Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

"Du må ikke finne på å amme"

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-07, 22:28   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: "Du må ikke finne på å amme"

Jeg forstår virkelig ikke at man gidder å irritere seg grønn over dette utsagnet jeg. Hvorfor ta alt så blod-alvorlig!?
Det dreier seg om fjortiser som så vidt har fått pupper, og som ikke trenger eller kommer til å ta stilling til amming på noen år ennå.

Vi andre kan da vel bare glise og tenke vårt om han, og tenke "hva vet han om pupper?....."

Gammel 13-11-07, 22:35   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

[quote=Elin;656664]Det dreier seg om fjortiser som så vidt har fått pupper, og som ikke trenger eller kommer til å ta stilling til amming på noen år ennå.
quote]

Var det ikke så at i dette tilfellet var det ei 17 år gammel jente det var snakk om?

Da jeg var 17 år, måtte jeg ta stilling til hvorvidt jeg ønsket å kunne amme eller ikke. Jeg måtte dog gjøre dette av en blanding av medisinske og kosmetiske årsaker - jeg hadde gedigne pupper, hvorav den ene var dobbelt så stor som den andre. :lekkert:

Kirurgen var ærlig på at han ikke ville kunne redde melkegangene mine, så om jeg gjennomførte inngrepet, ville jeg ikke kunne amme etterpå...

Heldigvis var dette et enkelt valg for min del - og lett å "forsvare" da det handlet om fysisk og psykisk helse... Det var ikke et "ikke amme barnet ditt, for da får du hengepupper"-spørsmål. (Nå kunne ikke puppa mine ha hengt mer i en alder av 17 om du så hadde bunnet blylodd fast til dem heller da. )

Når du er 17 år er det faktisk ikke så mange årene til det blir aktuelt å få barn - i hvertfall for enkelte jenter. Jeg syns derfor det er fint det blir en debatt om dette med amming og hvordan dette virker inn på kroppen til kvinnen.

Jeg vil tro at mange jenter i den alderen tenker på utseende sitt og er redde for at det skal "forfalle"... Og når skjønnhetseksperten TM kommer og sier at amming ødelegger utseende ditt, så gir det, som jeg har tidligere nevnt, veldig sterke signaler om holdninger til kropp og hva som er viktig i livet.

Gammel 13-11-07, 22:44   #3
torsk
<*(((<

torsk sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

jeg hadde gedigne pupper, hvorav den ene var dobbelt så stor som den andre. :lekkert:

Absolutt et interessant kasus for oss på Puppeforsk! :gir ikke opp puppeforskerdrømmen:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 23:12   #4
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Er det bare 25-åringer som føder barn i din verden Elin?

Ja, selvsagt!

....Nei, men som flere andre her har poengtert, så tror ikke heller jeg at jenter/ kvinner som venter barn legger seg dette på minnet, eller vil huske det som et "godt råd" fra ekspertisen.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten

Hva mener du med å flashe damebilde?

Nei, si det, Hattifnatten, si det......

Gammel 14-11-07, 00:30   #5
*HH*
Frøken

*HH* sin avatar

Hvor: Østlandet
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

De er sikkert meget fornøyde nå som de har fått så mye PR. Jeg tror nok kanskj noen unge jenter kan tro på slike råd. Jeg ante null og niks om amming da jeg var på samme alder som den modellen.

Sitat:

-Hvis noen kvinner har misforstått dette, beklager selvsagt Jan Thomas. Men han kan ikke beklage at han er frittsnakkende og har sans for humor, sier agent Birkmar til NRK.

For en god sans for humor han har, skulle jammen meg ønske jeg hadde en slik moroklump i min nærmeste vennekrets

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 00:35   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Jeg synes for min del at dette ikke er hakket bedre enn han.... men meg om det:

Hva mener du med å flashe damebilde?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, si det, Hattifnatten, si det......

Så vil du ikke si det. Dårlig gjort. Vise meg damebilde og så ikke fortelle hvorfor :dyptfornærma:

Slik jeg tolker dette:

Vendela Kirsebom, som er programleder for Top Model - er vel sånn ca akkurat like naturlig vakker som Jan Thomas og det er mulig de har en hel hjerne sånn på deling...

Jeg tror ikke jeg ville tatt ammeråd fra denne dama noe mer seriøst enn hva jeg tar Jan Thomas sine råd.

Gammel 14-11-07, 07:36   #7
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke jeg ville tatt ammeråd fra denne dama noe mer seriøst enn hva jeg tar Jan Thomas sine råd.

Til gjengjeld er dama gjenomført hyggelig og empatisk!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 12:12   #8
Elin

Elin sin avatar

Standard

Slik jeg tolker dette:

Vendela Kirsebom, som er programleder for Top Model - er vel sånn ca akkurat like naturlig vakker som Jan Thomas og det er mulig de har en hel hjerne sånn på deling...

Inagh tolker ganske så riktig! I tillegg når man snakker om skarpe kniver i skuffen, så kan vel ikke Vendela beskyldes for å være skarpeste kniven i skuffen heller. I så måte er det jo utrolig at dette tragiske programmet har seere i det hele tatt. Underholdningsverdien må definitivt være tilstede.

Gammel 14-11-07, 11:36   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1283
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snakker vi om Vendela nå?

Etter en og en halv dag uten nett må jeg si at jeg fortsatt er satt ut over den "morsomme" kommentaren til Jan Thomas. Jeg har insideinformation på "unge mødre", jeg ER en av de! Selv om man skal være godt over gjennomsnittet hjernedød for å ikke få med seg sannheten om amming som aktiv bruker på et foreldrefora, så er det faktisk ikke alle som er på disse foraene. Tro det eller ei.

Dessverre har en uttalelse fra en fjott som Jan Thomas mye tyngde i de unge, ikke helt kunnskapsrike pikehjernene.

...og at Trygve Rønningen ikke engang i ettertid klarte å fatte at dette var så langt unna et "ekspertråd" som overhodet mulig, er jo.... flaut.

Jan Thomas er nok en kickass stylist. Det hjelper ikke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 11:49   #10
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Og hvis noen ennå ikke har sett innslaget:

http://www.nettavisen.no/innenriks/article1439969.ece

Gammel 14-11-07, 12:04   #11
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lene lever i glamourboblen så klart, og Märtha lever i prinsesseboblen. Nå har hun slått fast at Jan Thomas lever i skjønnhetsboblen.

Bobler er fiffige ting.

Gammel 14-11-07, 12:05   #12
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Lene lever i glamourboblen så klart, og Märtha lever i prinsesseboblen. Nå har hun slått fast at Jan Thomas lever i skjønnhetsboblen.

Bobler er fiffige ting.

Tror jeg skal skaffe meg en boble.

Gammel 14-11-07, 12:05   #13
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Linni Meister

- Jeg ble faktisk mektig imponert. At ingen har tenkt det før. Dette har faktisk folk krav på å vite... Stå på, Jan Thomas!

Gammel 14-11-07, 13:25   #14
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

...men i akkurat DENNE situasjonen er det ikke Vendela som har bæsja på leggen, bortsett fra at hun selvfølgelig skulle har kommentert og dementert makkeren hennes "ekspertpåstander".

Gammel 14-11-07, 13:39   #15
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

...men i akkurat DENNE situasjonen er det ikke Vendela som har bæsja på leggen, bortsett fra at hun selvfølgelig skulle har kommentert og dementert makkeren hennes "ekspertpåstander".

Det er hun ikke skarp nok til å forstå selv.

Han gjorde selv et tappert forsøk ser jeg:

Her på Side 2

Gammel 14-11-07, 13:50   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Det er vel mulig at Vendela, som selv er ammeforkjemper, har fått munnkurv av tv3, noe med å stå samlet eller noe? Ikke usannsynlig.

Tappert forsøk, er vel ikke helt det jeg ville kalt det. Mer "gripe etter halmstrå."

Hvis det var en spøk, og ikke et ekspertråd, hvorfor ble det ikke da redigert bort?

Gammel 14-11-07, 19:32   #17
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Dramaqueen med hengepupper? Burde jeg føle meg truffet?

til Desembermamma.

Gammel 14-11-07, 19:33   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra, DM!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 19:38   #19
Heiko
Helt konge

Heiko sin avatar

Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nydelig innlegg DM!

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-07, 20:42   #20
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Standard

Kjempebra, Desembermamma!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:35.