Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Gerd Liv Valla

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-07, 17:22   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gerd Liv Valla

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Så kanskje de ikke hadde noen tillitsvalgte, eller at vedk var i Vallas hule hånd
(puselanke, er vel mer rette ordet)slik at saken aldri ville bli diskutert internt?

Men skulle tro hun kunne klare å finne hjelp et annet sted da?
Jeg skjønner det er vanskelig, men jeg synes likevel at hennes egen (veeldig omfattende! ) oppsigelse burde gå til media .

Jeg sier ikke at Valla IKKE har gjort noe galt. Men jeg liker likevel ikke heksejakten/oppstyret i media.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 10:03   #2
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner jeg er mektig lei av denne saken nå.
Jeg har ikke satt meg godt nok inn i den til å ha noen mening om hvem som har rett og hvem som har feil (sannsynligvis er vel ingen av partene feilfrie her), men jeg reagerer på denne heksejakten Valla har vært utsatt for. Håper virkelig hun er så sterk i karakteren som hun fremstår i media, for et sånt kjør som hun har opplevd kan virkelig ta knekken på de fleste.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-07, 22:27   #3
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror jamme jeg må få tak i den rapporten der altså ...

Gammel 11-03-07, 22:54   #4
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg tror jamme jeg må få tak i den rapporten der altså ...

De som faktisk har tilgang virker jo mer enn villige til å dele, når de sitter og sender sms-er til journalister mens de sitter i et felles rom og leser den. Du og du så seriøs den organisasjonen virker...

Gammel 12-03-07, 00:08   #5
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

De som faktisk har tilgang virker jo mer enn villige til å dele, når de sitter og sender sms-er til journalister mens de sitter i et felles rom og leser den. Du og du så seriøs den organisasjonen virker...

Leste at det var Handel og Kontor som sørget for at ikke hele rapporten ble offentligjort. Dette fordi det var så mange sensitive opplysninger i rapporten

Dette begynner nesten å minne meg om disse såpeoperaene som går på dagen.

Gammel 12-03-07, 17:52   #6
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk bare halve på jobben.
De kunne nå ha sendt hele når de først var i gang!

Gammel 12-03-07, 22:12   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Jeg fikk bare halve på jobben.
De kunne nå ha sendt hele når de først var i gang!

Men seriøst, dette med lekkasjer: Det virker som om alle tar så lett på det - noe man må regne med liksom. Det virker veldig akseptert å bruke lekkasjer til å fremme sin sak, for å gjøre seg interessant, eller pleie "sin" journalist til neste gang man trenger ham.

Der jeg kommer fra så fører sånt til oppsigelser og kanskje til og med fengselsstraff (innsidehandel for eksempel). Bare se op oppstandelsen rundt Hydros regnskapstall. Det er egentlig ganske utenkelig å lekke hemmelighetsstemplet informasjon. Jeg oppfatter det som veldig lite seriøst.

Gammel 13-03-07, 09:10   #8
Gaia
villende

Gaia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 249
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men seriøst, dette med lekkasjer: Det virker som om alle tar så lett på det - noe man må regne med liksom. Det virker veldig akseptert å bruke lekkasjer til å fremme sin sak, for å gjøre seg interessant, eller pleie "sin" journalist til neste gang man trenger ham.

Der jeg kommer fra så fører sånt til oppsigelser og kanskje til og med fengselsstraff (innsidehandel for eksempel). Bare se op oppstandelsen rundt Hydros regnskapstall. Det er egentlig ganske utenkelig å lekke hemmelighetsstemplet informasjon. Jeg oppfatter det som veldig lite seriøst.

Her syns jeg Polyanna har et usedvanlig godt poeng. Hvis noe er hemmeligstemplet så skal det faktisk ikke lekkes. Og ved å lekke informasjon om rapporten så gjør jo de som lekker det samme som Valla tidligere er kritisert for (lekkasje av informasjon om arbeidstaker). Det blir dessuten noe voldsomt dobbeltmoralistisk ved det hele.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-07, 09:49   #9
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Standard

Nå har jeg bare lest den delen av rapporten som er offentliggjort, men der får i hvert fall begge parter i denne saken smekk på fingrene. Heldigvis. Når det gjaldt det med å gå ut i media, så har begge sider vært like ille.

Jeg synes det er en uting med alle disse lekkasjene, de eneste gangene fagforeningsfolket enten det er LO, YS, Akademikerne eller andre, klarer å holde kjeft er når det er tariffoppgjør og de er i mekling hos Riksmeklingsmannen.
Det er jo aldeles hinsides all fornuft. Tillitsvalgtapparatet er tross alt bygget opp på TILLIT, og det må man pleie!
(Men nå er det vel strengt tatt ikke tillitsvalgte i ordets rette forstand som er problemet i denne saken, bare alle forbundslederne, de PR-kåte jævlene.)

Gammel 15-03-07, 10:01   #10
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg må si at jeg har fått et litt mer positivt syn på den tapende parten og mindre positivt syn på den "vinnende" parten etter å ha lest en del av rapporten. :åpplyser:

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 10:43   #11
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg må si at jeg har fått et litt mer positivt syn på den tapende parten og mindre positivt syn på den "vinnende" parten etter å ha lest en del av rapporten. :åpplyser:

Kan du utdype dette?

Granskningsgruppen konkluderte tross alt med knusende kritikk av Vallas lederstil...!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 10:50   #12
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Kan du utdype dette?

Granskningsgruppen konkluderte tross alt med knusende kritikk av Vallas lederstil...!

Ja, men det kom også frem at det var faktafeil i oppsigelsesbrevet som Yssen sendte til VG. Ang disse styrevervene.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 12:18   #13
Line*
Expired

Medlem siden: Dec 2006
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er drittlei hele Valla! :utbruddstrengende:

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:22.