|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenJeg synes du er temmelig drøy i uttalelsene dine, Esme! Lotteriet som foregår? I all verden! |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåføren
|
|
|
#163 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenDu må ha akkurat den meningen du ønsker, jeg synes fremdeles det er rimelig drøyt å kalle det et lotteri! Jeg hører mange klager på legevakta også, men det kunne ikke falle meg inn å kalle det som foregår på legevakta for et lotteri. Heller ikke når pasienter avvises, nektes behandling, blir feilmedisinert, venter for lenge, blir sendt hjem med hjerteinfarkt osv. |
|
|
|
|
|
#166 |
|
|
Nei, det tviler jeg sterkt på, men de gangene jeg har hatt noe med ambulanser å gjøre og de ikke har kommet, har det vært fordi det har vært rusmidler involvert. Allikevel velger jeg å håpe/tro at det er tilfeldig, jeg ser jo stadig vekk at det er ambulanser og plukker opp OD'er. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg snakker ikke om aggressive pasienter når jeg nevner de som kommer i ambulanse versus drosje. Jeg sier at jeg har en oppfatning (som jeg har fått etter å ha jobbet i dette området, og etter som jeg har forstått, du ikke har gjort) av at det er nokså tilfeldig om hodeskadepasienter kommer i ambulanse eller i drosje. Og merk at jeg sier ikke heller noe om fagligheten til ambulansesjåfører her. (Selv om de to ambulansesjåførene som jeg nevnte i den episoden ikke gjorde rett, så tror jeg ikke det gjelder alle altså, jeg har god oppfatning av ambulansesjåførene i dette området.) Dette kan også gå på at AMK rett og slett ikke har nok ambulanser å sende ut.
|
|
|
#168 |
|
Ringskrømt
|
Det er jo slik at man må sile, det er ganske enkelt ikke ressurser nok til å kjøre ut på samtlige som ringer en lørdagsnatt (ikke er det nødvendig heller). De ansatte på AMK har i tillegg som arbeidsoppgave å vurdere, gi råd utifra indeksen og sjekke om pasienten er i stand til å komme seg på legevakta selv. Nå snakker jeg ikke om de med alvorlig hodeskade, men f.eks. de utallige telefonsamtalene som handler om fulle mennesker som kaster opp, hyperventilerer, blir svimle, redde osv. Alle disse sakene må selvsagt også nøye gjennomgås for å få hele historien, men en form for siling må til, og det skjer i aller høyeste grad. Hvis innringer blir utålmodig fordi det blir stilt spørsmål til hvorfor han trenger ambulanse når han bare vil ha den forpulte ambulanse med en jævla gang, og i samme omgang kaller deg for en forpult jævla hore og fitte som bare må komme med en jævla gang, og er så opptatt av å kalle deg nye, ikke fullt så flatterende, kallenavn at han mister helt fokus og nekter / evner ikke å si hva som egentlig skjer (grunnen til samtalen) ringer man naturligvis politiet umiddelbart mtp egensikkerhet. Og det er vanlig kost spesielt i helger. Ikke nødvendigvis fra pasienten selv, men fra alle de 100 berusa tilskuerne utsyrt med hver sin mobil. Det er ganske utfordrene, og dessverre skjer menneskelige svikt i denne prosessen, men de er heldigvis sjeldne. Sist redigert av Skremmern : 12-10-08 kl 21:42. |
|
|
|
|
|
#169 |
|
Ringskrømt
|
Jeg er ikke lege, nei, hvis det var det du mente, men jeg deler ikke samme erfaring som deg mtp tilfeldigheter. |
|
|
|
|
|
#170 |
|
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenJeg er fortsatt litt småhissig for den gangen de nekta å sende noen da jeg fant en rusa mann som lå og blødde fra hodet. Midt på lyse dagen. Jeg var ikke rusa, og det var hele femhundre meter eller noe fra Legevakta. (Men no worries, som sagt, jeg håper/tror at det ikke er standard.) |
|
|
|
|
|
#171 |
|
Multitaskingmaniac
|
Dette er helt nytt for meg. Er det sikkert at han hadde røyket hasj eller noe som blir påstått?
|
|
|
#172 |
|
Introvert optimist
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenNå har jeg ikke lest hele tråden, bare kronikken og gjennom den gir Farah et så usympatisk inntrykk at jeg har lyst til å be ham finne seg et bedre land å bo i.
|
|
|
#173 |
|
Yes, we can!!
|
Jeg tror esme mente at hun har erfaring fra Oslo, og at du, så vidt hun visste, ikke har det. Og jeg tror også at ressurser er et problem i hovedstadsområdet, og at det av og til betyr at ikke alle som burde få det, får den hjelpen de trenger. Jeg tror du leser anklager inn i det hun skriver, som hun ikke har kommet med.
|
|
|
#174 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenAh, OK, da miforstod jeg. Og ja, jeg leser henne med et kritisk øye når hun påstår at systemet fungerer som et lotteri. Jeg skjønner derimot deler av det hun mener litt bedre i innlegget over her, og kjenner til ressursmangelen hun snakker om. |
|
|
|
|
|
#175 |
|
Mother of Dragons
|
Nå rakk Polyanna å svare før meg. Men jeg vet at du ikke er lege og det er heller ikke viktig. Poenget var at du ikke har jobbet i dette området (etter hva jeg har forstått) og det er mindre ressurser tilgjengelig her, synes jeg enn hva jeg er vant med fra andre steder.
|
|
|
#176 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenDet er nok altfor få ressurser overalt, ikke bare i Oslo. Distriktsnorge sliter veldig med akkurat dette mtp lange avstander, dårlige veier osv. Men jo, Oslo også, naturligvis. |
|
|
|
|
|
#177 |
|
saftig
|
Det er konstatert at han hadde hasj i blodet.
|
|
|
#178 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenHar du kilde på dette Safran? Jeg har bare lest det i et leserinnlegg, og føler ikke at det er en veldig troverdig kilde.
|
|
|
#180 |
|
Ekvilist
|
Sv: Ali Farah til angrep på samfunnet og ambulansesjåførenDette at Ali Farah testet positivt på hasj har heller ikke jeg fått med meg i media. Ser av ørti innlegg når jeg googler at det skal komme fram av tingrettsdommen at han testet positivt på hasj. Jeg må si at jeg blir forundret dersom dette stemmer, hvorfor har ikke det kommet fram? Ikke det at det ville stilt feilvurderingen i et annet lys, jeg synes bare det virker merkelig.
|
![]() |
|
|