Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriell

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-09, 15:36   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: FrP-ballonger, AP-roser og annet valgmateriell

Hvorfor ikke, Ru?

Gammel 10-09-09, 20:05   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

He he - se her fikk jeg det i praksis gitt. Jeg var nemlig noe opptatt "et visst sted," da det ringte på døra for et kvarters tid siden. Jeg ropte ned til guttungen at han fikk lukke opp og se hvem det var.

Joda - ungen lukket opp, så gikk det en liten stund, og så gikk døra igjen. "I all verden?" tenkte jeg. Så trampes det opp i trappa, og dodøra fyker opp - "mamma - rose til deg! Jeg sa takk, altså."

Gammel 10-09-09, 21:35   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

Det finnes en ting jeg er veldig enig med Rødt i. Det er at det ikke burde være lov å bli millionær på å drive primære velferdstjenester som barnehage og sykehjem.

Ja, hvorfor i herrens navn ikke? Det viktigste er da at vi HAR gode velferdstjenester, og at vi har sikre arbeidsplasser og gode muligheter for å ha begge foreldre i arbeid. Mener du virkelig at man skal drive barnehage som et høyere kall?

:veldig forvirret:

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 21:53   #4
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Mener du virkelig at man skal drive barnehage som et høyere kall?
:veldig forvirret:

I følge privatskoleloven er det ikke anledning til å ta ut overskuddet fra privatskoledrift, mens barnehageloven gir rett til full offentlig støtte OG anledning til å ta ut overskuddet. Det henger fanken ikke på greip.

Jeg har et våkent barn jeg må ta meg av, men du kan jo lese mer her;
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2437720.ece
http://www.aftenposten.no/nyheter/ir...cle2435371.ece

Om overskuddet hadde gått tilbake til barnehagene, slik f.eks. Kanvas-stiftelsen gjør, så er det helt fint. Men jeg blir grinete og sur av folk som utnytter systemet og blir milliardær mens de snor seg mellom lover og regler i dette landet.

Gammel 10-09-09, 22:16   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

I følge privatskoleloven er det ikke anledning til å ta ut overskuddet fra privatskoledrift, mens barnehageloven gir rett til full offentlig støtte OG anledning til å ta ut overskuddet. Det henger fanken ikke på greip.

Om overskuddet hadde gått tilbake til barnehagene, slik f.eks. Kanvas-stiftelsen gjør, så er det helt fint. Men jeg blir grinete og sur av folk som utnytter systemet og blir milliardær mens de snor seg mellom lover og regler i dette landet.

...og jeg blir grinete og sur av at staten lager et system som gjør at må må sno seg mellom lover og regler for å tjene penger i det(te - siden jeg er i USA og ikke Norge nå) landet.

Hvorfor i alle dager skal det ikke gå an å tjene penger på å drive tjenesteyting, lurer jeg på? En annen ting er om det er mulig å tjene penger på å selge tjenester når man konkurrerer med staten, så lenge staten setter rammene. Jeg kan ikke helt se at vi har så mange barnehagemilliardærer i Norge, har vi...?

For å ta et helt annet eksempel. Min mann jobber i et fond som finansierer næringsutvikling. De var i gang med å reise et nytt fond innen miljøvennlig teknologi. Så fant staten ut at det var en god ide. Vips var det null vits for private å gjøre det samme, for staten har Gratis Penger, og det kan man ikke konkurrere mot

Jeg mener det er bra for Norge at det finnes mennesker som har lyst til å bli millionærer. Eller milliardærer. De skaper arbeidsplasser, de gir skatteinntekter (både gjennom egen skatt og skatten de som jobber for dem betaler). Og alt det andre positive arbeidsplasser drar med seg.

Gammel 10-09-09, 23:19   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg er selvsagt mot at folk bryter regler, enten de er i det offentlige eller private. F.eks. har vår offentlige barnehage flere ganger gått med for lav bemanning, fordi de ikke får vikarer.

Men at folk tjener penger på en god, lovlig og nyttig tjeneste kommer jeg aldri til å bli motstander av.

- No. 4 -
Gammel 10-09-09, 23:23   #7
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så lenge de putter offentlig tilskudd i lommen, så er jeg det.

Men sånn egentlig så skjønner jeg ikke hvorfor du og jeg diskuterer dette, for vi kommer aldri til å bli enige.

Gammel 10-09-09, 23:37   #8
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Vi kan være enige om at folk som snyter og svindler er Domme, og at vi aldri hadde hatt noe som ligner full barnehagedekning noe sted uten private barnehager?

- No. 4 -
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:54.