Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 21:57   #161
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Mange barnehager får heller ikke vikarer når man avvikler ferie, da er det jo naturlig at man prøver og legge ferieavvikling når det er færrest barn, til barnegruppens beste.

Ferievikarbudsjettet er lite ja
Jeg setter stort sett inn vikar, men da går det jo på bekostning av noe annet på budsjettet så klart.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 22:01   #162
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes hele diskusjonen blir litt rar, og nesten tåpelig. Når jeg ser i kalenderen, så har vi altså en høytid kombinert med helgedager som strekker seg fra lørdag 22.desember til og med tirsdag 1.januar.

Det er en periode med 11 fridager, der det er snakk om at noen barn må i bhg to dager i løpet av denne 11-dagers perioden! (Er forresten litt usikker på om bhg er åpen på nyttårsaften) Alle barna har fri sammenhengende fra 22.desember til og med 26.desember. Deretter har alle fri fra lørdag 29.desember t.o.m.1. nyttårsdag. Regner med at mange bhg har planleggingsdag 2. januar slik vi har hos oss, så det blir egentlig 12 fridager i denne perioden.

Mener virkelig noen at det er så forferdelig at noen barn må i bhg to eller tre dager i løpet av denne 11-12-dagers perioden? Jeg kan ikke skjønne at det skulle være sårt eller vanskelig for noen barn å være et par dager i bhg, og leke med andre barn, i løpet av en periode med såpass mange fridager.

Jeg synes faktisk det er helt latterlig!

Gammel 11-12-07, 22:04   #163
m|nken
Bør lage seg en tittel selv

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Mener virkelig noen at det er så forferdelig at noen barn må i bhg to eller tre dager i løpet av denne 11-12-dagers perioden?

Jeg kan ikke se at noen mener det er forferdelig at barna må i barnehagen i to romjulsdager i jula. Jeg tror de fleste har skrudd denne diskusjonen på et generelt nivå, og snakker ut ifra egne erfaringer.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 22:07   #164
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Nå har som sagt jeg aldri jobbet en eneste jul tiltross for at jeg har jobbet i barnehage i 15 år, så mulig jeg er litt på gyngende grunn. MEn mitt inntrykk er at de aller fleste barna koser seg disse romjulsdagene, det er mye kos. I vår barnehage er det iallefall slik at det alltid er en av de faste pr avdeling på jobb slik at det alltid(iallefall i prinsippet) er noen der som de kjenner godt. Så jeg tror egentlig ikke helt på at det nødvendigvis blir så kjedelig som enkelte hevder. Og ja, det er noen barn som gjerne kunne trengt seg en dag eller 3 fri, men denne jula vil alle få ganske så mye fri, så i mine øyne er ikke det et argument engang.

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 22:15   #165
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Og jeg synes fortsatt at selv om det er et tilbud vi har rett til å benytte, så syns jeg for barnas skyld at man bare benytter det om det er helt nødvendig. Og det er kanskje det barnehagen mener også?

Det synes ikke jeg. Det kan nå like gjerne være for barnas skyld man sender dem i barnehagen, selv om de har muligheten til å være hjemme.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg antar (og håper) at du snakker om romjulen nå, og ikke generelt det å ha barna i barnehagen selv om man er hjemmeværende?

Synes du det er dumt å sende barn i barnehage selv om man er hjemme?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Og ja barna får ferie, men det finns foreldre (og det er en del av dem også ifølge min venninne) som ikke har barna hjemme mer enn de pålagte feriene de må ha.

Selvfølgelig er det en del av disse foreldrene! Jeg kjenner mange. De fleste jeg kjenner har 5 ukers ferie, og da sier det seg selv at det ikke blir noe særlig mer enn de pålagte 4 ukene man har ungene hjemme.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Jeg synes heller ingenting om at barn er i barnehagen mer enn nødvendig

Og igjen - hva er nødvendig? Er det dumt om barn er i barnehage når de kunne ha vært passet av noen andre?

Gammel 11-12-07, 22:31   #166
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg lurer også på hvor mange i denne tråden som jobber fulllt, har en mann (som er barnefar) som jobber fullt og samtidig kan ta ut mer ferie enn 5 uker, og i tillegg ha korte dager for ungene.

Vi klarer om oftest det.

Kortere dager (enn 8 timer) klarer vi fordi vi har fleksitid og den ene leverer sent mens den andre henter tidlig.

Mer enn fem ukers ferie klarer vi fordi vi jobber mye på kvelstid og avspaserer småferier i ny og ne. Jeg kan tenke meg at Frøkna stort sett har hatt 8–10 uker ferie til sammen i løpet av de årene vi har vært i full jobb.

Jeg er fullstendig klar over at vi er heldige som har såpass fleksible jobber at dette er mulig.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 22:36   #167
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Og igjen - hva er nødvendig? Er det dumt om barn er i barnehage når de kunne ha vært passet av noen andre?

Nei, det synes jeg ikke. Både jeg og barna har det bedre om de er i barnehagen i stedetfor å passes av andre som jeg ikke klarer å stole like mye på.

Jeg synes det er unødvendig å ha barna i barnehagen fordi det er mer avslappende å sitte på kafé uten barn. :setterpåspissen:

Mine barn er minst like glade i å "kjede seg hjemme" som å være i barnehagen, så jeg er farget av det.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 22:42   #168
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har litt forskjellige barn. For Skatten er det ingen større lykke enn å sitte i sofa'n og se film etter film. Dag etter dag. Han kjeder seg gjerne hjemme. Rusket er mer fysisk, og kunne nok kanskje ha hatt godt av å ha en dag i barnehagen i romjula. Det samme med Skatten.

Nå er det såpass mange unger i nabolaget som skal være hjemme, så jeg satser på at vi får nok aktiviteter. Men jeg kunne godt ha funnet på å sende de to minste i barnehagen selv om vi andre var hjemme, dersom ingen andre lekekompiser var i nabolaget.

Så begrepet "nødvendig" er for meg ikke styrt av hva som er fysisk mulig.

Gammel 11-12-07, 22:44   #169
LilleRosin

LilleRosin sin avatar

Standard

Nå er akademikerprosenten høyere her på forumet enn ellers (har noen spørriser vist) så det er kanskje ikke så mange som har låst arbeidstid her?

Jeg har fleksitid, men synes det er utrolig vanskelig å opparbeide plusstid. Så selv om jeg teoretisk har muligheten til å jobbe inn timer og avspasere, så blir det ikke slik.

Gammel 11-12-07, 22:45   #170
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Jeg lurer også på hvor mange i denne tråden som jobber fulllt, har en mann (som er barnefar) som jobber fullt og samtidig kan ta ut mer ferie enn 5 uker, og i tillegg ha korte dager for ungene.

Jeg tror ikke det hadde vært bra for barna om jeg og mannen alltid hadde tatt ut fri hver for oss. Jeg tror vi alle har godt av å være sammen som familie.

Er man ikke sammen med far til barna eller jobber deltid kan jeg skjønne at barna kan ha mer fri fra barnehagen enn andre.

Tror at vi her kan ha noe av forskjell i tankegang her: Noen foreldre prioriterer høyt at familien samlet har ferie, og da har ikke barna fri mer enn de 5 ukene foreldrene har. Andre prioriterer høyt at barna får ha mest mulig fri, og deler opp ferien sin og har ikke så mye ferie sammen. Sikkert fordeler og ulemper med begge måter.

Hos oss er det slik:
Vi jobber begge to 100 % jobber,og jeg har en lederjobb.

Vi er i en heldig situasjon at begge har fleksitid, med mulighet for å tilpasse arbeidsdagen deretter.
Vi kan også opparbeide oss plusstid som vi kan avspassere i f.eks romjula. Vi velger å ta en ferieuke hver alene med barna + 3 uker sammen hele familien. På den måten får barna 5 uker på sommeren. Da har vi hver 1 uke ferie igjen som vi tar i vinterferie og høstferie. På den måten slipper våre barn å gå sammenhengende i barnehage fra august til desember. Jeg ser på mine barn at de blir slitne når det har vært lange perioder uten fri, og jeg er veldig glad for at vi greier å ordne oss så de får fri innimellom.
I tillegg har vi jo fri sammen i jul + påske f.eks hvor vi tar ut avspassering. Så vi får fri sammen også, selv om noen uker ikke blir sammen.

MEN, jeg forstår at for mange er ikke dette er mulighet/ønske, og da er kjempefint at vi har et så flott barnehagetilbud som vi har. Jeg syns ikke de foreldrene som ikke har denne muligheten skal ha dårlig samvittighet for å benytte barnehageplassen fullt ut. Og det var vel heller ikke disse foreldrene barnehagen til divine siktet til med lappen sin. (tror jeg da). Det var vel noe om sterkt behov det stod. Men det er klart dette var en uheldig formulering som kan tolkes både hit og dit. Det ser vi jo ut fra svarene i denne tråden her, så de kunne nok med hell omformulert seg.

Gammel 11-12-07, 22:59   #171
MiaPia
Superduperaktiv

MiaPia sin avatar

Hvor: Midt i landet
MiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populærMiaPia er populær
Standard

Jeg jobber turnus det samme gjør mannen min, han er sykepleier jeg er vernepleier, begge i 100%, jeg har en mellomlederstilling.

Vi har 5 uker ferie, og begge har ikke noe problem med å opparbeide oss masse avspasering. Men skal det avspaseres hele vakter skal det helst være minus innleie. Vi får ikke lov til å verken avspasere eller ta ferie i jula, og generelt røde dager(da skal det være ekstrem tilfelle). Er du to timer på møte får man i utgangspunktet ikke lov til å samle opp for å avspasere en hel vakt, uansett når i året det er.
Heldigvis har vi samme sjef og hun er flink til å tilrettelegge for at vi skal få ferie samtidig.

MEN, turnusen gjør at vi bare trenger 50% barnehagplass, og at det stort sett er en voksen hjemme når største søster kommer hjem fra skolen.

MiaPia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 23:00   #172
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva mener du om å ha barna i barnehagen når mor eller far er hjemme i fødselspermisjon da?
Jeg må innrømme at jeg har vært på kafe og møtt venner mens eldstemann var i barnehagen og minstemann var baby. Jeg tror i hans tilfelle at eldstemann hadde kjedet seg mer om han hadde vært med på kafe, eller er det slik at man ikke skal gå på kafe om man har barn?

Nå satte jeg det veldig på spissen her, og kanskje det blir lest mer krasst enn jeg mente?

Det som jeg prøvde å få frem, men sikkert på en klønete måte, var at jeg synes at det kan være greit å gjøre mer sammen med barna sine, i stedetfor å leve separate liv. Vær så snill å ikke tolk dette som at jeg mener at man er et ondt, ondt menneske hvis man har barna i barnehagen uten at man nødvendigvis er oppover ørene opptatt på jobben. Det er slett ikke intensjonen.

Jeg foretrakk som liten å "kjede meg" sammen med familien, over å være i barnehagen. Det samme gjelder tydeligvis mine barn, selv om de absolutt liker og har godt av å være i barnehagen også. Derfor synes jeg at det for meg hadde blitt feil å ha barna i barnehagen hvis jeg bare skulle noen ærend som jeg like gjerne kunne gjort med barna. (Selv om jeg noen ganger gjør det også, nettopp fordi ungene trenger et høyere aktivitetsnivå enn det jeg klarer å opprettholde innimellom.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 23:10   #173
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er heller ikke til og legge under en stol at "mange" av de barna som er i barnehager i romjula, påskedager og lign. er gjerne av de barna som har lengst dager i barnehagen. Og det må være lov til å bli trist som barnehageansatt når disse barna "aldri" får fri.

Merkelig utsagn, syns jeg. Mulig mitt barn er en av disse "stakkarne" du beskriver. Blir det bedre hvis jeg sier at barnehagen er vår eneste barnevaktmulighet? At vi så å si aldri har barnevakter på kveldstid eller i helgene? Bortsett fra det siste året når Pip er blitt så stor at det hender hun blir med venninner hjem, og vice versa.

Så; hvordan vet du at disse "stakkars barna som går full tid i barnehagen" har mindre tid sammen med foreldrene sine enn andre barn?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 23:41   #174
m|nken

m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Så; hvordan vet du at disse "stakkars barna som går full tid i barnehagen" har mindre tid sammen med foreldrene sine enn andre barn?

Hvor har jeg skrevet at disse barna har mindre tid sammen med foreldrene sine enn andre barn? Jeg skrev at mange barna er SLITNE, de har tydlige tegn på at de trenger litt avkobling. Som barnehageansatt synes jeg man er "pliktig" til og formidle til foreldre at barna er utilpasse i barnehagen, de gråter mye, har lav terskel for konflikter og de viser tydelige tegn på at de savner mor/far. Som foreldre vil man jo at barna skal ha det best mulig både psykisk og fysisk, dessverre krever dette noen ganger at man må nedprioritere sine egne behov eller ha en "livsstil" som er til barnets beste. Ikke "alle" barn finner seg ikke til rette i barnehagen 8-9 timer hver dag.

Gammel 11-12-07, 23:55   #175
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Som barnehageansatt syns jeg man er pliktig til å gjøre hverdagen spennende og utfordrende for barna, å aktivisere dem i stedet for å sukke med hvis de blir lei og kjeder seg, å finne på noe morsomt, å leke med dem i stedet for å antyde til foreldrene at de bør hentes tidligere.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-07, 23:59   #176
m|nken

Standard

Hva mener du med å nedprioritere sine behov?

Da tenker jeg på at vi voksne kan trenge dager hvor vi har behov for og være alene. Man kan være skikkelig sliten og kanskje føle at for at man skal klare og komme seg ovenpå igjen, trenger en dag hvor man bare kan være "seg selv". Det er lignende behov jeg mener barn kan ha også, og da tror jeg de fleste foreldre prioriterer barna sine foran seg selv. Men dessverre gjør ikke alle det.

Gammel 12-12-07, 00:04   #177
m|nken

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Som barnehageansatt syns jeg man er pliktig til å gjøre hverdagen spennende og utfordrende for barna, å aktivisere dem i stedet for å sukke med hvis de blir lei og kjeder seg, å finne på noe morsomt, å leke med dem i stedet for å antyde til foreldrene at de bør hentes tidligere.

Men er det virkelig det som er kjernen i denne diskusjonen da? At barna kjeder seg i barnehagen og virker slitne av den grunn? De aller aller fleste barnehageansatte tror jeg er flinke til og aktivisere barn i barnehagen. Men det hjelper ikke stort når barna bare gråter og gråter, og er utrøstelige. Hadde man vært mange voksne i barnegruppen hadde man hadde større ressurser til og ta seg av slike episoder. Virkeligheten er jo noe helt annen. Man er underbemannet deler av dagen og det er mange barn som krever de voksnes oppmerksomhet.

Gammel 12-12-07, 00:13   #178
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Barn kan være slitne en dag, men på topp neste dag. Hvis småbarnsforeldre skal kunne være hjemme de dagene barna er slitne så må det nye regelverk til.

Jeg kan ikke tenke meg at det er noen god løsning for barna at foreldre mister jobben.

Ikke sant?

Gammel 12-12-07, 00:23   #179
m|nken

Standard

Jeg tror de aller fleste foreldre prioriterer barna høyt og derfor er det jo veldig viktig at barnehageansatte gir tydelige beskjeder hvis barna ikke trives, er slitne eller lignende.

Barn kan være slitne en dag, men på topp neste dag. Hvis småbarnsforeldre skal kunne være hjemme de dagene barna er slitne så må det nye regelverk til.

Jeg kan ikke tenke meg at det er noen god løsning for barna at foreldre mister jobben.

Det tror jeg også. Men hjelper ikke de barna som blir "nedprioriterte". Hadde disse barna hadde en topp dag etter en sliten dag tror jeg ikke barnehagen hadde brukt energi eller tid på dette, da dette er ganske normalt. Jeg snakker om barn som tilbringer mye tid i barnehagen og som virker psykisk slitne over tid. Jeg har f.eks opplevd at foreldre har gått i selvforsvar med når jeg har prøvd og formidle at poden viser tydelig tegn på mistrivsel over og være i barnehage fra 7.30 - 17.00 hver dag. Jeg har fått krasse spørsmål om det ikke er lov og bruke barnehagen i åpningstiden. Selvfølgelig er det lov og bruke åpningstiden, en annen ting er om det er optimalt på barnets vegne. Det er litt slittsomt når foreldre alltid tolker det dit at personalet prøver og "kjøpe " seg færre barn i barnehagen og ikke vil se at personalet prøver og snakke på vegne av barnet deres.

Gammel 12-12-07, 00:32   #180
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det tror jeg også. Men hjelper ikke de barna som blir "nedprioriterte". Hadde disse barna hadde en topp dag etter en sliten dag tror jeg ikke barnehagen hadde brukt energi eller tid på dette, da dette er ganske normalt. Jeg snakker om barn som tilbringer mye tid i barnehagen og som virker psykisk slitne over tid. Jeg har f.eks opplevd at foreldre har gått i selvforsvar med når jeg har prøvd og formidle at poden viser tydelig tegn på mistrivsel over og være i barnehage fra 7.30 - 17.00 hver dag. Jeg har fått krasse spørsmål om det ikke er lov og bruke barnehagen i åpningstiden. Selvfølgelig er det lov og bruke åpningstiden, en annen ting er om det er optimalt på barnets vegne. Det er litt slittsomt når foreldre alltid tolker det dit at personalet prøver og "kjøpe " seg færre barn i barnehagen og ikke vil se at personalet prøver og snakke på vegne av barnet deres.

Hva skal de foreldrene gjøre da? Hvis man har litt vei til jobb og jobber fra 8-16. Jeg ser helt klart at det blir fryktelig lang dag, og er glad vi kan løse det litt annerledes, men jeg forstår ikke hva du mener disse foreldrene kan gjøre.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:59.