|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
Eklektisk
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?
OK, Oschlo it is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det snedige er jo at det konsekvent blir en slik by vs. by vs. nok en by-debatt.
![]() |
#165 |
maler
|
Nei, du har nok rett i det du skriver. Jeg har aldri bodd i Oslo som barn eller med barn, og da jeg bodde der bodde jeg i nord/vest hvor det jeg beskriver ikke er noe problem, men hvor jeg aldri hadde hatt råd til å bosette meg med barn. Sånn sett har jeg bare andrehåndskjennskap til oppvekst i Oslo, jeg har en haug kusiner og fettere som vokste opp der. Og de hadde minoritet-på-egen-skoleproblemer så det holdt. Men klart, nå bodde de i den delen av byen dette er et tema i. Jeg vil gjerne la barna mine vokse opp i internasjonale miljøer, og de må gjerne venne seg til at barn kommer i forskjellige farger (her er det litt lite av det, jeg tror vi har 5 mørkhudede på trinnet eller noe sånt og av dem er 2 adoptert).
![]() |
#166 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg har for øvrig slept med meg en østlending til Bergen, og selv han nekter å bo i Oslo.
![]() |
#167 |
I mål
|
Dette vil selvsagt variere innad i byen, som i mange andre byer. Men man trenger jo ikke bo i sentrum for at dette skal være annerledes? Da tror jeg du har sett litt lite av Oslo. Vi bor 5 minutters gange fra markagrensa. Det tar 12 minutter med banen til byen. Jeg sykler til jobb på 5 minutter. Mannen tar banen til jobb på 10 minutter (+7 minutter å gå til banen). |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Familien min har for øvrig tilknytning til en liten bøgd utenfor Mo i Rana.
![]() |
#169 |
Glamorøs
|
Nå kommer han vel fra ei knøttebygd på østlandet også da, så det er kanskje ikke så rart.
Det er selvsagt en ting jeg savner med Oslo, boplass og gode utearealer.
![]() |
#170 |
maler
|
Jeg har ikke sett lite av Oslo altså, og jeg fornekter ikke at man kan bosette seg slik i forhold til jobb at det kan gå helt fint, bor man slik til at begges jobber og kollektivtransport ligger greit i forhold til hverandre er det slett ikke verre reiseveier der enn her. Jeg er nok litt farget av slik vi bodde og reiste da vi bodde der. Hvis man må reise noe sted samtidig med alle andre og man enten må bytte kollektivtransport eller man må bruke bil, så tar ting tid. Det gjør det i og for seg her også, men det er mindre målestokk. Hvor slitsomt man synes det er å bruke tid på transport varierer vel fra person til person, for meg er det viktig å unngå akkurat det.
![]() |
#171 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg synes det er litt skummelt i Oslo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#172 |
I mål
|
Oslo sentrum er jo ikke greia. Det er nærmest ingen som bor her som liker seg noe særlig akkurat der. Jeg har ikke vært i sentrum siden før jul jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#174 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jah, som voksent enkeltindivid elsker jeg Oslo Sentrum.
![]() |
![]() |
#175 |
kamerat
|
![]() Sv: Hvor i Norge tror du det er best å vokse opp - og hvorfor?Jeg er født og oppvokst i Oslo og er veldig glad i sentrum.
![]() |
#176 |
I mål
|
Ok da |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
I mål
|
Ja, selvfølgelig |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Oslo sentrum er Oslo S, Karl Johan og Aker brygge. Spør en hvilken som helst turist.
![]() |
|
|