Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-13, 14:07   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Er det flere som har merket det? Særlig i parkene. Det lukter råtten bæsj, men det virker ikke som det (bare) er på grunn av all hundebæsjen som har dukket opp etter at snøen forsvant, men rett og slett fra bakken. Hanskene til Hiawata stinket opp hele gangen i går, etter vanlig utelek.

Blærgh.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:08   #2
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Jepp. Jeg var i Oslo i går og det lukta... Men hvis det er noen trøst er det samme lukta her i sør og.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:08   #3
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Ofte så kommer lukten av forråtnelse fram om våren, syns jeg. I parker vil jeg tro at det ligger blader og langt gress etc som ikke ble ferdig med å råtne i høst, og varmen nå gjør at det ligger og koser seg og råtner i smeltevannet.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:10   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Det som er så rart er at jeg syns det ble verre etter at det frøs på igjen.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:11   #5
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Fenomenet kalles isbrann. Det vil si at det ligger is på gresset og når sola varmer så råtner gresset og lager denne forferdelige kvalme drittlukta. Vi sliter veldig med det her nå og det er forferdelig lukt også inne på skolen fordi ungene tråkker i dette og drar lukta med seg inn.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:12   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Fenomenet kalles isbrann. Det vil si at det ligger is på gresset og når sola varmer så råtner gresset og lager denne forferdelige kvalme drittlukta. Vi sliter veldig med det her nå og det er forferdelig lukt også inne på skolen fordi ungene tråkker i dette og drar lukta med seg inn.

Aha! Så det er faktisk verre med isen, og ikke bare vanlig smeltelukt. Interessant, jeg har ikke hørt om det før.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:14   #7
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.7479168
Fenomenet er vanlig når jorda tiner etter en periode med frost. Da inneholder jorda mye vann og lite oksygen. Syra som dannes når organisk materiale brytes ned uten tilgang på luft, heter smørsyre.

__________________
2006 og 2009
Zulu er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:19   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Hva dere vet altså!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:23   #9
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Jøss, kjenner til isbrann, men aldri fått med meg at det faktisk kan føre til lukt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:28   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Åh, det kjente jeg i går også. På Lambertseter. Skikkelig hundebæsjlukt. Trodde jeg hadde tråkket i hundebæsj og sjekket skoene for det forsvant ikke.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:32   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

GinaK, jeg også! Jeg sjekket skoene mine flere ganger.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 15-03-13 kl 16:47.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:37   #12
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.154
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Smørsyre, er ikke det det samme som tåfis (som det så fint heter)?

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:38   #13
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.004
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Jeg synes det stinker en blanding av hundebæsj og oppkast. Æsj!

Jeg visste ikke at det het isbrann, men jeg har fått med meg at det ikke bare er gammel hundebæsj som sørger for den liflige duften av vår.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:42   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Vi hadde med vennegruppe hjem i går, og gikk gjennom en park hjem. Jeg har nedsatt luktesans, men selv jeg reagerte på lukta. Og det sier ganske mye, for jeg reagerer vanligvis ikke på lukt. Vi trodde at en av ungene hadde tråkket i hundebæsj eller noe. Det var rett og slett parken som hadde "satt seg i oss".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:46   #15
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Jeg stod å skulte mot doen da jeg hentet førsteklassingen på skolen igår og vi stod sammen i garderoben. Hun kjente ikke at det luktet vondt - så plukket jeg opp ett av votteparene som hadde falt ned og da holdt jeg på å kaste opp...

Hadde helt fortrengt dette vårfenomenet! (Skjønt vår og vår det er jo flere kuldegrader og vinter)

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 14:51   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Jeg syns ikke det har vært like ille andre vårer. Jeg begynte å ransake gangen etter råtten mat i dag, helt til jeg fant hanskene. De hadde ligget oppå en lue og et skjerf, og alt måtte i vasken.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 15:06   #17
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.036
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Ai ai! Det forklarer hvorfor jeg annenhver dag nå beskylder storebror for å ha lekt i bæsj. Det stinker ekstremt, og jeg lette også gjennom halve gangen etter gammel melk og i det hele tatt første dagen det skjedde.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:29   #18
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.414
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Det lukter spy her også, det er virkelig ille.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:40   #19
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Ah, var det derfor jeg sjekket skoene mine i går.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 16:47   #20
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det lukter så vondt i Oslo om dagen!

Aha! fra meg også.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no