|
|||||||
| Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: Hva strikker du nå II?Elias er fortsatt på pinnene ...
|
|
#2 |
|
trenger lading
|
Sv: Hva strikker du nå II?Lenge siden jeg har strikket. Ble en haug med torpavotter sist runde.
|
|
|
#3 |
|
trenger lading
|
Sv: Hva strikker du nå II?
Ble hvitt. Begynte i går, og det er ikke det enkleste garnet å strikke av nei. Litt bedre nå som det begynner å bli flere masker. Best å ikke gjøre feil, for det er håpløst å rekke opp masker. Alt henger seg fast i småtrådene. Får se om jeg egentlig er fornøyd med hvit. Vurderte svart eller grått. Om jeg ikke er førnøyd med fargevalget blir det kanskje julegave i stedet.
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg lurer på denne til Mikro:
|
|
#6 |
|
Sv: Hva strikker du nå II?Ja, men jeg liker ikke brunt. Har strikket den i brunt (på bestilling) og den var jo fin altså, men jeg er ikke egentlig glad i det. Synes det er kjedelig. Vil gjerne ha noe unisex, men litt sprekere enn brunt.
|
|
#8 |
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg er vanskelig, og faller ikke helt for grønnfargene, tror jeg... Må se på garnet live.
|
|
#9 |
|
trenger lading
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg skrikket "hentesett" til mine før de kom til, uten å vite kjønn.
|
|
|
#10 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg er nettopp ferdig med et par Polly Jean sokker: |
|
|
|
|
#12 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikket også hentesett til begge mine uten å vite kjønn.
|
|
|
#13 |
|
Singing in the rain
Medlem siden: May 2008
![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker Nøstebarns bestefarstrøye....tar sin tid. Kjenner at neste prosjekt må bli med tjukkere pinner og garn!
|
|
#15 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Hva strikker du nå II?Nå er det snart vottetid igjen, og ingen fra i fjor er selvfølgelig å oppdrive. Ergo strikker jeg votter. Nøstebarns rillestrikkede. For å gjøre dem litt annerledes i år, så strikkes de i striper. Og det er selvfølgelig også fordi jeg har så himla mye restgarn.
|
|
#17 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg har forresten nettopp fullført en hel haug med tova votter til både barn og voksne, i ulike farger (restegarn, ja). Skal bli godt å ha til vinteren, tenker jeg. Oppskriften er en modifisert variant av blånissevottene, de har fungert godt tidligere år.
|
|
#18 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hva strikker du nå II?Jeg strikker monsterbukse til lillebror i brun m/lysebrune striper. |
|
|
|
|
#19 |
|
Sv: Hva strikker du nå II?I påvente av avklaring på fargen på andre del av babyteppet, og å bestemme farge på kjøreposen har jeg begynt på ei lita ullbukse (ulltruse?) til Knerten, ment som bruk som sperrelag over tøybleiene, han bruker formsydde bleier med ullbukse på natta, og "hovedbuksa" begynner å bli litt lita. (oppskrift eksisterer ikke, det er en kraftig modifisert utgave av en blanding av 2-3 buker jeg likte sånn halvveis...) Og nå skal jeg altså strikke den noe høyere og litt bredere i skrittet og med litt lenger "ben".
![]() |
|
|