Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-11-17, 00:18   #1
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Har laget hvit pizza en stund (som på Olivia), men må ha noe annet nå. Hva digger du?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 00:21   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Tomatpure, bernaisesaus, løk, stekt sopp, biffstrimler, nykvernet pepper og ost. I den rekkefølgen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 00:23   #3
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Herlighet, du er synsk, satt akkurat og googlet biff -og bearnaisepizza! Hva slags ost her? Saus på etter steking, ja?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 00:26   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Saus før steking. Bruker den osten vi har. Norvegia oftest. Eller fireostermix.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 00:36   #5
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Jeg har lyst til å prøve den Hellstrøm og Svendsen lagde i sitt program, med Gorgonzola, pære og spinat.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 00:58   #6
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Høres godt ut! Vet du om det finnes oppskrift?

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 01:30   #7
dutte
fornyet
 
dutte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Far out east
Innlegg: 2.186
dutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smartdutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Høres godt ut! Vet du om det finnes oppskrift?

Nei men sikkert mulig å søke opp. Gikk på TV i går.

__________________
08 09

dutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 04:44   #8
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Fikk servert en pizza med blåskimmelost ( fra tube) på bunnen, og spekeskinke mener jeg det var. Himmelsk! Det var noe annen ost på toppen... kanskje noen her inne vet nærmere hva det kunne være?

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 07:33   #9
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Sporsems pizzasaus, chorizo, feta, rødløk og spinat er en av mine favoritter.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 10:04   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Bølgen og Moi tomatsaus, spekeskinke, søte cherrytomater og pinjer. Ruccola ved siden av. Hvit saus, spekeskinke og cherrytomater er også godt.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 10:10   #11
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Pesto på bunnen,så karamellisert løk, blanding av ost og muggost og spekeskinke på toppen.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 10:11   #12
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Nam!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 11:41   #13
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Pesto på bunnen,så karamellisert løk, blanding av ost og muggost og spekeskinke på toppen.

Den høres veldig god ut! Elsker pesto, tror jeg lager den til meg selv (jeg får egen glutenfri!) og biffvarianten til gjestene som ikke liker pesto så godt. Gleder meg!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 12:05   #14
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Creme fraiche med hvitløk, oregano og en dæsj hvit balsamico-eddik, røkt andebryst i skiver, tynne appelsinskiver og rødløk med litt ost på toppen.

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 12:08   #15
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Tomatsaus, karamellisert løk og ost etter ønske. Etter steking har man på ruccolapesto (jeg liker ikke vanlig pesto, så dette er supert). Veldig godt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 12:38   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Har aldri smakt sånn hvit pizza så tar gjerne imot oppskrift på den fantastiske.
Hos oss går det kun i 80-talls tjukk pølsepizza.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 13:59   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Vi lager hvit pizza med bare rømmesaus i stedet for tomatsaus på bunnen. Fortrinnsvis med hvitløk i, men har gjort det også uten å tilsette rømmen noe. Ost og deretter hva man vil.

Biff og Bearnaise-pizzaen på Peppe's har vel sausen ringlet over etter steking, men tipper begge deler blir helt fint.

For tiden har jeg en forkjærlighet for spekeskinke tørket i ovn på bakepapir. Legg skinkeskivene flatt på papiret, i ovnen på 180 gr og 5 min., sånn ca. Skal være sprøstekt. I noen oppskrifter står det 100 grader og 30 minutter, da behøver man nok ikke passe like godt på. Knuses mellom fingrene og drysses på hva du vil, også f.eks. pasta, i suppe eller salat.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 14:08   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Jeg bruker creme freishe blandet med litt hvitløk og sharlottløk, god skinke, pinjekjerner (tas på etterpå), god chèvre, ruccolasalat og honning (tas over etter steking). Nykvernet pepper. Og parmesan! Både før og etter steking, annen hvit ost kan også strøs over creme fraishen.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 15:27   #19
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Vi lager enkel hvit saus av creme fraishe, olivenolje, salt, pepper, revet hvitløk og godt med oregano eller timian.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-17, 16:32   #20
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.431
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pizzatips? Trenger ideer til noe jeg ikke har prøvd!

Kanskje litt kjedelig men her er iallefall tips herfra:

Marinert biff (eventuelt tørrkrydrer om dårlig tid), bacon, løk og fersk sjampinjong.

Pepperoni, løk, grønn paprika og ananas

Tacokrydra karbonadedeig, løk/rødløk, rød paprika, mais og salte tortillachips.

På alle de skisserte vanlig kjøpt eller hjemmelagd saus og ost før fyllet.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no