|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#161 |
can-jur
|
![]() Sv: Hemmeligheter i parforhold
Helt klart, jeg har to sånne veninner og de er gulle gode.
![]() |
![]() |
#163 |
Erfaren nok
|
Det kommer jo litt an på hva skal informasjon det er og?
![]() |
#164 |
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nei, det forstår jeg godt. Men jeg synes at det blir (i denne tråden) nærmest presentert som om det finnes en mal som gjelder for alle- både når det gjelder forhold til venninner og forhold til partner.
![]() |
#165 |
flisespikker
|
Det er jeg enig i. Det jeg primært reagerte på, var ikke at hun ikke ønsker å være fortrolig med venninner, men at hun så ut til å avfeie alt av "betroelser" som enten en slags "fnise over gutter"-greie eller en "søplebøtte"-greie, og det syntes jeg var veldig ensidig og forenklende i forhold til sånn som jeg tenker om private betroelser/samtaleemner mellom venner.
![]() |
#166 |
can-jur
|
Ikke Dårlig Mor, Mim`s mor
![]() |
![]() |
#167 |
Passiv
|
Men dette betyr jo da faktisk at om det var meg så kunne du ikke hjulpet meg som tross alt var den syke fordi jeg ikke kunne snakket med deg om dette i utgangspunktet fordi mannen din da ville informeres. Syns du det er greit da? |
![]() |
![]() |
#168 |
© All rights reserved
|
Ja! Mannen er min aller, aller beste venn, jeg forteller han det meste, vi deler det meste, men jeg skjønner jo at jeg må ha et annet nettverk enn bare mannen min. Den dagen han evt. går fra meg, dør i en arbeidsulykke, blir alvorlig syk osv - så trenger jeg jo andre enn bare mannen. Ellers blir jeg veldig ensom og alene og det høres ikke noe OK ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#169 |
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er du som har taushetsplikt så hvorfor forteller du det videre til din mann (i moderert form)? Har du behov for debrifing får du ta det på jobb der det hører hjemme. Om mannen din betror seg til en venn om det du har fortalt han vet vel ikke du?
![]() |
#171 |
can-jur
|
![]() |
![]() |
#172 |
flisespikker
|
Jeg har ikke egentlig oppfattet at noen har sagt noe om at man "burde" fortelle ting til venninner i stedet for til partneren sin? (Snarere er det vel flere som sier at de har veldig nære forhold til partneren sin; jeg tror nesten alle har sagt at de forteller partneren om det aller meste.) Det at flere har sagt at det er ting de heller snakker med venninner om, tror jeg er mest for å forklare hvorfor man mener at det ikke alltid er greit at venninnen forteller alt man snakker om til sin mann. Ikke for å argumentere for at man skal si ting til venninner i stedet for sin mann. (Øh, nå ble det mange "sin"-er her. Det jeg mener, er at det er forskjell på at jeg ikke vil at f.eks. Mim skal fortelle mine private anliggender til Mim-mannen, og på at jeg ikke forteller mine private anliggender til min egen mann.)
![]() |
#173 |
can-jur
|
Jo men som du ( og relativt mange andre
![]() |
![]() |
#174 |
Ekvilist
|
Så lenge han vet hvilken arbeidsplass du er på, så skal det mye til for ikke å utfordre taushetsplikten altså, selv om man fjerner navnene på de det gjelder. Jeg synes generelt folk er for sleivhendte med taushetsplikt, det har jeg sett en god del eksempler på i forumverdenen også. Fra lærere, barnevernspedagoger, barnehageansatte, sosionomer som forteller om hva som har skjedd på jobb. Jeg blir litt opprørt når jeg leser den slags.
![]() |
#175 |
Passiv
|
Så den dagen du altså står der med en meget privat problemstilling selv så er det helt ok for deg å vite at din venninnes mann vet ting om feks underlivet ditt? :trenger dette med teskje: |
![]() |
![]() |
#176 |
can-jur
|
That day will never come
![]() |
![]() |
#177 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kan godt hende, men sånn er det bare. Jeg blir forferdelig alene og ensom om han dør. Jeg vet det. Mannen er min bestevenn, og jeg antar alt det som andre snakker med venninner om, er det jeg snakker med ham om. Jeg er for sær og introvert til å finne noen som matcher meg så godt som ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#178 |
Erfaren nok
|
Da jeg jobbet i bhg kunne det være jeg opplevde ting som påvirket meg følelsesmessig. For meg var det da naturlig å prate om dette med min mann, men uansett var jo fokuset meg. Om jeg da omtaler det som skjedde uten å nevne kjønn, alder og andre ting om barnet er det jo ganske vanskelig å vite hvem det er for han. Han kjente jo ikke min jobbverden. Jeg ville nok ikke gjort det samme om jeg hadde jobbet i samme bygd som vi bor i feks. Da blir det for nært. Men å fortelle om en opplevelse som hadde rørt meg gjorde jeg, med full tillit til at han ikke flyr rundt og sier det videre.
Enten går det bra, eller så går det over. Sist redigert av Nessie : 11-04-10 kl 13:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#179 |
Passiv
|
Ok. Da har jeg rett og slett nærere relasjoner enn deg til mine venninner. Jeg hadde ikke betenkt meg et kvart sekund på å spørre Mim eller allium om noe om kropp - i full trygghet om at jeg kan se mannen i øynene neste gang likevel. |
![]() |
![]() |
#180 |
Erfaren nok
|
Jeg skjønner hva du mener.
![]() |
|
|