Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fordommer …

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-06, 00:23   #41
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fordommer …

Jeg vil i utgangspunktet si at jeg har få fordommer. Jeg hadde mange før, men med årene har jeg lært meg å bli mer åpen for at ikke alle er slik jeg forventer, eller mener de bør være.

Jeg er igrunn svært åpen for ulikheter blant mennesker; både i ord og gjerninger, og jeg dømmer sjelden ut fra førsteinntrykk.

Såklart er det situasjoner hvor jeg kan tenke "gud, for en dott", eller "herlighet, enn å mene noe slikt da", men dette er ikke fordommer i mine øyne. Ihvertfall ikke så lenge jeg kun tenker at dette er jeg uenig i, istedet for å tenke at denne personen må jo være komplett idiot siden han mener noe slikt.

Men fordommer mot fordommer; det har jeg, og da mener jeg tydelige fordommer. Feks de som har fordommer mot homofile, og som i klare ord dømmer disse nedenom og hjem. Eller de som høylydt kritiserer at andre gjør ting på en annen måte enn dem selv, i den tro at ens egen måte er den eneste riktige. Da får jeg vonde fornemmelser og stygge tanker om vedkommende...

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no