|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
flisespikker
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter
Det er ganske vanlig å bruke ordet, både på norsk og engelsk, om, tja, "akseptabelt" eller "comme il faut" eller hva man nå ellers bruker. Sikkert et uformelt og primært muntlig uttrykk, men det er altså ganske utbredt.
|
|
|
#3 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterNå var dette også en tråd om en personlig erfaring i utgangspunktet hvor det var klart flagget at et nettverk som innbefatter barnevakt ikke var noen selvsagt tilgjengelig ting. Jeg skjønner at du mener at det er dumt å dra personlige erfaringer inn i en tråd med en generell diskusjon, men det kan bli minst like galt, om ikke verre, å dra generelle holdninger inn i en tråd som i utgangspunktet var basert på en personlig erfaring fra en bestemt. |
|
|
|
#4 |
|
Bedreviter
|
Det forklarer en hel del, i grunnen.
Og du ville syntes det var helt ok om folk sa til deg at alle kan klare å amme hvis de virkelig går inn for det, eller at de som sliter med ammingen neppe har prøvd hardt nok, og at man ikke kan ha noen videre forståelse av hvor viktig amming er når man velger å gi opp eller begrense ammingen?
Å, kom igjen! Det var ord for ord det du selv skrev. Hvis du syns dette var teit, er det fordi teksten var teit i utgangspunktet. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
flisespikker
|
Det kan godt hende rine slett ikke ville tatt seg nær av noe slikt. Det er veldig stor forskjell på hvor personlig folk tar ting som i utgangspunktet er generelt formulert, og det å bruke "hva ville du følt, hvis ..."-forklaringen fungerer egentlig bare dersom den man bruker den på virker omtrent på samme måte som en selv.
|
|
|
#6 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Aleneforeldre og foreldremøter...og der klarte jeg å grønnprikke Skilpadda to ganger. Ser ut som det er mulig hvis man bare gjør det tett nok - maskinen hang litt her, så jeg visste ikke om det første klikket var registrert, og klikket en gang til.
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Dette var da veldig konstruktivt og lite egnet til å holde fart i en krangel synes jeg? |
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Teofelia: (Har quotet deg under her, denne er til den siste setningen din.) Jeg skjønner at Kif prøver å vise hvor dum jeg har vært ved å bytte ut ett ord med et annet i innlegget mitt. Jeg ser mange synes det var veldig festlig, men jeg personlig ser ikke sammenhengen mellom å skaffe seg en mann (forfeldelig lite PK, da, burde hun ikke sagt partner?
Vel, hvis jeg var unyansert i det første innlegget mitt, har jeg jo gitt både Smilefjes og andre medhold i at det selvfølgelig finnes tilfeller der "nettverksbygging" er umulig. Jeg er faktisk ikke enig med deg i at "perception is reality" i alle tilfeller. Spesielt ikke her på FP. Hvis du teller de som virkelig reagerer, så er ikke det så mange, egentlig. At reaksjonsterskelen er høyere på noen brukere enn andre, er det vel heller ingen tvil om.
Men jeg har jo aldri sagt til deg at "hadde du bare prøvd hardere, så hadde du fått det til." :skjønner fremdeles ikke problemet:
Her må jeg bare presisere noe, jeg ser at også andre tror at mitt innlegg om nettverk var skrevet på bakgrunn av foreldremøte/barnevakt-problematikken. Det var det faktisk ikke. Man kan jo få referat fra et foreldremøte. Man går glipp av en kaffe og kanskje muligheten til å si sin mening om saker som angår klassen, men ellers går det vel stort sett greit å være borte fra et møte eller to. Jeg tenkte mer på hvor sårbare barn uten nettverk er. (Her er jeg selvfølgelig også farget av lærerbakgrunnen, men det var altså ikke foreldremøtene jeg hadde i tanken da jeg skrev innlegget.)
Du har selvfølgelig et poeng der, ja. Slik jeg ser det, justerte jeg meg temmelig kjapt, men tydeligvis ikke kjapt nok. The damage was already done....
Som jeg sa til Smilefjes da hun påsto noe lignende: Jeg har aldri sagt noe slikt til noen i denne tråden. Her tar jeg forbehold om at jeg var litt trøtt i går kveld, men hvis dere finner et innlegg der jeg sier: "Du må bare prøve litt hardere, vet du," så: Feel free to quote me. :trenger dokumentasjon: |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Truth is in the x-files
|
Jeg er først og frems ute etter å fjase og ville gjerne servere den minst pk slash mest innlysende løsningen(=skaff deg en mann) på en slik måte at aC ikke ville bli fornærmet. Etter min mening presenterte du en litt annen men enkel løsning på problemet, og da kunne jeg ikke la være å falle for fristelsen å parodiere deg ...
|
|
|
#10 |
|
Halloen!
Akk, så var det tid for unnskyldningene, dere. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
maler
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterRine: når det etter mange innlegg hvor det skrives om at det ikke er bare-bare å få barnevakt for å gå på foreldremøte kommer et innlegg som poengterer at det er den enkeltes ansvar å skaffe seg et nettverk når man har barn, synes jeg ikke det er så rart om noen tolker deg dithen at de som blir hjemme fra foreldremøte fordi de ikke får barnevakt ikke har vært gode nok på nettverksbyggingen. Og dermed føler seg tråkket på tærne.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterCOOL!!! Jeg klarte FIRE. SP - sjekker du om de kom frem? |
|
|
|
#14 |
|
Trapper opp igjen !
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nepotisme.
|
|
|
#16 |
|
flisespikker
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterJeg fikk to fra allium, men bare én fra smilefjes. Tror hun bare skryter for å smiske.
|
|
|
#17 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterØy - jeg sendte to til etter de fire og jo. Noen har TATT DEM! |
|
|
|
#18 |
|
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterOg så har jeg ikke tatt meg personlig nær av noen uttalelser om nettverksbygging, altså. Jeg bare ser litt objektivt på det og ser at det kanskje ikke er så easy-peasy for alle. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Passiv
|
Sv: Aleneforeldre og foreldremøterDu er quotet av så mange som peker på at det er eksakt det vi oppfatter at du sier som du så ikke svarer på at jeg tror det ikke er så mye vits i å gjenta det. :giropp: |
|
|
|
#20 |
|
Halloen!
At dere oppfatter det, er ikke det samme som om jeg har sagt det. Det er ikke alltid det står noe mellom linjene. Jeg er quotet av tre, by the way, og ingen av de qoutene inneholder noe i retningen "bare prøv litt hardere, så går det nok." Jeg tror du gir opp fordi du ikke finner quoter som beviser påstandene dine, Smilefjes. |
|
|
|
![]() |
|
|