Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Hva syns du om din egen kropp og vekt
Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd 53 14,21%
Jeg er undervektig og syns det er fint 7 1,88%
Jeg er undervektig og mistrives med det - vil opp i vekt 8 2,14%
Jeg er undervektig men synes likevel jeg er for tykk 2 0,54%
Jeg er sikkert egentlig passe, men syns likevel jeg er for tykk 58 15,55%
Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er 40 10,72%
Jeg er ganske overvektig men happy som jeg er 6 1,61%
Jeg er veldig overvektig men happy som jeg er 1 0,27%
Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 70 18,77%
Jeg er ganske overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 36 9,65%
Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei 25 6,70%
Jeg er litt overvektig og jeg klarer ikke å gå ned i vekt 22 5,90%
Jeg er ganske overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 18 4,83%
Jeg er veldig overvektig og klarer ikke å gå ned i vekt 15 4,02%
Dustepoll! 12 3,22%
Deltakere: 373. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-09, 21:47   #161
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Hvilket forhold har du til kropp og vekt?

Dustepoll!

Gidder ikke ha noen mening om det jeg.

Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 21:49   #162
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er normalvektig ifølge BMI og synes jeg er helt passe. Er fornøyd men kunne godt trent litt mer for å komme i bedre form.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 21:52   #163
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg er normalvektig i følge BMI, men det kan ikke stemme. Jeg anser meg selv for å være blubbete og ekkel.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-09, 21:57   #164
sannereg
Aktiv

sannereg sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
sannereg er litt kul
Standard

uff selvbilde, BMI, vekt.... det er ikke helt min side, det som skulle vært lavt er høyt og omvendt.....

sannereg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 10:52   #165
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei

(Skal være på vei iallefall )

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-09, 10:56   #166
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig overvektig, skal noe ned i vekt men ikke så veldig mye. Har ikke et så anstrengt forhold til kroppen min som vekta sikkert egentlig skulle tilsi.

Gammel 08-01-09, 15:13   #167
Camilla82
Aktiv

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Øvre Romerike
Camilla82 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg veier nok 10kg for mye som skulle vært AV..men det var det å gjennomføre det da

Gammel 08-01-09, 15:29   #168
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg veier litt for mye - og er på vei ned (oh, glade nyttårsforsett) Jeg har vel egentlig vært den størrelsen jeg er idag sånn ca iallefall - 6 kg svingning, kanskje.

Selv om jeg er på vei ned, så er jeg egentlig ganske fornøyd. Det er det som gjør at det er så vanskelig å gå ned, tror jeg.

Jeg er på vei ned fordi jeg tidligere har pleid å spise usunt (les: Så mye sjokolade at jeg ikke tør å fortelle mengde engang). - Nå har jeg kutta ut godis.

Gammel 08-01-09, 22:11   #169
Superior
Tilpasser tittel

Superior sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 34
Superior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de flesteSuperior er kulere enn de fleste
Standard

Jeg får høre at jeg er passe, men jeg føler meg fortsatt for tjukk. Og det er jeg nok også. Bruker en normal medium, og har gått fra XXL til M, men jeg synes fortsatt jeg kunne fint gått ned minst ti kilo til.
Tror de rundt meg er så vant til å se meg stor, at når jeg endelig gikk ned så har de på en måte snudd.. " nei, guri, nå kan du ikke gå ned mer.."
Men i følge BMI, og meg selv så kan jeg fint det!

Jeg gjør også alt jeg kan for å fortsette å gå ned, og holde meg her. Nå har jeg holdt denne vekta i 2 måneder, og til våren skal jeg jobbe enda hardere med å gå ned de siste ti kiloene. Men målet mitt er å holde meg her jeg er, og aldri bli så overvektig igjen.

Gammel 09-01-09, 08:51   #170
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Jeg er veldig overvektig, skal noe ned i vekt men ikke så veldig mye. Har ikke et så anstrengt forhold til kroppen min som vekta sikkert egentlig skulle tilsi.

Kom gjerne med tips hvordan man blir avslappet til vekta.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 08:53   #171
Cazandra
Erfaren

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Jeg hadde 8 kg som skulle vekk, nå er det bare 5 igjen!

Gammel 09-01-09, 11:43   #172
Schnuppa
Livsnyter

Schnuppa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Jeg veier akkurat passe og er helt fornøyd

Jeg liker å trene og er mye i aktivitet. Har blitt tynnere for hvert barn jeg har fått og spiser akkurat det jeg vil og slipper å tenke på vekten. Jeg har et sundt kosthold ... når jeg ikke ammer.

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 11:44   #173
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 224
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overvektig og sliter veldig med det. Det opptar tankene mine konstant. Det gjør rett nok vekt når jeg er normalvektig også.

Gammel 09-01-09, 11:58   #174
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg merker at jeg generelt ikke er opptatt av kropp. Jeg føler det ubekvemt når mine venninner snakker om "hvordan trene magen flat" og hvordan bli kvitt cellulitter. Jeg reflekterer veldig lite over "hullete" og bleike lår, og det er jommen en velsignelse. Samtidig ser jeg jo at jeg mer eller mindre alltid har vært normalvektig, jeg vet ikke hvordan jeg hadde følt det dersom jeg hadde veid noen kilo mer over tid. I siste svangerskap la jeg på meg 20 kilo, og gikk ned bare 5 på barsel. Ei heller disse 15 kiloene ekstra etter fødselen følte jeg var vanskelige å bære, det plaget meg ikke, med unntak av at jeg ikke hadde klær som passet.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:02   #175
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hasselnøtt, her.

JegSamtidig ser jeg jo at jeg mer eller mindre alltid har vært normalvektig, jeg vet ikke hvordan jeg hadde følt det dersom jeg hadde veid noen kilo mer over tid.

Ja, min erfaring er at det helst er de som har hatt vektproblemer enten den ene eller den andre veien, som henger seg opp i vekt hos seg selv og andre. Mine venner som alltid har vært normalvektige, er svært lite opptatt av vekt og for dem er det sjelden et aktuelt samtaleemne.

Gammel 09-01-09, 12:13   #176
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, min erfaring er at det helst er de som har hatt vektproblemer enten den ene eller den andre veien, som henger seg opp i vekt hos seg selv og andre. Mine venner som alltid har vært normalvektige, er svært lite opptatt av vekt og for dem er det sjelden et aktuelt samtaleemne.

Det er ikke min erfaring. Så og si alle mine venninner er mer og mindre opptatt av vekt, det har de alltid vært. Jeg og var det før jeg ble overvektig i midten av 20 årene. Jeg har vært opptatt av vekt siden jeg gikk i 6. klasse. Nå er jeg 37 år og er mer fornøyd enn jeg noen gang har vært, selv om jeg i følge BMI burde veid nesten 20 kg mindre. Går jeg ned ca 10 til og klarer å holde meg der så er jeg veldig fornøyd.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 12:17   #177
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har alltid vært temmelig normaltvektig og er altfor opptatt av vekt. Men det har heldigvis aldri utartet til overspising (noe særlig, i hvert fall) eller spisevegring.

Gammel 09-01-09, 13:55   #178
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Nå etter graviditeten svarte jeg: Jeg er litt overvektig og ønsker meg ned i vekt - er på vei

Ellers ville jeg nok svart "Jeg er noen få kilo mer enn jeg burde, men er happy som jeg er", og det kommer jeg nok også til å gjøre igjen, når perioden med fullamming er over. Har igjen 5 kilo til pregravid vekt, og skulle gjerne klort meg ned et par kilo til mens jeg først er i gang. Så er det bra. Blir ingen sylfide da heller, men helt normalvektig.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-09, 14:07   #179
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, min erfaring er at det helst er de som har hatt vektproblemer enten den ene eller den andre veien, som henger seg opp i vekt hos seg selv og andre.

Jeg er nok dessverre en av dem som sliter litt med kropp og vekt selv om jeg alltid har vært normalvektig - i nedre del av normal-BMI-området, til og med. Men jeg snakker ikke mye om det i RL, da, og er veldig lite opptatt av andres vekt.

Gammel 09-01-09, 14:08   #180
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kan godt hende jeg tar feil altså, dette var bare mine egne erfaringer. Men det kan jo, som dere nevner, hende at enkelte ikke snakker så høyt om vekt selv om de er opptatt av det.

Emneord
kropp, vekt

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:06.