|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Det har skjedd, men da snakker vi om 5 min en gang eller to. Og så har det vært på nære nippet, men det teller jo ikke for vi har jo vært der i tide, men det føles litt sent når ungene står påkledt utenfor alene sammen med den ansatte. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Henter du barna i tide?"Festlig" at denne tråden kom opp nå...
|
|
|
#3 |
|
|
Sv: Henter du barna i tide?
Det var flere som slet i trafikken i går. Mannen skulle hente lillemann på Aktiitetsskolen kl. 18 (de hadde vært på tur). Heldigvis var jeg hjemme, så jeg dro med meg Houdini i full fart og var der presis kl. 18. Da var det 4 barn som ikke var hentet....
|
|
|
#4 |
|
Kom ut av tellinga.
|
For å være litt vrang: en av forutsetningene for å få arbeidsledighetstrygd er at man faktisk har pass til evt barn.
|
|
|
#5 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Henter du barna i tide?Ja, jeg henter i tide. Prøver å være der minst 15 minutter før, slik at jeg rekker å komme meg ut med to barn og alt utsyr innen stengetid.
|
|
|
#6 |
|
Quiet, please
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg kom et par minutter for sent én gang, fordi jeg ble sittende i kø et sted der det aldri er kø. Heldigvis kunne jeg bare ringe en av de andre mammaene og be henne ta med seg Storesøster og vente utenfor porten. Ellers er jeg veldig nøye på å komme minst 10-15 min. før stengetid, for jeg kan ikke fordra å stresse med å pakke sammen med ungen under armen på vei ut døra. Dessuten har jeg stor respekt for at de ansatte vil hjem når arbeidsdagen er over. Som andre har nevnt her så har de også barn som skal hentes, middager som skal lages og fritidsaktiviteter og avtaler. Hvorvidt andre yrkesgrupper ofte må jobbe litt ubetalt overtid er for meg helt irrelevant, jeg synes det handler om å ha et minimum av omtanke for andre mennesker.
|
|
|
#7 |
|
Hvor: Akershus
Nemlig! Men hvor mange gjelder det... og blir det gjort fordi foreldrene er ondsinnede eller fordi de ikke har noe valg i fht. arbeidstiden sin? Jeg er enig at det må føles vanskelig for det barnet det gjelder... huff, får helt vondt av å tenke på det.
|
|
|
#8 |
|
♥
![]() ![]() ![]() |
De kunne godt hatt undersøkt dette litt nærmere, hva barn egentlig føler om dette. Og om det gir utslag for noe senere i livet. Min erfaring med det jeg kjenner til er at de savner foreldrene noe veldig når alle ungene er dratt. Skal ikke si så mye mer enn det, men det tar på ungene (e) å alltid være sist. Dette kan nok ikke vi fortelle foreldre heller, eller bør vi kunne få lov til det? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg vet ikke om de har så vondt av lange dager i barnehagen. Min kommer når det åpner (7.30), og hentes et kvarter før stengetid (litt tidligere nå som det er skoleferie og lite trafikk). Hun er alltid en av de siste som hentes, noen ganger den aller siste. Jeg har aldri opplevd at hun har stått å trippet ved porten og ventet på mamma, hun koser seg på en huske eller eller leser bok med den ansatte som er igjen. Jeg hadde nok blitt ganske sint hvis en av de ansatte ba meg hente tidligere fordi de syns så synd på henne, og spesiellt fordi jeg vet at når siste barn har gått, går de ansatte hjem. I går var jeg f.eks den siste som hentet kl 16.20, og den ansatte gikk hjem samtidig med oss - selvom barnehagen har åpent til 17. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Quiet, please
|
Barn er forskjellige, noen barn kunne ikke brydd seg mindre, mens andre barn er det litt sårt for. Uansett får jeg litt vondt av familier der foreldrene tilsynelatende egentlig ikke har tid til å ha barn, og dermed skaper en forferdelig stressende hverdag for både seg selv og ungene. Mange barn i dag går rundt og er omtrent like stressa som en gresk bankdirektør.
|
|
|
#11 |
|
Huff ja... Jeg er helt overbevist at ungene føler det på kroppen å bli hentet sist hver dag... orker ikke tenke tanken på hva de kanskje tenker inni seg osv.
|
|
|
#12 |
|
Quiet, please
|
Tviler på at de ikke vil barna sine vel, men jeg drister meg til å påstå at mange av disse foreldrene kunne hatt mulighet til å lage seg en litt mindre hektisk hverdag hvis de var villig til å ofre litt karriere, bo litt trangere e.l. en liten periode. Søsteren min fikk nylig baby, og både hun og mannen har krevende jobebr med mye overtid i perioder. Hun kommer til å finne på noe annet å gjøre så fort hun kan, bl.a. fordi hun ikke orker å løpe rundt etter seg selv med ungen på slep. Det vil mest sannsynlig føre til at de får litt trangere økonomi i noen år, men det er faktisk et offer man bør være villig til å gjøre når man får barn. Så lenge man får det til å gå rundt, selvsagt. Jeg vet det er en del familier som ikke har sjangs i havet til å gjøre det annerledes, og de har min fulle sympati og medfølelse.
|
|
|
#13 |
|
Jeg er helt enig med deg.
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Henter du barna i tide?Selvsagt!
|
|
|
#15 |
|
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Sv: Henter du barna i tide?Vesla hentes i tide
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Henter du barna i tide?Jeg har kommet 5 minutter for sent en gang. Da hadde jeg ringt og sagt i fra at jeg stod bak et trafikuhell på ring 3 og jeg var visst ikke alene om å komme senere enn vanlig den dagen. Herremannen og assistenten gjorde seg klare og stod utenfor og ventet. Jeg tilbød meg å kjøre assistenten dit hun skulle. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
geskjeftig
|
Sv: Henter du barna i tide?Vi har også en barnehage med lang åpningstid (06.45-17.15), så det skulle bare mangle. Nå har jo ikke vi den lengste barnehagekarrieren, så det kan hende det blir noen uhell med tiden. Stjernekikkeren blir levert klokka 7 og hentet mellom 15.20 og 16. En sjelden gang har han blitt til nærmere stengetid, men da har det vært ekstremtilfeller.
|
|
|
#18 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Henter du barna i tide?Er det virkelig vanlig at barna er ferdig påkledd hvis de blir hentet tett opptil stengetid? Det har jeg (heldigvis) aldri opplevd, med mindre de er ute å leker eller noe. Hadde vært kjekt noen ganger om vinteren da, når man har det travelt og har en million klær å ta på |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Tittel og tittel....
|
Hos oss kler vi på barna dersom det er et ønske fra foreldrene, men ellers så bruker vi den tiden der det er veldig få barn igjen til å snakke sammen, lese bok eller andre ting som barnet har lyst til å gjøre, evt rydder litt og slike ting.
|
|
|
|
#20 |
|
Har fått viljen sin
|
Hvorfor mener du denne ferien må tas ut i løpet av sommeren, og hvorfor mener du at mange uker i strekk er bedre enn en uke her og to uker der i løpet av året? |
|
|
|
![]() |
|
|