Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-13, 15:17   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

For skole, altså? Og hvordan brukes det hos dere?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 15:23   #2
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Her du sett på evalueringen gjort på oppdrag fra Utdanningsdirektoratet i fjor? Jeg synes den er nyttig:
http://www.udir.no/Laringsmiljo/Arbe...bbeprogrammer/
Udir gir støtte til Respekt, Zero, Pals og Olweus.

Hele vurderingen av programmene ligger som en pdf nederst i nyheten.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 15:24   #3
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Jeg har erfaring med Olweus og Zero og synes ikke noen av dem slår "vanlig" arbeid med klassemiljøet, jente og guttemøter, Steg for steg, loggbok, ta tak i alle episoder som oppstår etter hvert, osv.

Antimobbeprogrammer blir ofte for mekanisk og med fokus på å "krysse av" for utført punkt i steden for å se klassen an og ta tak i det som trengs i den aktuelle klassen. Synes jeg.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 15:28   #4
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

oslo78: May Britt Postholm, professor i pedagogikk ved NTNU, har skrevet om dette i rapporten. Interessant lesing, synes jeg.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 15:34   #5
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

oslo78: May Britt Postholm, professor i pedagogikk ved NTNU, har skrevet om dette i rapporten. Interessant lesing, synes jeg.

Skal lese den i kveld. Jeg mener jeg har lest den før en gang, men en oppfriskning skader ikke.

Jeg deler bare rent personlige erfaringer altså.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 21:37   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Jeg er i utgangspunktet skeptisk til programmer, av grunner dere sier. Men lærerne hos oss sier at de finner en del "tankestartere", nye verktøy, gode dialoger og rett og slett hverdagsinspirasjon av noe som kommer utenfra. De har brukt det som Lions har, Mitt valg. Men det er visst litt "stengt for ombygging" og lærerne føler at de tråkker litt i ring og leter etter nye tanker.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 21:38   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Ellers så har det også vært en del snakk om "nulltoleranse", hva nå det betyr, og elevpatruljering. Erfaringer?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 21:45   #8
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Ikkje mobbeprogramm, men skulen her bruker Zippy. Fekk nyleg beskjed om at det var kommen eit "kurs" til for mellomtrinnet.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 21:57   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.934
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Vår skole bruker Olweus, og vi og barna er fornøyde med det. Jeg synes ikke det brukes blindt slik at man ikke tar tak i ting som skjer også utenfor programmets rammer. Det setter fokus på endel ting som egentlig er selvsagte, men er fint blir snakket om blant elevene. I tillegg så er det ikke kun et program for de som ikke har det bra (enten man blir mobbet eller er den som mobber), men et program for alle. Alle er viktige, og alle skal bevisstgjøres sin rolle. Jeg har sansen for dette, og tror at det gjør arbeidet lettere for læreren. Refleksjonen har jeg gjort meg selv da jeg synes det er godt å selv ha noen faste rammer rundt mine arbeidsoppgaver. Hvordan man velger å nyttiggjøre seg av disse rammene står man jo litt fritt til, så sant man følger opplegget, og da tenker jeg at det gir en mulighet til å jobbe bedre med et slikt hjelpemiddel. Man blir hjulpet en god bit på veien og så former man den siste biten selv.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:15   #10
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Skolen vår bruker PALS, og har gjort det i snart seks år. Jeg har satt meg ganske grundig inn i det, lest, vært på møter osv. PALS er ikke et antimobbeprogram, altså. Det har elementer i seg som i en verden med lysegrønn himmel med rosa prikker muligens kunne ha fungert mot mobbing.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:27   #11
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Vi bruker Zero. Det jeg synes fungerer bra er oppskriften vi følger på tilsyn i alle pauser, og også før skoledagen starter. Lærerne går med Zero-refleksvester og er svært synlige, og alle bruker den alltid i sin tilsyntid, faktisk. Elevene sier de liker å alltid kunne se en vest, det er trygghet. Vi har stor dekning både inne og ute, i alt har 15 lærere utetilsyn (morsomt at IPad foreslo utepilsen, fnis) i vår 45 minutters storefri, på en skole med litt over 300 elever. 5 av gangen i 15 minutter hver. Ellers har vi en zerotime i uka hvor vi snakker/har rollespill/jobber med case, og sosiale kompetansemål på ukeplanen hver uke.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:34   #12
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Vi har av og til brukt elevpatruljering, men det avhenger veldig av "tonen" på de eldste trinnene. Det er ikke hvert år det funker.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:35   #13
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Skolen vår bruker PALS, og har gjort det i snart seks år. Jeg har satt meg ganske grundig inn i det, lest, vært på møter osv. PALS er ikke et antimobbeprogram, altså. Det har elementer i seg som i en verden med lysegrønn himmel med rosa prikker muligens kunne ha fungert mot mobbing.



Utdyp gjerne!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:39   #14
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Det er et behavioristisk belønningssystem. Fysiske tegn på ros, f.eks et "roskort", gis for å forsterke ønsket atferd. I teorien skal man ikke kjefte for uønsket atferd, men demonstrativt belønne den ønskede atferden. F.eks hvis Trond ikke tar opp boka si, men Lise gjør det. Da gir du Lise et roskort og forklarer hvorfor, og håper på at Trond da skal ta opp sin bok.

I "antimobbeøyemed" kan man da f.eks finne på å gi roskort til elever for å leke med elever de ikke liker eller som ikke har noen venner. "Å, lekte du med Bjørn? Så snill du er, her er et roskort!". Stigmatiserende much?

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:43   #15
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Skolen vår bruker respektprogrammet. Jeg har ingen erfaring, men det virker ok. (Og stor forandring på vår skole - som frem til fjor vinter hadde en rektor som mente mobbing ikke fantes)
http://laringsmiljosenteret.uis.no/v...ammer/respekt/

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-13, 22:49   #16
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Mitt inntrykk av PALS er at det er enormt omfattende, og krever mye innsats for å fungere.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 08:58   #17
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Jeg har hørt om folk som ikke misliker PALS så mye som jeg gjør fra beskrivelsen (jeg er veldig lite glad i sånn belønning/adferdsstimuleringsgreier), men det viser vel bare at en skikkelig klok lærer kan ta utgangspunktet i nesten hva som helst og få det til å fungere.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 10:15   #18
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg har hørt om folk som ikke misliker PALS så mye som jeg gjør fra beskrivelsen (jeg er veldig lite glad i sånn belønning/adferdsstimuleringsgreier), men det viser vel bare at en skikkelig klok lærer kan ta utgangspunktet i nesten hva som helst og få det til å fungere.

Jeg er veldig skeptisk til PALS og har hørt mange historier om hvordan dette programmet brukes feil og på en måte som kan gjøre skolemiljøet dårligere.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 10:31   #19
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Jeg har erfaring med Olweus og Zero og synes ikke noen av dem slår "vanlig" arbeid med klassemiljøet, jente og guttemøter, Steg for steg, loggbok, ta tak i alle episoder som oppstår etter hvert, osv.

Antimobbeprogrammer blir ofte for mekanisk og med fokus på å "krysse av" for utført punkt i steden for å se klassen an og ta tak i det som trengs i den aktuelle klassen. Synes jeg.

Vi har Olweus der jeg jobber. Der gjør vi alle disse tingene du nevner hele tiden, i tillegg til det som pålegges av programmet. Jeg synes det hjelper å systematisere og kartlegge arbeidet med klassemiljøet, og jeg føler at jeg får et ekstra lite spark/hjelp/flere ideer når jeg føler at jeg står fast. Vår skole ligger under gjennomsnittet på mobbeundersøkelser i kommunen. Vi ser på resultatene at etter vi ble en Olweusskole, så gikk tallene drastisk ned ganske kjapt.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 10:32   #20
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har dere erfaring med et godt antimobbeprogram?

Men om man kun følger programmet uten å gjøre noe forebyggende/ta ting når de dukker opp/whatnot, så har det liten effekt.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no