|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#161 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?En Dårlig Mor™. Selvfølgelig.
|
|
|
#163 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg tror Skilpadda er inne på noe med "partner in crime"-teorien sin. Slik er det iallfall hos oss. En er helt OK å ta med på restaurant, med to bli det straks litt verre. |
|
|
|
|
|
#164 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Vi har vært ofte nok på restaurant til å konstatere at det ikke er et tema om vi skal ta med ungene på større gastronomiske opplevelser enn barnevennlige restauranter og/eller kortere måltider. Gastronomiske opplevelser gikk greit med 1 barn (jeg minnes fremdeles en 7-retters middag i Italia i 2006
|
|
|
#165 |
|
maler
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Hovedgrunnen til å ikke ta med eldste på bagatelle er prisen.
|
|
|
#166 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Ingen kan jo ta med noen på Bagatelle lenger!
|
|
|
#167 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Er den lagt ned? |
|
|
|
|
|
#168 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jaa.
|
|
|
#170 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?
Ja, og så spiller jo alderen inn. Det er to vidt forskjellige opplevelser å ta med toåringen kontra seksåringen, liksom.
|
|
|
#171 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Jeg har faktisk vært på restaurant med 2-åringen i dag. (Ok, det var Macern da, og ok, hun er 3 om 3 uker.)
|
|
|
#172 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Ja det er som mange sier, hver for seg er det ikke noe problem å ta med gutta noe sted. Sammen er de dynamitt for å si det sånn. Men det er jo selvfølgelig bare vi som har gjort en dårlig jobb med de, og ikke har kustus på de. (Hilsen mamman min, 61 år som ikke har kustus på seg selv.) |
|
|
|
|
|
#174 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2009
![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?1) Kan du ta med barnet ditt (barna dine) på restaurant uten skandale?Ja, det kan han, vi har som regel med litt tegnesaker eller noen små biler
|
|
|
#175 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#176 |
|
Blekksprut
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?Huff, jeg får litt dilla av enkelte "eksperter" her. Pussig at det så ofte er 1barns foreldre som innehar fasiten for barneoppdragelse? Er det en ting jeg har lært i min karriere som småbarnsmor er at barn er forskjellige - uansett hvilken oppdragelse. Det ser jeg hos mine egne barn og blant venner og families. Før (i mitt forrige liv da jeg ikke hadde barn) trodde jeg også det var så enkelt å bare gjøre sånn og slik - og så kom det et pent oppdratt, renslig og høflig vesen ut. Så enkelt er det faktisk ikke. Nå har jeg 4 barn (og skal heller ikke ha flere), og hver enkelt har sin egen nydelige personlighet. En kan sitte på restaurant i timesvis - og storkoser seg, den andre er mer utålmodig, og de 2 yngste (eneggede tvillinger) er såpass små enda at vi ikke har vært på de helt store restaurantutfluktene med de. Annet enn type familievennlige cafè\restauranter-varianter da. |
|
|
|
|
|
#179 |
|
Men først, kaffe!
Høres ikke ut som dette er aldersbetinget, de kommer nok aldri til å bli enkle restaurantkunder. Noen må jo få pisket personalet rundt så det gjøres en god jobb også. |
|
|
|
|
|
#180 |
|
kamerat
|
Sv: Er barnet ditt restauranttrent?De kommer til å sende maten tilbake til kjøkkenet når de blir store. Men det er kult.
|
![]() |
|
|