Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Michael Jackson er død ...

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-09, 20:47   #161
Skvetten
Passiv

Standard

Sv: Michael Jackson er død ...

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Å mene at det blir tullete å sitte her og definere en mann som pedofil uten å være i en posisjon der man har forutsetninger for å sette den merkelappen på et menneske, er ikke det samme som å argumentere for at han ikke er det. Det er å rett og slett argumentere for at sånne merkelapper ikke bør hives rundt som konfetti.

I tillegg synes jeg det blir rimelig skralt med kildekritikken når man legger bl.a. sladderpressens oppslag til grunn for det hele.

Nå er jo mannen død, og er antageligvis ikke så plaget av hva som skjer videre. Men det kan være greit å huske på at mannen har barn som må leve med disse merkelappene om faren sin også.

Godt sagt, Kie!

Synes det er trist at en som ble en levende legende gikk bort så alt for tidlig. Jeg har vært heldig nok til å få med meg hele to konserter, det er jeg glad for den dag i dag til tross for at jeg aldri har vært hans største fan. RIP.

Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 01:31   #162
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det er ganske underlig at folk har så sterke følelser av sorg over en person de ikke kjenner.

Folk kan føle at de kjenner ham gjennom musikken hans, tekstene hans osv. Jeg kan leve meg inn i tekster som andre mennesker har skrevet, og føle at de deler av sine innerste tanker og følelser. Slik kan man føle at man kjenner et menneske man aldri har møtt fysisk.

Gammel 05-07-09, 01:36   #163
safran
frakoblet

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Folk kan føle at de kjenner ham gjennom musikken hans, tekstene hans osv. Jeg kan leve meg inn i tekster som andre mennesker har skrevet, og føle at de deler av sine innerste tanker og følelser. Slik kan man føle at man kjenner et menneske man aldri har møtt fysisk.

Men har virkelig denne mannen noen tekster som beskriver hans innerste tanker, som man kan leve seg inn i?

Gammel 05-07-09, 01:38   #164
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.

Jeg kan heller ikke fatte at det å være pedofil er synonymt med å være en overgriper, for det er virkelig ikke tilfelle. På den annen side sett styres "folk" mye av media, og media har en fullstendig unyansert bruk av uttrykket pedofil. Er du pedofil er det det samme som å være ovegriper, sadist, voldelig og voldtektsforbryter.

Så sant. Pedofili er en legning. Det finnes overgripere blant alle legninger, enten de er pedofile, heterofile, homofile etc.

Gammel 05-07-09, 01:42   #165
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Men har virkelig denne mannen noen tekster som beskriver hans innerste tanker, som man kan leve seg inn i?

Tja, nå er ikke jeg ekspert på MJ, men ett eksempel er i "Stranger in Moscow". En strofe går "when you're alone and cold inside". Jeg tror han var en svært ensom mann. Nydelig sang, forresten.

Gammel 05-07-09, 08:38   #166
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg ingen spesiell MJ fan, og det har jeg aldri vært. Men jeg ser jo at det skrives at han hadde en grusom oppvekst, og at det forklarer mye. (?) Men han har visstnok i testamentet skrevet at hans mor (og far) skal ha foreldreretten til barna hans? Er det ikke de som er skyld i den grusomme oppveksten da?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 08:45   #167
Slettet bruker
Passiv

Standard

Mora hans har han vel ikonisert, mens faren har fått avskjed på grått papir og er vel (ihht ryktebørsen) ikke med i testamentet engang.

Det lille jeg har fått med meg av musikken hans er jo at noe av den er ganske triste greier.

Og jeg er enig i at man kan føle at man kjenner ham gjennom det han skriver. Men det betyr ikke at man faktisk gjør det. Og enda viktigere - om man faktisk kjenner noen så skal man være forsiktig med å tro at man vet alt om dem likevel. For man gjør faktisk ikke det. Tenk over selv - hvor mange av de som egentlig kjenner oss er det som faktisk vet om våre feks seksuelle prefereanser på detaljnivå? Eller hvor mange av oss kan si at de vet hvem i omgangskretsen vår som mishandles?

For ihht tallene så er det nemlig en eller flere i omgangskretsen til ganske mange av oss som opplever det. Og de som føler at de virkelig kjenner dem vet ingenting om det.

Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 10:24   #168
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kie, her.

Å mene at det blir tullete å sitte her og definere en mann som pedofil uten å være i en posisjon der man har forutsetninger for å sette den merkelappen på et menneske, er ikke det samme som å argumentere for at han ikke er det. Det er å rett og slett argumentere for at sånne merkelapper ikke bør hives rundt som konfetti.

I tillegg synes jeg det blir rimelig skralt med kildekritikken når man legger bl.a. sladderpressens oppslag til grunn for det hele.

Nå er jo mannen død, og er antageligvis ikke så plaget av hva som skjer videre. Men det kan være greit å huske på at mannen har barn som må leve med disse merkelappene om faren sin også.

Hør, hør!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-09, 23:49   #169
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Og jeg mista bestefaren min samme dag som MJ døde,det syns jeg også er veldig trist.. Stor klem til deg,det er veldig vondt å miste besteforeldre.

klem til deg også.

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-09, 08:37   #170
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Nå ruller hundretusenkronersannonsene til Platekompaniet over tv-skjermene med tilbud om t-skjorter og ørten samle-album. Førstnevnte har kommet med i det siste, var vel en 2-3 ukers leveringstid fra trykkeriet

MEN, det stopper ikke der. En amerikansk student har satt igang dette:

Let the freakshow commence!

Gammel 05-08-09, 18:22   #171
Brutus_
Bør lage seg en tittel selv

Brutus_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Brutus_ er populærBrutus_ er populærBrutus_ er populær
Standard

Bestefar Jackson vil ikke være med på en ny runde med "barneoppdragelse". Kanskje like greitt?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.