, som bruker opptil 2-3 skift daglig, samt lite plass til å ha klær hengende til tørk, så tromles ganske mye. Alt av sengetøy, undertøy, håndklær, gulpekluter, og det aller meste av klærne til ungene.
En ekstra bonus med å tørketromle, er at vi får fjernet en del små partikler fra klærne, som min støvallergiske ektemann kunne reagert på. Han har blitt mye bedre av allergien sin etter at vi fikk oss tørketrommel.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-08, 22:27   #174
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Med 190 svar hvor over 80% har svart at de har tørketrommel, så kan vi vel kanskje konkludere med at bestekompisen din tar feil. Iallefall hvis man skal ta utgangspunkt i småbarnsfamilier.

Han har til og med vært inne å sneket på tråden etter jeg sa jeg la den ut, og er dypt sjokkert.

Gammel 22-07-08, 10:52   #175
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Ja, selvsagt. Noe annet skulle tatt seg ut.
Men vi må tørke en del på stativ likevel, da. Har ett stativ stående på vaskerommet og et ute også, ihvertfall nå på sommeren. Bruker trommelen til å tørke håndklær og kluter, sengetøy, sokker og truser. Klær forøvrig tørker jeg på stativ, for å unngå unødig slitasje og krymping.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 11:05   #176
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!

Pamina sin avatar

Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Nei, ser i grunnen ikke behovet, og den trekker vel så mye strøm at jeg ikke tenker at det spesielt energivennlig eller økonomisk gunstig.

Gammel 22-07-08, 11:05   #177
Nuppa
Superduperaktiv

Nuppa sin avatar

Nuppa er populærNuppa er populærNuppa er populærNuppa er populær
Standard

Vi har tørketrommel ja. Er helt avhengig av den.

Nuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-08, 13:09   #178
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Oppdatering: vi har skaffet oss tørketrmmel etter sist gang jeg svarte i denne tråden. Jeg synes det er utrolig deilig å kunne vaske ting og ha det klart til bruk igjen bare et par timer etterpå ("soveposen" til knerten f.eks.).

En god del ting tørker vi jo fremdeles på stativ i stua, men det er deilig å slippe med bare halvparten.

Gammel 22-07-08, 13:54   #179
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Ja, brukes ikke så mye.Mest til håndklær.

Ja, og litt sengetøy. Jeg bryr meg ikke om det blir litt skrukkete.
Enkelte ganger tromler jeg klær, men bare om det er er helt krise.

Gammel 23-07-08, 01:23   #180
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Ja vi skaffet oss tørketrommel før Lille skulle komme.
Det er utrolig greit å slippe å tørke håndklær, sengtøy og barneklær på stativ. Fuktproblemene vi hadde tendenser til å få forsvant når trommelen kom i hus, og så er håndklærne jo en drøm å tørke seg med.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:51.