Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå II?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-10, 23:57   #161
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå II?

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Jeg er nesten ferdig med dette teppet fra garnstudio. Strikker i Sandnes alpakka, men angrer på at jeg ikke brukte originalgarnet Merino extra fine, tror det hadde blitt finere.

Knallfint teppe!!

Gammel 05-09-10, 01:25   #162
Majsa
Quiet, please

Majsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Nydelig teppe, Appelsin!

Trengte en liten pause fra giraffgenseren, så nå holder jeg på med denne halsen:

Gammel 08-09-10, 17:30   #163
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Ehm... det er vel strengt tatt bare en genser som gjelder...

HVOR finner jeg den oppskriften?

Gammel 08-09-10, 17:31   #164
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har laget denne ferdig etter å ha småplukket på den en stund nå. Størrelse nyfødt etter øyemål og hukommelse.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg DSC_0001.jpg (36,3 KB, 55 visninger)

Gammel 08-09-10, 18:00   #165
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

HVOR finner jeg den oppskriften?

Inni mitt hode... Det er i grunnen bare en gul genser med svarte striper. Sirklen og LSK er brodert på

Gammel 08-09-10, 22:16   #166
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Lenge siden jeg har strikket. Ble en haug med torpavotter sist runde.

Vurderer å prøve meg på denne til meg selv, men er usikker på farge.

Gammel 08-09-10, 22:18   #167
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer på denne til Mikro:

Men usikker på farge, og mannen sier han ikke vil gi sin mening før etter UL.

Gammel 08-09-10, 22:20   #168
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg lurer på denne til Mikro:

Men usikker på farge, og mannen sier han ikke vil gi sin mening før etter UL.

Brunt kan jo gå til begge kjønn! Lekker

Gammel 08-09-10, 22:30   #169
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ja, men jeg liker ikke brunt. Har strikket den i brunt (på bestilling) og den var jo fin altså, men jeg er ikke egentlig glad i det. Synes det er kjedelig. Vil gjerne ha noe unisex, men litt sprekere enn brunt.

Gammel 08-09-10, 22:42   #170
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Grønt!

Gammel 08-09-10, 22:44   #171
Malama

Malama sin avatar

Standard

Jeg er vanskelig, og faller ikke helt for grønnfargene, tror jeg... Må se på garnet live.

Min første tanke er rødt, men jeg tror en helt rød pose blir litt... mye. Så evt en kombinasjon med noe? Eller, så ser vi jente på UL og går for noe rosa/lilla eller en av de pene blåfargene om vi ser gutt... Vet ikke enda.

Gammel 08-09-10, 23:29   #172
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg skrikket "hentesett" til mine før de kom til, uten å vite kjønn.
Eldste fikk hvitt, mellomste mintgrønn og blått og minsten gult.
Oransje er jo kult og tøft for begge kjønn. Skulle jeg fått et barn til tror jeg at jeg hadde villet ha oransje.

Eller som du sier, en kombinasjon.

Gammel 09-09-10, 07:52   #173
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er nettopp ferdig med et par Polly Jean sokker:

Retz er ikke aktiv  
Gammel 09-09-10, 08:18   #174
Vimsen
"De"

Vimsen sin avatar

Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Denne:

Vedlagte filer
Filtype: pdf Hættetrøje Navia.pdf (1,06 MB, 17 visninger)
Gammel 09-09-10, 09:23   #175
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Ferdig med Lun bris teppe, nå strikker jeg denne til Lillesøster:

Skulle være feriestrikk, men skal straks begynne på ermene.

I kofferten er det pakket mønster og garn til kjole i lerke, rullegenser i shetland soft og en bukse i babyull.

Hvilket hefte er jakka fra?

Ina er ikke aktiv  
Gammel 09-09-10, 15:47   #176
Plingo
Erfaren

Medlem siden: Aug 2010
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

@Appelsin: teppet blir kjempefint! Har strikket det i orginalgarnet selv.

Akkurat nå strikker jeg på Babysvøb - Det hele kongeriket (aka det danske prinseteppet).

Plingo er ikke aktiv  
Gammel 09-09-10, 16:35   #177
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikket også hentesett til begge mine uten å vite kjønn.

Snuppa fikk et i brunt og gult. Hun så ut som en liten humle i det antrekket.

Knerten fikk grønt og mørkt lilla. Han var så fin atte.

Gammel 10-09-10, 12:49   #178
lavendely
Singing in the rain

lavendely sin avatar

Medlem siden: May 2008
lavendely er litt kullavendely er litt kul
Standard

Jeg strikker Nøstebarns bestefarstrøye....tar sin tid. Kjenner at neste prosjekt må bli med tjukkere pinner og garn! Men den blir nok kjempe fin!

Gammel 10-09-10, 12:55   #179
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg strikker på en ribb ullbukse til snuppa i str 1 år. I tynn alpakkaull i naturhvit og grønn. Det tar nok litt tid.

Gammel 10-09-10, 12:59   #180
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg strikker kjole til meg selv på pinne 3. Nevnte jeg at jeg er 1.79 høy?

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:33.