Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Stemmer du FrP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Stemmer du Fremskrittspartiet
Nei, absolutt ikke! 155 86,59%
Ja, selvfølgelig! 24 13,41%
Deltakere: 179. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-06, 21:38   #1
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Stemmer du FrP?

Nei. Vil ikke. Jeg kommer til å skamme meg på Norges vegne dersom FrP kommer til makten. Rødt er mer min farge.

Gammel 21-11-06, 21:39   #2
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjenner forøvrig folk som stemmer FrP, og jeg hadde aldri drømt om å kalle dem mindreverdige. Ærlig talt, det er lavmål.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:40   #3
Boo
Fullverdig medlem

Boo sin avatar

Hvor: Østen for måne, vesten for sol.
Boo har et hav av muligheter foran seg
Standard

FRP har jeg aldri stemt på, og slik håper jeg at det fortsetter.

Jeg himler dog litt med øynene her over enkelte utbasuneringer. Hva er det som får noen til å konkludere med at FRP-velgere er mindreverdige mennesker?? At man kan ha fordommer mot dem er en ting, men å kalle dem mindreverdig? Jeg undres litt over slikt jeg da ...

Boo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:42   #4
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg stemmer DPP! Neida, jeg gjør ikke det. Jeg kaster ikke bort stemmen min heller. Men jeg har veldig sansen for de, da

Men når vi snakker om personhets, hva legger dere i "mindreverdig" Jeg mener at det man stemmer på sier ganske mye om personlighet, og at man har motforestillinger mot personer som stemmer motsatt er en ærlig sak. Det spørs som sagt hvor langt man vil trekke det: vil man unngå personen, ikke ha personen i sin omgangskrets, ikke være bestevenn, ikke låne bort sukker, la være å gå på feste sammen med, aktivt diskriminere, hetse, banke, slå, spytte på, nekte å hjelpe, etc etc ...

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 21:46   #5
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.

Jeg stemmer DPP! Neida, jeg gjør ikke det. Jeg kaster ikke bort stemmen min heller. Men jeg har veldig sansen for de, da

Men når vi snakker om personhets, hva legger dere i "mindreverdig" Jeg mener at det man stemmer på sier ganske mye om personlighet, og at man har motforestillinger mot personer som stemmer motsatt er en ærlig sak. Det spørs som sagt hvor langt man vil trekke det: vil man unngå personen, ikke ha personen i sin omgangskrets, ikke være bestevenn, ikke låne bort sukker, la være å gå på feste sammen med, aktivt diskriminere, hetse, banke, slå, spytte på, nekte å hjelpe, etc etc ...

Jeg stemte DPP i 2001.
Jeg var just flyttet tilbake til Norge og hadde ikke satt meg inn i den norske politikken. Min måte måte og stemme blankt på

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 22:59   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har aldr stemt Frp, og tror heller ikke jeg kommer til å gjøre det.

Utenom det så har jeg vel vært innom de fleste partier

Gammel 21-11-06, 23:56   #7
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri stemt FRP - og kommer aldri til å stemme FRP!

Gammel 22-11-06, 00:49   #8
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg har aldri stemt frp. og kommer nok helt sikkert aldri til å gjøre det eller,

Gammel 22-11-06, 00:51   #9
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Nei

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:07   #10
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Jeg stemmer aldri på brunstripe-lightpartiet. "La de komme til makta, få vise hva de kan. Blir kjekt med litt skikkelig opprydning blant de udugelige politikerne." Hmm... Gufs fra 20-tallet eller?

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:13   #11
Katrin
Superaktiv

Katrin sin avatar

Hvor: Follo
Katrin er litt kulKatrin er litt kulKatrin er litt kul
Standard

Jeg er ikke kioskeiere eller trailersjåfører.

Og jeg stemmer Frp!

Katrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:17   #12
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til dere som mener at det ikke gjør noen forskjell hvilket parti som sitter i regjering.

Hvis min familie hadde vært fattig så hadde det gjort en kjempeforskjell at regjeringen satte ned satsene for egenandel på fysioterapi, legemidler og taket på egenandeler for kronikere fra 1.1.06. Heldigvis merket vi lite til at den forrige regjeringen økte satsene, siden vår økonomi er romslig. Men for dem som ikke har så mange penger, ofte de som har kroniske plager, så er dette et økonomisk løft. Helsetjenester bør være for alle, også de som ikke har mange penger.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-11-06, 11:48   #13
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

De få jeg kjenner som jeg vet stemmer frp, er av de som kanskje ville fått det værst hvis frp hadde sittet i regjering. så jeg har ofte tenkt at de vet jo ikke sitt eget beste.
Jeg har også noen ganger tenkt at hvis frp hadde kommet til makta så hadde folk sett hvordan det ville blitt og så hadde partiet blitt mye mindre ved neste valg, men 4 år kan være lang tid, og er skremmende hvor mye de kan ødelegge på den tiden, så jeg håper for all del at de ikke får den muligheten.

Jeg har ikke mange fordommer, men da det gjelder frp så har jeg nok noen.

Gammel 22-11-06, 18:47   #14
Hønni

Hønni sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

nei, det gjør jeg ikke!

Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 11:33   #15
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

FrP? Aldri!

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-11-06, 16:14   #16
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kommer kanskje sent, men godt inn i diskusjonen, men det kunne ikke ramlet meg inn baklengs å stemme Frp. Ikke forlengs heller, for den saks skyld.

Og jeg håper ALDRI de får noe som helst fot innenfor regjeringen, det tar LANG tid å bygge opp det de kan rive ned på 2-4 år.

Jeg er sosialist på min hals, og jeg kommer aldri til å bli blå!

Gammel 23-11-06, 17:01   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dolly: selvsagt er det fryktelig med sånne enkelthistorier. Dessverre er det ikke noe å basere politikk på. Det er svært få ekteskap mellom norske og ikke-vestlige innvandrere (dessverre).

Et økende problem de siste årene har derimot vært mellom norske menn og importbruder fra Asia, der man omtrent holder kvinnene som slaver og kaster dem ut slik at de akkurat ikke får oppholdstillatelse. Sa jeg kulturforskjeller?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 13:06   #18
Stillongs
Aktiv

Stillongs sin avatar

Stillongs er litt kulStillongs er litt kul
Standard

Alle nordmenn er snille, og alle innvandrere er slemme. Det er jo noe alle vet!

Stillongs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:12   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg er noen av Sitron sine utspill typiske utspill som JEG forbinder med de som kunne ha stemt FrP.. For jeg har inntrykk av at deler av FrP sin politikk har en essens der man hever seg over andre.

Jeg kan være veldig UENIGE i hva folk mener og stemmer politisk. Men det betyr ikke at jeg ser ned på den personen forde. Er jo uenighet som skaper debatt, og det liker vi jo !

Jeg tror FrP "når" frem til mange fordi de til tider sier rett ting til rett tid.. og utnytter folks fremmedfrykt, og andres tabber. Nettopp fordi det er tvilsom at de noen gang vil få en reell maktposisjon her i landet..

Men på en måte kan jeg si meg enig med Ryli.. at det hadde vært "spennende" med Frp på toppen, for å SE hva som skjer (for det tror jeg ikke er noe bra ) Men samtidig vet jeg ikke helt om jeg vil det for landet vårt i 4 år..

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-06, 19:19   #20
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Men dere, se på tallene til Frp da. Se på den fremgangen de har hatt de siste la oss si 10 årene! Det er en grunn til at de har hatt slik fremgang, og at andre partier har hatt tilbakegang. Nettopp derfor burde kanskje andre partier begynne å ta Fremskrittspartiet seriøst, fordi de er faktisk en reell trussel for andre partier. Dersom man ønsker Frp så inderlig vekk, så bør det være en varsko til andre partier og politikere at de ikke har gjort jobben sin godt nok. Det nytter liksom lite å sitte på rompa og klage sin nød over store, stygge fremskrittspartiet når man ikke gjør noe for å forbedre situasjonen, langt mindre klarer å overbevise velgerne om at Frp har feil.
Demokratiet er ganske fint i så måte gitt....

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.