|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Lillerosin sin kreative trådJeg er veldig veldig flink. Tunika og kortbukser til Rusket. Egentlig skulle det være en str. 6-8 år, men etter å ha gjort en variant av mitt vanlige stunt - denne gangen la jeg tøyet vrang mot vrang og sydde, i stedet for rett mot vrang som jeg bruker - ble den en størrelse mindre gitt. Hun får det på seg da, men det varer ikke to sesonger. Jeg sydde først et par 3/4- lange bukser etter Meedom-mønsteret, men de ble veldig vide i livet. Så startet jeg på ny frisk med et par til. Denne gangen klarte jeg å klippe to helt like deler, slik at jeg måtte klippe av og trikse med rib for å få dem passe. Men det ble bra da, og så passet de til slutt i størrelse med toppen. Juhu! Men GOD som jeg sløser med stoff. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med meg selv og gir meg mange velfortjente klapp på skulderen. Selv om jeg ikke fikk drenert den kvelden heller. Eller limt bilder inn i album. Eller satt opp de siste hyllene på Rusket sitt rom. Eller eller eller eller.... Størrelse: 5-6 år Materiale: Bomull, rib og cordfløyel fra Stoff og stil, noe vintage bomull til applikasjonene.
|
|
|
#4 |
|
|
Sv: Lillerosin sin kreative trådMan trenger ikke bare dele sine suksesshistorier, sant? Det er lov å komme med alt det knotet man gjør. Kan jo hende noen har tips og triks!
|
|
|
#5 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådAv og til går det bare ikke, og det er det vi lærer av.... desverre. Vi har jo alle vært der. hehe
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Lillerosin sin kreative trådJeg gir meg ikke, og her er neste forsøk på kjole med bærestykke og knapper. Jeg droppet denne gangen å ha det dobbelt, og tenkte jeg kunne gjøre noe ala de fine kjolene som Miss Iris syr.
|
|
|
#8 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådDu er flink!
|
|
|
#9 |
|
Gjør så godt som jeg kan.
Sv: Lillerosin sin kreative trådSå fint det var og du er flink. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2008
![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådKjempe fint!
|
|
|
#11 |
|
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådDet ble kjempefint!! Herlige farger og kjempesøte stoffkomboer.
|
|
|
#13 |
|
|
Sv: Lillerosin sin kreative trådDa har jeg eeendelig fått sydd igjen.
|
|
|
#15 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådKjempefine sett. Knappene var herlige ja!
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Lillerosin sin kreative trådVeldig fornøyd med denne kjolen! Det ble Punktum også - da hun fikk den på, begynte hun med en gang å synge "Tornerose var et vakkert barn". Trolljenta valset rundt og kalte seg en prinsesse, og kikket blidt inn på kjøkkenet for å spørre om noen hadde sett et vakkert barn. Smilende startet jeg standardsvaret - "jaaaa, lille venn, klart jeg har sett et vakkert barn", men så så jeg noen mistenkelige brune flekker på kjolen og nedover leggen. Uæææhhh, bleieløse 2-åringer er ikke alltid like bedårende skjønne må jeg si. Kjolen er nå vasket, og igjen klar for å bæres av et vakkert barn. ![]() Selve kjolen er sydd av et gammelt dynetrekk - er ikke det UTROLIG kult?!. Kantingen er bomull fra stoff og stil, blonden er fra mormors gamle syboks, og de aldeles fantastiske knappene er fra Etsy. Må ha fler av disse!
|
|
|
#17 |
|
Men først, kaffe!
Sv: Lillerosin sin kreative trådUtrolig kult ja! |
|
|
|
|
|
#18 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Lillerosin sin kreative trådKjolen er kjempefin, og jeg ser det vakre barnet!
|
|
|
#19 |
|
Aktiv
![]() ![]() |
Sv: Lillerosin sin kreative trådDen var aldeles nydelig.
|
![]() |
|
|