|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
|
![]() Drikker FP-ere vin?Det er veldig mange som skriver om mat her, men det er nesten ingen innlegg som handler om vin. Jeg er litt over gjennomsnittlig interessert i vin og lurer på hvordan det står til med vininteressen her inne. Ligger det en tanke bak vinvalget, eller er ikke vin noe annet enn druesaft med alkohol? Eller er avholdsfolket i flertall her inne? |
![]() |
![]() |
#3 |
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker FPere vin?Nei takk.
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden ![]() ![]() Sist redigert av Honda : 17-01-08 kl 14:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Miss Distriktsnorge
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker FPere vin?Velger stort sett italiensk rødvin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker FPere vin?
Her også
![]() |
#7 |
Passiv
|
![]() Sv: Drikker FPere vin?Rød, er ikke veldig glad i hvitvit. |
![]() |
![]() |
#8 |
Sliter med tastaturet
![]() Sv: Drikker FPere vin?Jeg er veldig glad i rødvin, men hvitvin drikker jeg praktisk talt aldri. Av favorittene blant de røde er en italiensk som heter Sasella, og jeg liker godt den franske Chateau St André. Jeg har også smakt en libanesisk rødvin som var svært god, men den husker jeg ikke navnet på i farta (jeg har en flaske i kjelleren). |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Lysende norsk flaskekoker
|
![]() Sv: Drikker FPere vin?Vinglad og champagneglad her også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Audacious
|
![]() Sv: Drikker FPere vin?Jeg drikker ikke alkohol selv, men kjøper vin til mannen og til gjester. Vi har et par yndlingsrødviner på kartong som vi stort sett alltid har tilgjengelige og åpnet, jeg bruker både vin og hetvin jevnlig i matlagingen. Hvitvin har vi stort sett bare hvis vi skal ha gjester og det er det som passer til maten, mannen liker ikke hvitvin noe særlig.
![]() |
#12 |
By the Sea
|
![]() Sv: Drikker FP-ere vin?Jeg er glad i rødvin, men kan på ingen måte si at jeg har så mye kunnskap om vin.
![]() |
#13 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Drikker FP-ere vin?Selvsagt drikkes det vin i Canisa-heimen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: Drikker FPere vin?Jeg velger stort sett italiensk rødvin, siden den er klart minst migrenefremkallende for meg. Når det gjelder hvitt, går det gjerne i fransk her også - Chablis er alltid en sikker vinner, eller en Gewürstraminer fra Alsace (hvordan pokker skriver man det?).
![]() |
#15 |
Protonterapeut
|
![]() |
#17 |
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Drikker FPere vin?Nei jeg klarer ikke vin. :umoden drittunge:
![]() |
#18 |
<*(((<
|
![]() Sv: Drikker FPere vin?Jeg er nok litt mer enn gjennomsnittlig vininteressert, men har dabbet en del av de siste årene. Jeg drikker nok mest rødt, men en del hvitt i sommersesongen og champagne når som helst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Passiv
|
Når man drikker ripasso er det som regel et tegn på at man synes valpolicella er for lett. Hvorfor ikke ta spranget til amarone med én gang? |
![]() |
![]() |
#20 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Drikker FPere vin?Jeg drikker vin, men er på ingen måte en vinkjenner. Drikker både rødt og hvitt. Den røde skal helst være kraftig og derfor drikker jeg mye spansk og den hvite skal helst være tørr. Utenom det har jeg ikke mange krav, men kjøper sjelden noe som er dyrere enn 100 kr flasken. Med min manglende interesse ville jeg regne det for å kaste perler for svin. :ærlig: |
![]() |
![]() |