|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
Bedreviter
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på katta
Helt opplagt. Og på samme måte som at bedagelige eiere som ikke liker å gå tur i marka ikke bør anskaffe en irsk setter "fordi den har så vakker pels", på samme måte bør ikke folk bosatt på Majorstuen eller Grunerløkka anskaffe katter som bare trives ute i det fri når de får rase fra seg som de selv ønsker det. |
|
|
|
|
|
#162 |
|
Personlig pessimist
|
Vi hadde også en sånn. Funket ikke:
|
|
|
|
#163 |
|
Har ikke tittel
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, rine, jeg mener ikke at du må si opp jobben din. Gurimalla. Nei. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Har ikke tittel
Dette er jeg selvsagt enig i. |
|
|
|
|
|
#165 |
|
can-jur
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaKan ikke borettslag el. organisere kattebæsj plukke dager?
|
|
|
|
#166 |
|
Bedreviter
|
Det er mulig jeg ikke er oppdatert på dette og tror for dårlig om katteeiere, men mitt inntrykk er at svært mange bare anskaffer seg "en katt", uten tanke for om de skaffer seg en katt med de rette egenskapene i forhold til hvor man bor. |
|
|
|
|
|
#167 |
|
Har ikke tittel
Jeg kan vel ikke uttale meg om hvordan "de fleste katteeiere" er i forhold til dette, men jeg synes ikke du er på bærtur altså. Man ser jo stadig katter i tettbebygde strøk, og det er jo ikke bra, synes jeg. Jeg tror dog at mange av kattene i tettbebygde strøk er løskatter. Det er ikke noe jeg vet altså, jeg bare tror det. |
|
|
|
|
|
#168 |
|
Glamorøs
|
Jeg syns det er en smule dramadronningete å mene at det å kaste vann etter en katt er dyremishandling.
Heromkring har de fleste katter halsbånd med tag, så det er ikke løskatter, nei. Jeg syns for øvrig ikke at en chip sier så mye om man tar vare på katten sin eller ikke. Den gjør det jo egentlig bare enklere å la den reke, siden man kan regne med at andre sier i fra om de finner den.
|
|
|
#169 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
|
|
|
|
#170 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaNiks. Nada problem løst når vårt borettslag består av 11 leiligheter med en lukket bakgård og ingen har katt. Kattene er helt umulige å finne ut hvem som eier når området i all hovedsak består av bygårder med 15-30 leiligheter i hver.
|
|
|
#171 |
|
Har ikke tittel
Jeg synes chipping er bare positivt. Det har ikke noe som helst med at det da er enklere å la katten reke rundt. Den tanken har faktisk aldri streifet meg engang. (Og så vidt jeg skjønner ut fra denne tråden så reker jo kattene noe voldsomt selv om de ikke er chippet.) |
|
|
|
|
|
#172 |
|
Glamorøs
|
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg sier ikke at det er negativt, Jane. Jeg sier bare at det har ingenting med hvor godt man tar vare på katten sin. Katten reker jo ikke noe mindre om den er chippet.
|
|
|
#173 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaJeg irriterer meg over kattedritt overalt. Hundeeiere må plukke opp etter seg, mens katter kan drite hvor som helst for "min katt driter baaare inne i sandkassa si".
|
|
|
#174 |
|
Twinsouls
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboen helte en bøtte med såpevann på kattaDette fant jeg :http://debatt.sol.no/content/fakta-om-katt
Hvorfor kastrere katten din?
Og om du sparer en hundrelapp i måneden fra du planlegger å få deg katt – til katten er gammel nok – får du antakelig penger til overs til å kjøpe halsbånd for! Har du ikke råd til å kastrere/sterilisere – bør du heller ikke skaffe deg katt som kjæledyr Kilder:
|
|
|
#175 |
|
Har ikke tittel
OK. Men du mener at katten reker mer om den er chippet, fordi eiere da lar den reke mer? |
|
|
|
|
|
#176 |
|
Glamorøs
|
Nei, jeg sier at det forhindrer ikke reking. At man chipper sier egentlig ingenting om man passer på katten sin eller ikke. :teskje: Det sier bare noe om at man er interessert i å få den tilbake om den forsvinner eller dør. En chippet katt kan like gjerne ha en eier som syns det er helt greit at de driter i naboens postkasse, som kun blir matet i garasjen og som blir etterlatt hjemme mens eieren drar på tre ukers sydenferie.
|
|
|
#177 |
|
Har ikke tittel
Åh, unnskyld. Du skrev ikke at den reket mer. |
|
|
|
|
|
#178 |
|
Glamorøs
|
Jaha? Hvordan da? Hvordan hjelper det egentlig katten at man chipper den? Sånn bortsett fra at hvis noen finner den så er det større sjans for at man får den tilbake. Misforstå meg rett, jeg syns det er veldig positivt at katter blir chippet (for å ikke snakke om kastrert, det er virkelig supert!), om ikke annet viser det at eieren legger litt penger i katten, og er interessert i å beholde den. Det sier i midlertid ingenting om hvordan vedkommende behandler katten, eller mener at katten skal få utfolde seg. Chippen gjør det lettere for andre å finne eieren, ergo kan faktisk eieren passe mindre på katten sin enn uten chip (gitt at han bryr seg like mye om en uchippet katt), fordi det er lettere for andre å returnere den. Jeg skrev ikke at chippen gjorde noe med rekingen til katten, men at det kunne gjøre noe med eierens holdning til det.
|
|
|
#179 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Problemet er vel ikke at katteeiere ikke "bryr seg om" katten sin. Problemet er at de er ego og late og bryr seg lite om hva naboene synes om kjæledyret deres. Jeg er for øvrig uenig i at det er løskatter som er problemet. Her i nabolaget har iallfall alle kattene eiere, jeg er sikker på at de får både mat og chip (de som trenger det..) men de får altså reke fritt. Sikkert mens eieren toer sine hender og håper at han ikke ødelegger for mye for naboen. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
Har ikke tittel
Det er jo nettopp det jeg mener er bra med chipping da. At man kan få katten sin tilbake om den skulle bli borte. Og ja, jeg synes det sier litt om katteeier jeg da. Jeg tenker at man bryr seg, og er en seriøs katteeier når man lar kattene bli chippet. Men for all del, det er mulig jeg er helt på jordet. :dom: |
|
|
|
![]() |
|
|