Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vil du ha søndagsåpne butikker?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Vil du ha åpne søndagsbutikker?
Nei 115 51,80%
Ja, men matbutikker holder 52 23,42%
Ja, men ikke matbutikker 0 0%
Ja, alt 48 21,62%
Jeg har ikke tatt stilling 5 2,25%
Gulrot 2 0,90%
Deltakere: 222. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-15, 22:41   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

For min egen del skulle jeg gjerne hatt søndagsåpne butikker, men siden ulempene er såpass store for arbeidstakere og småbutikker, så er det ikke såpass stor gevinst at jeg synes det er verdt det.

Enig.

Jeg kommer til å benytte meg av det hvis det kommer, men ønsker det ikke.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 22:47   #42
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.627
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Jeg synes butikken skal få velge selv om de vil ha åpent eller ei, og så kan jeg få velge om jeg vil benytte meg av den eller ei.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 23:13   #43
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Nei. For meg vil søndagsåpent stå for en utvikling i samfunnet som jeg er prinsipielt i mot.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-15, 23:14   #44
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Ja, der det her lønnsomt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 00:58   #45
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.028
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg synes butikken skal få velge selv om de vil ha åpent eller ei, og så kan jeg få velge om jeg vil benytte meg av den eller ei.

Her er jeg også.

Jeg må ærlig innrømme at jeg hadde syntes det var en befrielse å kunne få handlet skikkelig på søndager også.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 01:52   #46
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.146
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Her i UK har jo omtrent alle butikker søndagsåpent, men jeg hadde gjerne sett at det ikke var sånn. Det er jo alltid like travelt i byen ...

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 07:27   #47
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Nei, synes det er super fint med en stengt dag

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 08:26   #48
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Nei.

Selv om det er noen som må være på arbeid på søndager så synes jeg ikke at det er et argument mot en utglidning i forhold til det at vi har en felles dag der så mange som mulig har fri og der fokuset for byturer ikke er handling.

Jeg er redd for at det vil bli en vanskeligere arbeidssituasjon for mange som er ansatt i varehandel og som vil bli presset til å arbeide på tider som er mindre familievennlige. Eventuelt til dyrere varer. Butikkene kommer jo ikke til å selge mer, bare spredd over mer tid, så om de ikke tjener mer må de heve prisene på det de allerede selger.

Jeg er redd for at det vil gjøre situasjonen vanskeligere for små butikker som allerede er i en presset situasjon.

Og jeg har problemer med å se det enorme behovet for å kunne handle alle dager i uken. Uansett hvilken arbeidssituasjon man har så tror jeg at det er de færreste mennesker i Norge som ikke har kjøleskap og derfor ikke kan oppbevare matvarer for mer enn en dag.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 08:30   #49
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg synes butikken skal få velge selv om de vil ha åpent eller ei, og så kan jeg få velge om jeg vil benytte meg av den eller ei.

Hvis det først åpnes for dette, ligger det lite valg for butikkene om de skal ha åpent eller ikke. Det samme gjelder forslaget om at det kan overlates til kommunene. Jeg synes Gudmund Hernes kommentar i Morgenbladet fredag "Erna-parlamentarismen" tok dette på kornet:

Sitat:

Eller ta søndagsåpne butikker. Her vil Erna påtvinge flertallet en frihet til søndagshandel som det fraber seg – to tredeler er mot at søndag skal bli alminnelig handledag. Men en ideologisk minoritet skal imøtekommes.

Denne saken illustrerer også et annet problem for de borgerlige partiene: at de stanser analysen ved det man kan kalle førsteleddseffekten – altså at man ikke vurderer virkningene i senere ledd. Poenget illustreres perfekt av den fremste civitassen i Venstre, Sveinung Rotevatn, som sier at søndagsåpent er en sak som egner seg for lokalt selvstyre. Han ser bare på førsteleddseffekten og har ikke skjønt Bislettprinsippet for frihet: Den første som reiser seg på tribunen ser bedre. Når andre som da ser dårligere tvinges til det samme, blir til slutt alle verre stilt: ingen ser bedre, men har tvunget hverandre til å stå. Rotevatn ser bare førsteleddseffekten – ikke at den som velger først, endrer valgbetingelsene. Eller tror han at hvis Oslo kommune åpner for søndagsåpent for kjøpesentret CC-Vest, så kan Bærum kommune la være å gjøre det samme på andre side av Lysakerelva for Fornebu S?

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:03   #50
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Jeg skjønner argumentet om lønnsomhet. Men hvorfor trekkes arbeidstid på mindre familievennlige tidspunkt inn? Hver gang det har vært snakk om utvidet åpningtid i butikkene så blir det trukket frem hvor fryktelig familiefiendtlig dette ville bli. Jeg har jobbet på hotell i 20 år, og hver gang dette diskuteres tenker jeg; er det værre for butikkansatte enn f.eks. ansatte i hotell og restaurant å jobbe såkalt mindre familievennlige arbeidstider?

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:04   #51
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg synes butikken skal få velge selv om de vil ha åpent eller ei, og så kan jeg få velge om jeg vil benytte meg av den eller ei.

En stor andel av butikkene har beliggenhet inne på kjøpesenter. Dermed vil kjøpesenterene være de som avgjør om butikkene skal holde åpent eller ikke og ikke butikkens eiere.


Mange småbutikker er i dag i en nokså tøff situasjon og vi ser i alle fall her at fler og fler går konkurs. Med en ekstra åpningsdag vil ikke dette gjøre det lettere for de vil jeg tro.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:09   #52
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.807
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Jeg har ingen sterke meninger om saken. Men jeg bor på en plass med søndagsåpne matbuikker og sportsbutikk om vinteren.
Jeg må jo innrømme at det er utrolig praktisk. Og ofte så handler vi for hele uken på søndagene.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:26   #53
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Egoistisk sett, ja. Jeg syns det var deilig at alt var åpent på søndager da jeg bodde i utlandet.

Men jeg skjønner jo at de fleste ansatte gjerne vil unngå det. Og spesiellt i butikker på senter, de må jo stort sett følge senterets åpningstider, så eierne har jo ikke noe valg dersom senteret vil holde åpent.

Vi har en søndagsåpen Kiwi, som jeg prøver å unngå for alt i verden. Den har en konstant konkurranse om hvor mange mennesker man kan presse inn på under 100 m2, eller hva det er. Angst.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:35   #54
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Nei, men jeg synes Brustadbu-greiene er idiotisk, og vil heller at de butikkene som velger å ha søndagsåpent, skal ha HELE butikken åpen. Men de må vel ha flere på jobb da, så den biten skjønner jeg. Skulle dog ønske de hadde samme regler når det gjelder å hente ting inne i butikken. Jeg var lens for soyamelk en gang, og ungene skulle ha kakao. De hadde soyamelk inne i den avstengte delen men nektet å hente. På en annen søndagsåpen butikk er det aldri noe problem. Synes jo slike allergivarer burde være tilgjengelige også på søndager.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 09-01-15 kl 09:44.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:40   #55
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.357
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Vi har tre søndagsåpne Brustadbuer innen 5 minutters kjøring. Samme erfaring som flere her, de ansatte løper inn og ut og henter varer som ikke er i bua. Sist fikk jeg til og med gå inn i hoveddelen av butikken selv og finne det jeg trengte. Konseptet med Brustadbuer er sånn sett blitt ganske meningsløst. Når de først skal ha åpent, ønsker jeg meg at man har full tilgang på hele butikken. Dagens løsning er en merkelig hybrid. Når det er sagt, hadde det nok ikke blir noen katastrofe om det ikke fantes søndagsåpne matbutikker for vår del, men vi har heller ikke bleiebarn eller andre faktorer som gjør at vi noen ganger bare MÅ handle ting vi mangler så ofte om søndagene. Mer kjekt å ha-ting som blir kjøpt enkelte søndager.

I vårt område er det kun Kiwi og Bunnpris som har Brustadbuer. De andre kjedene velger å ikke ha det. Usikker på om det hadde endret seg om det ble frislipp.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:41   #56
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.916
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Anita72: Det jeg mener (og vel for så vidt også skrev) var ikke at det er mindre familievennlig for noen å jobbe på søndager. Men at det er lite familievennlig å legge arbeid til søndager i det hele tatt. Noen må være på jobb, som for eksempel helsevesenet. Så har vi en del tilbud som er mest aktuelle når et flertall har fri, og som også delvis trengs for å holde samfunnet i gang, som kulturtilbud og hotell/restauranter. Men det at noen arbeider på ugunstige tider er ikke et argument for at så mange som mulig skal gjøre det.

Jeg har en jobb der jeg reiser mye og ofte ikke kommer hjem før ganske sent på kvelden. Det synes jeg er en ulempe, men det er sånn jobben min er og det var jeg klar over da jeg tok den. Jeg synes ikke det at jeg ofte er borte på ettermiddagen er et argument for at så mange som mulig ellers skal jobbe på ettermiddagen. Og i hvert fall ikke med mindre de selv ønsker det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:54   #57
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Synes det er så deilig med en dag butikkstengt, jeg. Å være i land hvor det er søndagsåpent kan være digg nok der og da, men tenker alltid at jeg ikke vil ha det sånn hjemme. Da jeg var liten var det helt vanlig at også dagliGvarebtuikker stengte kl. 16 på hverdager og kl. 13 på lørdager - OG VI OVERLEVDE!

Det er naturligvis flere sider av det. Jeg mener det vil føre til en uthuling av hva som er "normal" arbeidstid for arbeidstakere som kan ramme oss alle, og jeg mener at det vil føre til høyere priser, fordi butikkene må holde åpent en dag til, uten at vi totalt sett handler mer av den grunn (og holder en btuikk åpent må de andre også gjøre det for å "følge med", selv om det rent økonomisk ikke er lønnsomt for dem. Den prisen er det jo vi kunder som betaler). Det betyr også at flere nisjebutikker/ selvstendige butikker vil gå konk, fordi de ikke vil klare seg ifht de store kjedebutikkene. De store kjedebutikkene vil legge premissene for åpningstidene, og de små btuikkene, som f.eks. ikke har rom for så store lønnskonstnader ut over at eieren selv står i butikkene, vil ikke klare seg. For eieren vil ikke over tid kunne klare å holde åpent flere timer med den belastningen det medfører uten å tjene mer.

Men framfor alt synes jeg det er utrolig deilig med en "stille" dag, hvor ting er stille ,bilene står og folk går tur & sånt. Jeg unngår så langt jeg kan å handle på søndager, for ikke å bidra til en utvikling jeg ikke ser som bra for oss. De fleste av oss klarer helt fint å planlegge en dag fram, vi har kjøleskap sånn stort sett og kan leve uten å ha melk i kjøleskapet en dag.


Sist redigert av Charlie : 09-01-15 kl 10:02.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:58   #58
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.298
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Nei. Det er kjipt nok å jobbe i butikk fra før, om man ikke skal få søndagen inn i fast arbeidstid også.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 09:59   #59
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.614
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Søndagsåpne butikker vil sannsynligvis føre til mindre mangfold, dårligere service og høyere priser. Jeg synes definitivt ikke at det veier opp for fordelen med litt større tilgjengelighet og utvalg på søndager enn det vi har i dag. I tillegg kommer hensyn til arbeidstakerne, men det har jeg ikke satt meg så godt inn i. Jeg synes imidlertid at det er nødvendig med tilgang til basisvarer ++ på søndager, men det ivaretas jo med ordningen i dag. Vi har nærbutikk med det meste man kunne finne på å trenge på en søndag, og det er gull verdt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-15, 10:00   #60
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.382
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vil du ha søndagsåpne butikker?

Nei.

- for arbeidsforholdene til de som er ansatt i butikene
- fordi jeg ikke ønsker å betale mer for maten for å ha lengre åpningstid (betaler gjerne mer for bedre kvalitet, økologisk og rettferdig handel).

Vi benytter oss innimellom av en søndagsåpen butikk for å handle noe vi hadde glemt, eller om vi får uplanlagt middagsbesøk på en søndag.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no