Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er historien bak nicket ditt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-06, 10:40   #161
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva er historien bak nick'et ditt?

Har hatt dette nicket på ulike fora i over 7 år nå. Valgte det tilfeldigvis etter at vi var innom på Lolland i sør-Danmark og drakk det gode lokale ølet som heter Maribo (mener også at det er en liten plass nær Nakskov på Lolland som heter det samme).

Gammel 10-10-06, 10:47   #162
Mani
Helt vanlig

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Har ikke alle gutter/menn det?

For å være helt ærlig så tror jeg Månestråle har vært opphavet til mange våte drømmer opp gjennom årene.
Selv syntes jeg Falk var så pen og jeg ønsket meg desperat en liten puma. (kan ikke skjønne hvorfor jeg aldri fikk det )

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:08   #163
Kråka

Kråka sin avatar

Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Jeg elsker Glamour og ser det hver dag.
Neida, jeg vet ikke hvorfor det ble Macy. Det var kort og
enkelt. Et fint navn.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:32   #164
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Husker ikke helt. Jeg måtte ha et nick da jeg skulle melde meg inn på SG i jan. 2000. Hadde aldri hatt nick før, og måtte bare finne på noe. Jeg ville ha et nick som ikke lignet mitt eget navn. Likte navnet Kaia, men for å være litt kranglete valgte jeg å slenge på en j etter i. Jeg kjente en koselig dame som het Kaija (utt. Gaia), og syntes det var like greit som noe annet.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:41   #165
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mani, her.

For å være helt ærlig så tror jeg Månestråle har vært opphavet til mange våte drømmer opp gjennom årene.
Selv syntes jeg Falk var så pen og jeg ønsket meg desperat en liten puma. (kan ikke skjønne hvorfor jeg aldri fikk det )

Jeg også, jeg var heeelt syyyk etter en liten kosepuma

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:49   #166
Mani
Helt vanlig

Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg også, jeg var heeelt syyyk etter en liten kosepuma

Ja, ikke sant.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 12:52   #167
Tøsa
Bølle

Tøsa sin avatar

Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Ingen historie bak nicket mitt. Var bare lei av nicket jeg bruker på NM, så da fant jeg bare på et. Det ble altså Tøsa!

Gammel 10-10-06, 18:44   #168
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv

Gerbera sin avatar

Hvor: Viken
Gerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de flesteGerbera er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Daisy boo, her.

Enn at jeg liker en blomst jeg ikke husker hva heter da?

Tipper du liker Gerbera jeg

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 19:17   #169
Doxa
hmmm

Doxa sin avatar

Doxa er populærDoxa er populærDoxa er populærDoxa er populær
Standard

Fikk sansen for ordet/betydningen "doxa" da jeg studerte filosofi og etter det har jeg hatt en hund med dette navnet itillegg til at det har blitt navnet mitt på nett.

Gammel 10-10-06, 20:37   #170
Vanilja
Ikke fullt så fin

Vanilja sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 13
Vanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt liktVanilja er virkelig godt likt
Standard

Jeg hadde bare veldig dårlig fantasi.

Vanilja er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 20:46   #171
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er kallenavnet til han som sønnen vår er oppkalt etter. Vi prøvde å bruke det på sønnen også, men den gang ei.

Gammel 14-10-06, 18:20   #172
era
Bør lage seg en tittel selv

era sin avatar

Hvor: østfold
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

I hine hårde dager da jeg trist og lei satt og sutra over babyen som bare ikke ville være der den skulle lenge nok til å komme ut og hete era (eller ask) på dol blei det sånn.....9 år etter er det litt seint å skifte.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 20:50   #173
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Selma var et aktuelt navn til minstemor, ikke noe mer spennende enn det. Da jeg skulle registrere meg på NM i 2002 var alle nick som jeg klarte å komme på allerede opptatt. Elendig fantasi her i gården ja

Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-06, 22:57   #174
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det ble valgt da jeg var gravid med snupp. Jeg følte meg virkelig som moder jord, da. Og så passer det så fint til avataren min.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-06, 00:46   #175
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Lite oppfinnsom jeg og.

Jeg heter Carolina, men for å anonymisere meg litt så tok jeg vekk a-en.

Gammel 15-10-06, 07:56   #176
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

malena betyr 'vesla' eller 'liten jente' på språket til mannen min. Han pleier å kalle meg mala(samme betydning) men det var opptatt på NM, så da ble det malena. Har i grunn vendt meg til det, og så ingen grunn til å bytte da jeg meldte meg inn her.

Gammel 25-11-06, 22:47   #177
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Måtte bare dytte denne opp igjen i tilfelle det er flere som vil dele nick-historien sin med oss!

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 23:19   #178
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg kan jo dele på nytt

Eg ville ha nytt nick og etter ei runde der ville, galne damer fikk seie sitt kom Haugtussa fram. Begrunninga var vel at eg er litt søt, litt nynorsk, litt trolsk. Vil i alle fall vere det

Eg er jo Ivar si førstekone her inne i alle fall, med Alfa på slep som elskerinna hans

Gammel 25-11-06, 23:26   #179
to hen
***al-logisk

to hen sin avatar

Hvor: i huset bortenfor huset bortenfor huset til hans butikk
to hen er litt kulto hen er litt kul
Standard

Hentet navnet fra et begrep i Plotins videreføring av Platons idelære. Begrepet peker mot en nytolkning av "det sanne, skjønne og det gode" som fikk mye å si for den kristne mystikken i middelalderen.

Great to play with whilst your thinking up your great thoughts of the day. Twist it, pull it, squidge it, or even bounce it, this putty is really versatile and is a great stress reliever too! Plus it's non-toxic and doesn't stain.
to hen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 23:30   #180
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av to hen, her.

Begrepet peker mot en nytolkning av "det sanne, skjønne og det gode"

Interessant!! Hva består denne nytolkningen i da?

Flashback til hjemmeeksamen i filosofi: "Platons erostanke sett i lys av hans erkjennelsesteori".

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.