Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jatte med HELTENE ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-07, 12:45   #161
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jatte med HELTENE ...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det ER faktisk lov å sette sine egne ord på ting, selv om noe lignende er blitt sagt før.

Heldigvis.

Gammel 10-02-07, 12:50   #162
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Det ER faktisk lov å sette sine egne ord på ting, selv om noe lignende er blitt sagt før.

Signerer.

Gammel 10-02-07, 12:52   #163
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Signerer.

Signerer.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 12:53   #164
DM
Live and let live

DM sin avatar

DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette blir bare bedre og bedre.

Gammel 10-02-07, 13:21   #165
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo ikke jatting bare fordi man er enig. Selv om jeg er enig med noen så gjør ikke det meningen mindre min.

Folk som er enig med noen i en enkeltsak vil jeg ikke si er jatting heller, men det er vel de som alltid ender opp med å ha samme meninger som noen (med noen forstås her lederen,helten), og som ofte ikke ,eller aldri, ytrer sin egen mening eller versjon, som i alle fall jeg oppfatter som jattere (kjenner at jeg liker ordet meelopers myyyyyyyyye bedre enn jattere ) En som dilter med mengden, eller de populære/heltene av frykt for å stikke seg ut, bli upopulær eller misforstått, og som holder kjeft i stillhet dersom de en gang imellom er uenig med de populære/heltene.

Sist redigert av Elin : 10-02-07 kl 17:06.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 13:39   #166
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Signerer!

Elin -min største meeloper!

Gammel 10-02-07, 13:56   #167
My
Semiaktiv

My sin avatar

My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

jeg synes det er morsomt og inspirerende hvis oppegående folk mener noe annet enn jeg gjør (og antar egentlig uten videre at andre oppegående folk også tenker litt slik). Spennende å finne ut hvordan de tenker, og å få "kjørt" meg litt når det gjelder hva jeg selv mener.

Dette er jeg veldig enig i . Det er enkelte som jeg elsker å diskutere med fordi de argumenterer for sitt syn (som gjerne er det motsatte av mitt) på en saklig og oppegående måte, og som tvinger meg til å tenke igjennom nøyaktig hva jeg mener og hvorfor jeg mener det, ved å stadig sette spørsmålstegn ved mine argumenter. Diskusjonen fører som regel ikke til at noen av oss skifter syn, snarere tvert om, det kan få oss til å bli enda sikrere på det synet vi hadde, men gjennom å tvinge oss til å argumentere har det fått oss til å bli mer bevisst på hvorfor vi mener som vi gjør. Utrolig verdifullt. (Skal ikke nevne navn, men jeg kan jo peke )

Hvis diskusjonen hadde gått over i usakligheter, personkarakteristikker og skittkasting derimot, ville den vært helt verdiløs etter min mening (i allefall utover en eventuell underholdningsverdi -noe som kanskje heller ikke skal undervurderes).

Det har også vært diskusjoner som har fått meg til å skifte syn på ting, og det er gjerne der hvor det ikke bare er snakk om politikk og personlige meninger, men der motparten har mye mer kunnskap enn meg på et område, og derfor lærer meg noe nytt. Tinetoff har fått meg til å få et nytt syn på muntlig språk (dvs hva som er "riktig" og "feil" å si), Hatifnatten har på enkelte områder endret mitt syn på Kirken, Madam Mim om kosthold, ElinM om bæring av babyer (vs det at de skal ligge på magen og trene mest mulig) etc. Og dette kaller jeg heller ikke etterdilting.

Gammel 10-02-07, 14:11   #168
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og med dette innlegget fikk Lille*My seg en meeloper.

Gammel 10-02-07, 14:16   #169
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Folk som er enig med noen i en enkeltsak vil jeg ikke si er jatting heller, men det er vel de som alltid ender opp med å ha samme meninger som noen, og som ofte eller aldri ytrer sin egen mening eller versjon, som i alle fall jeg oppfatter som jattere (kjenner at jeg liker ordet meelopers myyyyyyyyye bedre enn jattere ) En som dilter med mengden, eller de populære/heltene av frykt for å stikke seg ut, bli upopulær eller misforstått, og som holder kjeft i stillhet dersom de en gang imellom er uenig med de populære/heltene.

Jeg kan ikke for mitt bare liv komme på en eneste en som passer til den beskrivelsen her inne.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 14:18   #170
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan ikke for mitt bare liv komme på en eneste en som passer til den beskrivelsen her inne.

Men på andre forum, derimot...

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 14:24   #171
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Men på andre forum, derimot...

Gammel 10-02-07, 15:09   #172
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bare ga en beskrivelse på hva jeg mener med jatter/etterdilter/medløper/meeloper i innlegget mitt. Jeg skal være enig i at man finner svært få av dem her inne på dette forumet heldigvis. Men de finnes, synes jeg. (Poengterer: synes jeg)

Gammel 10-02-07, 15:31   #173
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Jeg bare ga en beskrivelse på hva jeg mener med jatter/etterdilter/medløper/meeloper i innlegget mitt. Jeg skal være enig i at man finner svært få av dem her inne på dette forumet heldigvis. Men de finnes, synes jeg. (Poengterer: synes jeg)

Bare sånn for å kverulere: Hvis de skal passe til beskrivelsen din lenger opp er det ikke lenger snakk om å synes, det var jo snakk om ganske målbare verdier:

• alltid ender opp med å ha samme meninger som noen
  • ofte eller aldri ytrer sin egen mening eller versjon ()
  • holder kjeft i stillhet dersom de en gang imellom er uenig med de populære/heltene

Gammel 10-02-07, 15:37   #174
Myrsnipa
Pen. Så det så.

Myrsnipa sin avatar

Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare sånn for å kverulere: Hvis de skal passe til beskrivelsen din lenger opp er det ikke lenger snakk om å synes, det var jo snakk om ganske målbare verdier:

• holder kjeft i stillhet dersom de en gang imellom er uenig med de populære/heltene

Nemlig. Man kan ikke synes at noen er 165 høy for å si det sånn. Enten er man det eller ikke. Sånn er det med din beskrivelse også Elin.

Gammel 10-02-07, 15:47   #175
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

ALLE jatter med meg

Er nok en helt ja.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 15:51   #176
My
Semiaktiv

My sin avatar

Standard

Myrsnipa og Glitterchick: Man kan ikke synes nei, men man kan tro. Man kan tro at en person er 165 høy, eller man kan synes at det ser ut som om vedkommende er 165 høy. Kanskje er den høyere, kanskje lavere, eller kanskje har man rett i sin antagelse. På samme måte som man kan mistenke, eller synes det virker som at en person jatter med "heltene" for å bli likt av disse, og holder det for seg selv hvis man er uenig av redsel for å bli upopulær. Det er nært beslektet med å synes. Jeg skjønner i allefall hva hun mener, selv om jeg ikke har kommet over noen som jeg mistenker for å oppfylle de kravene hun setter.

Jeg synes at dere er vrange akkurat nå. Jeg tror dere skjønte hva hun mente.

Gammel 10-02-07, 15:59   #177
Elin

Elin sin avatar

Standard

Det som du ramser opp er hva jeg legger i en som jatter med. At andre ikke synes det er slik, er for meg greit. At andre ikke synes dette forumet har jattende medlemmer er også helt greit. Det er ikke sikkert at f.eks. du og meg synes det er samme personer som jatter. Hva som er en jatter for meg, trenger ikke å være det for deg. Hva man legger i det, er jo en subjektiv mening, selv om verdiene er aldri så målbare. De færreste synes jo at en selv er en som jatter med. Jeg har liksom til gode å høre noen si:

"huff jeg er alltid enig med flertallet jeg, ellers blir det så uhyggelig stemning"

eller:

"Jeg forsøker alltid å være enig med de som utmerker seg som helter og poplulære i gruppen, for ellers er jeg redd for å ikke være en av dem, og at de skal synes at jeg er teit".

Men at en som jatter med tenker slik stille med seg selv, er jeg hellig overbevist om, og det sier selvfølgelig ikke vedkommende høyt, for da er man jo ikke lenger en av "dem" (dvs. heltene/de populære)

Sist redigert av Elin : 10-02-07 kl 16:04.
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 15:59   #178
Mandarin
godt brukt

Mandarin sin avatar

Hvor: Der
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes det er fascinerende at noen klarer å merke forskjell på om folk jatter med, eller om de er rett og slett bare er enige.

Satt akkurat å tenkte det samme .

Men nå kan det jo være at jeg jatter med , eller er jeg enig?

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-07, 16:12   #179
Elin

Elin sin avatar

Standard

Man kan jo sette dette i sammenheng med en tristere og langt mer seriøs situasjon enn et internett-forum: Mobbing.

ALLE vet at mobbing forekommer. Det er mye mobbing i samfunnet, og alle vet det. Allikevel innrømmer sjelden noen selv at de er en av mobberne. Mobbere har som oftest noen "medsammensvorne" som ikke nødvendigvis liker det mobberen holder på med, men som allikevel velger å "holde seg inne med" mobberen i frykt for å bli mobbet selv dersom man ikke følger han/henne, og dermed ikke tilhøre noen gruppe lenger.

Gammel 10-02-07, 16:12   #180
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Men at en som jatter med tenker slik stille med seg selv, er jeg hellig overbevist om, og det sier selvfølgelig ikke vedkommende høyt, for da er man jo ikke lenger en av "dem" (dvs. heltene/de populære)

Det kan nok hende, men jeg har til gode å se noen som oppfyller kriteriene du setter for hva du mener som jatting. Og siden du mener at noen her jatter så må de nødvendigvis oppfylle kriteriene dine. Og da tenker jeg på de "ytre" kriteriene du satte opp, ikke hva vedkommene tenker inni seg. Det vet jeg ingenting om.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.